Gå til innhold

Hakking med HBH-DS970 mot W850i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg bluetooth headsettet HBH-DS970 fra SonyEricsson. Gledet meg stort til å få det, og for å si det sånn så er lydkvaliteten overraskende bra av det.

Dessverre skjemmes det av en ting, med ujevne mellomrom mister jeg lyden i et halvt sekund. Det virker nesten som om den ikke klarer å henge med i overføringen av lydfilen fra mobil til headsett raskt nok.

Jeg har en SE W850i mobiltelefon, og mp3 filene som ligger på mobilen er komprimert til 192 kb/sek.

Spørsmålet mitt er om det finnes noen begrensning i komprimering og isåfall hvor mye må mp3-filene komprimeres for at overføringen ikke skal stoppe opp?

Er det flere som har opplevd dette, og isåfall hvordan løste dere problemet (hvis det var mulig å løse)?

Hvis dette problemet vedvarer så må jeg faktisk vurdere å levere headsettet tilbake, for da kan jeg like godt bruke det headsettet som fulgte med mobilen (men det er jo ikke såååå tøft).

Håper noen kan gi meg et raskt og enkelt svar på min problemstilling...

mvh

Ørjan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg hørt andre klager på den glippen som du omtaler, men en måte å teste din hypotese på er å sammenligne samme sang men med forskjellige bitrater, 192 kbit/s vs 128 f. eks. Spill av begge sangene etter hverandre og se om det er en glippe i sangen.

Min hypotese er at feilen befinner seg et annet sted. Jeg har mine tvil i at båndbredden til HBH-DS970 begrenser seg til 192kbit/s.

Skrevet

Hei!

Jeg har vel mine tvil til at det er det som er grunnen. Jeg har testet litt til og det er stor forskjell på hyppighet når mobilen ligger 1 meter borte og når den ligger 10 cm fra enheten...

Men hvis det er sånn den skal fungere så blir det jo helt latterlig. Jeg hadde forstått det hvis det var snakk om 1 meter til 5 meter, men hvis det er sånn at jeg må ha mobilen på 10 cm avstand til enheten så sender jeg den inn.

Noen som har tips, kan det være noe firmware på mobilen som gjør det? Jeg har nettopp oppdatert den, så den skulla ha siste versjon.

mvh

Ørjan

Skrevet

Jeg mener å ha lest noen liknende erfaringer som du gjengir her av andre brukere på esato.com.

Gå på det forumet og søk og kanskje du finner et godt svar.

Hvordan synes du ellers HBH-DS970 fungerer?

Jeg vurderer å skaffe en selv, men jeg er meget kresen på lyd så jeg er usikker på om dette er den rette.

Hvordan synes du lyden er sammenliknet med andre gode headsett og da snakker jeg ikke om det som følger med iPod, Koss Portapro heller.

Skrevet

Jeg er usikker på om det er hele problemet, faktisk.

Fordi, jeg har ikke testet headsettet med en avstand på 3 meter (som nevnt i ditt svar). Jeg driver å tester om det er forskjell på mp3 filer med ulik bitrate (192 vs 128). Jeg blir å gi tilbakemelding på når jeg har fått testet dette grundig.

-Ørjan-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...