Gå til innhold

Tips til kjøp av digitalt filmkamera


Anbefalte innlegg

Har ønske om og kjøpe meg digitalt filmkamera, lurer på noen tips, erfaringer med hvilke kameraer jeg burde/ikke burde kjøpe..

 

Prisklasse: Er ikke veldig viktig, men strekker meg nok ikke så veldig mye lenger en 10 000,-

 

Krav: Enkelt og greit å redigere(på data),

kvalitet og god levetid på batteri..

 

Mitt bruksområde blir nok hovedsaklig Snowboard- og skatefilmer, ellers alt annet som er verdt og filme..

 

Setter pris på seriøse svar..

 

 

mvh,

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha et DV-kamera...

 

For din bruk er optisk zoom viktig, det er ikke altid du kommer helt innpå det du filmer og da vil du sette stor pris på en god optisk zoom (glem digital zoom, det er bare tøv). Hvis kameraet har en kraftig optisk zoom så er det viktig at det har gode bildestabiliseringsegenskaper med mindre du vil bruke stativ hele tiden.

 

Hvis du ønsker å redigere filmene på en mac eller pc så er det viktig at kameraet har DV-inn og -ut. Hvor enkelt det er å redigere på PC avhenger helt av programmet du bruker. Både på Mac og PC får du helt enkle og gratis videoredigeringsprogrammer som ofte er fint til å begynne med. Når du så etterhvert blir mer erfaren og har større krav kan du investere i f.eks Adobe Premier som gir det "proffe" redigeringsmuligheter.

 

Et forslag til et kamera som kan være aktuelt for deg er Canon MV550i, det har 22x optisk zoom, komplett videoredigeringspakke, dv og analog inn/ut samt en god bildestabilisator. Og en kjapp sjekk i prisguiden (http://pris.akam.no/vis_produkt.php?kategori=videokamera&produsent=Canon&produkt=MV550i)viser at det koster under 9000 hos flere butikker.

 

For hva det er verd så fikk det også "Best i test" hos DinSide: http://www.dinside.no/php/art.php?id=30208

 

-flff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...