Palmer91 Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hei! Jeg kjøpte et lydkort for noen veker siden, X-Fi XtremeMusic. Jeg instalerte driverene (hørt at mange har hatt problem med å få dem til å virke) og alt ser ut til å fungere på første forsøk. Det første spillet jeg testa det på var Thief 3: Deadly Shadows. Jeg spilte ferdig treningsoppdraget uten problem, men da jeg var litt uti neste oppdrag, fryste bildet seg og en pipelyd dukka opp i høyttalerene (skjer det samme med headsett). Jeg restarta pcen med reboot knappen på kassen, og prøvte igjen. Akkuratt det samme skjedde igjen, bare denne gangen tok det mye mindre tid før alt stoppet. Jeg tenkte ikke lengre enn at det var noe gale med spillet (har ikke verdt sånn før btw) , så jeg brydde meg ikke noe mer. For noen dager siden begynte jeg å spille Oblivion igjen ^^. Holdt på med et oppdrag for The Dark Brotherhood, der jeg skulle kvitte meg med en kar, som vanlig =P Akkuratt da jeg svingte den sylskarpe kniven min mot det stakkars offeret, frøs bildet seg og pipelyden kom. Jeg kjente adrenalinen forsvinne, og jeg ble rett og slett irritert. "Ikke nå igjen?" tenke jeg. Jo, nå igjen. For da jeg restarta pcen og prøvte igjen ørten ganger skjedde akkuratt det samme. Snarere og snarere for hver gang. Jeg har spilt begge disse spilla før, uten lydkortet og har aldri opplevd det før. Så nå sitter jeg her og lurer på hva som er galt, mens jeg ber til Gud om at han må fikse det for meg. Noen andre som har peiling? Det jeg har en liten følelse om er at det er noe gale med lydkortet eller så går pcen varm. Jeg har ikke nok kunnskap innen dette til å finne ut dette selv. Trengs det mer spesifik info så er det bare til å spør =) Palmer
dedeee Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Så langt ser jeg 3 muligheter: -Lydkortet går varmt, noe som ikke skal skje (jeg har til gode å se et lydkort med noe form for betydelig kjøleløsning, så ville vel tro at disse aldri generer noe særlig varme) -PSU holder ikke lenger mål med systemet ditt. Hadde vært greit om du postet fulle specs, bare for å se om dette er en mulighet. -Mens du installerte lydkortet, kom du til skade for å dulte inn i skjermkort, hvor vifta gikk løs, noe som fører til at dette overopphetes etter kort tid i spill (tvilsomt i denne sammenhengen, men symptomene kan tilsi dette). Kort sagt: mest sannsynlig strømmangel eller overoppheting.
Palmer91 Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 (endret) Det var ikke dumt det du kom med der. Strømmangel kan kanskje være greia, viss resten av komponentene sier det. Prosessor: AMD Athlon XP 2500+ 1.75Ghz Skjermkort: ATI Sapphire Radeon 9800 Pro 256MB Minne: 512MB PC3200 Lydkort: SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Harddisk: 40GB Hovedkort: Vet ikke hva merke eller noe, men det er socket A. Også er det et veldig lite kort. Strømforsyning: Ganske sikker på at det er en på 270W Vifter: 1 Kabinett, 1 prosessor, 1 Skjermkort, 1 Strømforsyning Jeg tenkte at det kanskje var overoppheting, så jeg skjekka viftene og alle sveiv. Kan ta en nærmere sjekk i morgen. Endret 3. april 2007 av Palmer91
Brede_Skapstroppen Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Det var ikke dumt det du kom med der. Strømmangel kan kanskje være greia, viss resten av komponentene sier det. Prosessor: AMD Athlon XP 2500+ 1.75Ghz Skjermkort: ATI Sapphire Radeon 9800 Pro 256MB Minne: 512MB PC3200 Lydkort: SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Harddisk: 40GB Hovedkort: Vet ikke hva merke eller noe, men det er socket 754 (tror jeg). Også er det et veldig lite kort. Strømforsyning: Ganske sikker på at det er en på 270W Vifter: 1 Kabinett, 1 prosessor, 1 Skjermkort, 1 Strømforsyning Jeg tenkte at det kanskje var overoppheting, så jeg skjekka viftene og alle sveiv. Kan ta en nærmere sjekk i morgen. 8297058[/snapback] har ikke sjekka dette, men dersom du har hatt et annet lydkort så kan det være drivere til dette som skaper problemer. Dersom du har hatt et innebygget lydkort så er det alltid lurt å deaktivere dette i BIOS, ellers så kan det bli Hardware-konflikter.
wil Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) For å si det sånn. Jeg tror vi avskriver at gud løser dette . Du må nok fikse det selv . Hvis du skal ha noe gjort bør du gjøre det selv. Iallefall ikke be til han oppi der . Da får du veldig lite gjort ihvertfall PS: Det er Socket A hovedkort og CPU du har. Ikke 754. Jeg tror ikke PC`en din hadde sagt nei takk til mer strøm altså. Du har ikke akkurat overflod av strøm ser jeg med 270 Watt Endret 2. april 2007 av wil
Palmer91 Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 Jeg brukte innebygd lydkort før, og driverene jeg brukte der ligger enda inne. Kan det ha noe med det å gjør? Tror det er deaktivert, for viss eg tar høytalerledningen inn der, kommer det ikke lyd. Viss det er strømmangel, tror dere det er nok med 400W?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå