Gå til innhold

Hvordan styre hastighet på vifte!?


Marquiz

Anbefalte innlegg

Jeg har en støyete, stygg, dårlig vifte som selvom den bråker fælt ikke gjør jobben sin skikkelig.

 

Jeg lurte på om det fins noen programmer på internett man kan laste ned som man kan styre hastighet på vifta.

 

eller evt kjøpe ny. Det som er dillemaet her er at hvis jeg skal kjøpe ny vifte vet jeg ikke størrelsen på pcen. jeg har prøvd og se på en side hvor det er mye om den(http://www.dinside.no/php/art.php?id=115975) , men uten resultat.

 

Takker på forhånd for alle svar fra dere pc guruer:):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en støyete, stygg, dårlig vifte som selvom den bråker fælt ikke gjør jobben sin skikkelig.

 

Jeg lurte på om det fins noen programmer på internett man kan laste ned som man kan styre hastighet på vifta.

 

eller evt kjøpe ny. Det som er dillemaet her er at hvis jeg skal kjøpe ny vifte vet jeg ikke størrelsen på pcen. jeg har prøvd og se på en side hvor det er mye om den(http://www.dinside.no/php/art.php?id=115975) , men uten resultat.

 

Takker på forhånd for alle svar fra dere pc guruer:):)

8299918[/snapback]

 

Hei,

 

Du får kjøpt viftekontrollere (Som ikke gjør mye annet enn å justere strømtilgangen til viften)

 

Jeg gjør det i BIOS (CPU-Viften)

 

Ta frem en linjal og mål! Det er ganske enkelt. Det er ikke mange størrelsene den kan være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Heisann..

Vil anbefale speedfan. Et veldig enkelt og bra program der man styrer hastigheten på viftene samt at man ser alle teperaturer i pcen. Stikk inn på download.com og søk på speedfan :)

8301199[/snapback]

Copy That. Det er et bra program. Sett det til å starte opp automatisk hver gang du booter opp slik at du slipper "å gjøre det manuelt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...