Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

64-bit Vista: Maskinen låser seg


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag fått min nye krem-PC i hus, og som jeg ventet var det en del utfordringer knyttet til 64-bit versjonen av Windows Vista.

 

Etter å ha kranglet inn driverne til RAID-kontroller og hovedkort, kunne jeg begynne på Windows-Update. Under hele denne prosessen ble det over 5 blåskjermer, og 10 restarter fordi maskinen hang, eller den slo seg plutselig av av seg selv.

 

Etter de tre første oppdateringene for "x64", så gikk maskinen mye bedre. Nå kan jeg surfe og bruke den vanlig. Men dersom jeg aktiverer Cool and Quiet i BIOS så har jeg frysing og elendighet gående igjen.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med dette, som har hatt liknende erfaringer? Jeg har forsøkt å finne driver på AMD's hjemmeside, men fant bare "Dual Core optimiser".

 

Min maskinvare:

NY PC

 

På forhånd takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Etter de tre første oppdateringene for "x64", så gikk maskinen mye bedre. Nå kan jeg surfe og bruke den vanlig. Men dersom jeg aktiverer Cool and Quiet i BIOS så har jeg frysing og elendighet gående igjen."

 

Skaff deg vankjøling vis du har for mye vifte støy da, vetu ... :D

Lenke til kommentar
Så vidt jeg veit så må driverne til Coo&Quiet være på plass før du aktiverer funksjonen i bios.

8300096[/snapback]

Nå svarte du for en gangs skyld fornuftig. Eneste On-Topic innlegget ditt i denne tråden til nå.

 

Jeg blir å reinstallere Vista i kveld. Kjører nå dualboot med XP Home... :ermm: Så får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...