Gå til innhold

Beste måten å starte selv læring i fransk?


VikinGz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde fransk da jeg gikk kokkfag for 2 år siden. Men det var svært lite og jeg mislikte det sterkt.

Men nå som åra har godt har jeg lyst til å lære meg fransk igjen. Fins det noen gode bæker og lydbøker for slikt?

8292511[/snapback]

 

Jeg ville gått på kurs for å lære det, det er mye mer effektivt og du får uttale og slikt korrekt.

 

Jeg har selv gjort dette på et par språk, og har hatt stor nytte av det.

Lenke til kommentar
Jeg hadde fransk da jeg gikk kokkfag for 2 år siden. Men det var svært lite og jeg mislikte det sterkt.

Men nå som åra har godt har jeg lyst til å lære meg fransk igjen. Fins det noen gode bæker og lydbøker for slikt?

8292511[/snapback]

 

Jeg ville gått på kurs for å lære det, det er mye mer effektivt og du får uttale og slikt korrekt.

 

Jeg har selv gjort dette på et par språk, og har hatt stor nytte av det.

8292691[/snapback]

Problemet er at jeg langt fra har penger til det :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg hadde fransk da jeg gikk kokkfag for 2 år siden. Men det var svært lite og jeg mislikte det sterkt.

Men nå som åra har godt har jeg lyst til å lære meg fransk igjen. Fins det noen gode bæker og lydbøker for slikt?

8292511[/snapback]

 

Jeg ville gått på kurs for å lære det, det er mye mer effektivt og du får uttale og slikt korrekt.

 

Jeg har selv gjort dette på et par språk, og har hatt stor nytte av det.

8292691[/snapback]

Problemet er at jeg langt fra har penger til det :thumbdown:

8293688[/snapback]

 

Oh, da kan det fort bli litt verre. Hva med franske nettvenner? Som er flinke i engelsk. Slik har jeg og lært en del finsk

Lenke til kommentar
Oh, da kan det fort bli litt verre. Hva med franske nettvenner? Som er flinke i engelsk. Slik har jeg og lært en del finsk

 

Tja, ingen som kan fransk nei, har noen nedlendere også en bosnier på jobb. Han kan fransk å, men å skrive bare er ikke så bra, man må kunne uttalen også.

 

Kurs er fortiden uaktuelt!

Driver med førerkortet og sparer til ferie turen som koster meg litt over 10 tusen i år + lommepenger (har ikke vært skikelig ferietur på over 9 år)

Så penger kan jeg se langt bort fra... en bok/lydbok o.l har jeg råd til... men ikke ett kurs.

Lenke til kommentar
Oh, da kan det fort bli litt verre. Hva med franske nettvenner? Som er flinke i engelsk. Slik har jeg og lært en del finsk

 

Tja, ingen som kan fransk nei, har noen nedlendere også en bosnier på jobb. Han kan fransk å, men å skrive bare er ikke så bra, man må kunne uttalen også.

 

Kurs er fortiden uaktuelt!

Driver med førerkortet og sparer til ferie turen som koster meg litt over 10 tusen i år + lommepenger (har ikke vært skikelig ferietur på over 9 år)

Så penger kan jeg se langt bort fra... en bok/lydbok o.l har jeg råd til... men ikke ett kurs.

8293779[/snapback]

'

 

Greit!

 

Da skal vi finne andre løsninger.

 

Hva med å lete på ditt lokale bibliotek? Der finner du sikkert noe.

 

Hva med denne?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Litt gammel tråd, men tenkte jeg kunne svare alikevel..

 

http://www.bbc.co.uk/languages/french/

 

http://www.laits.utexas.edu/fi/vp/

 

De er begge på engelsk da, men den siste er ypperlig på gramatikkdelen da den også har en salgs verbquiz dings som er genial. Man kan velge forskjellige verbgrupper som du må fylle ut alle de forskjellige formene av samme verb i en gitt tid. Det beste er at du får en prosent på hvor godt du gjør det, noe som motiverer til en ny runde! :)

Lenke til kommentar
Litt gammel tråd, men tenkte jeg kunne svare alikevel..

 

http://www.bbc.co.uk/languages/french/

 

http://www.laits.utexas.edu/fi/vp/

 

De er begge på engelsk da, men den siste er ypperlig på gramatikkdelen da den også har en salgs verbquiz dings som er genial. Man kan velge forskjellige verbgrupper som du må fylle ut alle de forskjellige formene av samme verb i en gitt tid. Det beste er at du får en prosent på hvor godt du gjør det, noe som motiverer til en ny runde! :)

8473506[/snapback]

Må kanskje prøves, blir litt bedre i englesk også :love:

hehe... men blir ikke før til høsten nå, sitter opptatt med en hel del annet :ph34r:

 

Takker for tipset, saken ligger til overvåking til meg, så jeg får med meg når noen sier noe... :thumbup:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei du.

 

Du kan velge å skaffe deg litteratur i form av læreverk.

Oppsøk gjerne en videregående skole eller en høyskole og spør hvordan læreverk de bruker.

Dessuten finnes det masse bra øvingsoppgaver og lignende du kan prøve deg på på Internett, garantert.

 

Prøv å les litt fransk skjønnlitteratur når du får taket på språket, og les gjerne en fransk nettavis en gang i uka eller noe sånt (det er en god vane)!.

 

Skaff deg en frask internettvenn på msn som du stadig utveksler noen ord med.

 

Sist men ikke minst, husk at du blir bedre og bedre jo mer du bruker språket. Det nytter ikke bare være et geni på gramatikk, hvis du ikke vet hvordan språket fungerer i muntlig og praktisk sammenheng.

 

Håper du kan vurdere noen av tipsa hvis du ikke allerede har gjort det, mulig noe er nevnt tidligere i tråden også. Lykke til, hvertfall!

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...