HDSoftware Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Heisan godtfolk, og en aldeles god påske til dere alle sammen Sett at du gjør noe slik: Public Class Form1 Dim frm1 As Form1 Dim frm2 As Form1 Dim frm3 As Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click If Me.frm2 Is Nothing Then Me.frm2 = New Form1 End If Me.frm1 = Me.frm2 End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click If Me.frm3 Is Nothing Then Me.frm3 = New Form1 End If Me.frm1 = Me.frm3 End Sub Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click Me.frm1 = New Form1 Me.frm1.Show() End Sub End Class Det som er tanken er at jeg kan ha EN form som skal vise inholdet til andre forms. Det er jo slik at jeg kunn tilordner objektet med en referanse og slik jeg ser det burde dette fungere, men det gjør det ikke. Noen ide om hvordan jeg kan få det til? Ole
HDSoftware Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Et lite eksempel er nok på sin plass... Test.zip
j000rn Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 Hadde litt problemer med å forstå hva du prøver på her jeg... Om du vil vise forskjellig innhold i formen din avhengig av hvilken knapp du trykker på så kanskje du burde se på UserControl isteden. Husk at hvis du lager en variabel (referanse) til en form/objekt og overskriver denne, så er det kun referansen du overskriver; formen/objektet vil fortsette å leve sitt eget liv -- men nå har du ikke referanse til den lenger... (button3_click i koden din vil etterhvert genenere mange forms som du ikke har referanse til).
HDSoftware Skrevet 9. april 2007 Forfatter Skrevet 9. april 2007 Hadde litt problemer med å forstå hva du prøver på her jeg... Om du vil vise forskjellig innhold i formen din avhengig av hvilken knapp du trykker på så kanskje du burde se på UserControl isteden. Husk at hvis du lager en variabel (referanse) til en form/objekt og overskriver denne, så er det kun referansen du overskriver; formen/objektet vil fortsette å leve sitt eget liv -- men nå har du ikke referanse til den lenger... (button3_click i koden din vil etterhvert genenere mange forms som du ikke har referanse til). 8292716[/snapback] Mulig eksemplet var litt dårlig. Men det med User Control var veldig interresant. Den skal jeg sjekke ut Mulig nettop dette er det jeg trenger Takker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå