Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data. Slår seg av og på når jeg instalere os.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du updater bios med ustabilt system kan det gå "rett i dass"og du må få ny bios til kortet.(noen kort har crashfree bios men aner ikke på ditt kort).Det beste hadde vært å fått lånt en brikke som går stabilt slik at du får inn windows og kan update derifra.Ta kontakt med butikken du kjøpte fra og be om bekreftelse på at disse Twinmos brikkene virkelig er "kompatible" med hovedkortet ditt.Du kan også gå til hjemmesiden til kortprodusenten og se om det står noe der om hvilken ram som er "godkjent".Mulig det går bra og update slik det er nå men jeg hadde ikke tatt sjansen.

8293084[/snapback]

Nå har jeg greid å starte opp windows xp da. Har ikke turt å innstalere noen drivere enda men for redd det skal klikke igjen da. Lasta ned bios update. Det gikk bra det. Men når jeg prøver å instaler vista så vil den ikke instalere ferdig.

Du vet ikke hva det kan skyldes eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

I XP kan du jo prøve å legge inn en og en driver (restart pcen for hver driver). Hvis maskinen klikker etter en driverinstallering så har du antakeligvis funnet ut hvor problemet ligger.

Regner med du ikke har overklokket noe enda? I Bios kan det være lurt å ta en Load setup defaults så alt er nullstilt der..

Skrevet
Hei

I XP kan du jo prøve å legge inn en og en driver (restart pcen for hver driver). Hvis maskinen klikker etter en driverinstallering så har du antakeligvis funnet ut hvor problemet ligger.

Regner med du ikke har overklokket noe enda? I Bios kan det være lurt å ta en Load setup defaults så alt er nullstilt der..

8294030[/snapback]

Ja. Har ikke klokka. Det tør jeg ikke før tg er slutt å ikke datan monger seg helt. hehe. Ska prøve å innstalere en å en nå tenker jeg. takk

Skrevet (endret)

Hvis du vet ditt eget beste blåser du i å legge inn Vista og venter med det til du har kjørt knirkefritt på XP leenge... :!: (siden maskina trøbla før du i det hele tatt fikk inn XP har det ingen ting med drivere å gjøre,men det lønner seg med varsomhet der og.)Hva gjorde susen så du fikk inn XP..? flytta du rambrikker eller ?

Endret av loddebolten
Skrevet

Nei jeg har hele tiden greid å få inn xp. Etter å ha prøvd å innstalert 10 ganger i alle fall. Men når jeg kommer inn der starter problema. Hjalp ikke å flytte om på ram eller skjermkort eller legge inn ny bios. Den fungere bra helt til jeg legger inn drivere. Da får jeg ikke en gang gått inn på internett. Vet ikke hva det kan være? Når jeg trykker å internett explorer så begynner den å loade, men akkurat i det siden skal komme opp så forsvinner hele ruten. Så da er jo nesten hele poenget me en data borte. Har du noen råd om det?

Skrevet

foreløpig ikke annet enn å få sjekka den rammen din skikkelig..gå inn i bios og sjekk at spenningene på PSU er fine også.den Misten skulle være helt super men du kan ha fått en med feil på,,men tror ikke det..skal tenke litt til i morra..kansje du kan liste opp hvilke drivere du legger inn.

Skrevet

Men nå trur jeg faktisk at jeg har fiksa det :) Prøvde å låne en minnebrikke av en kamerat. Da kunne jeg gå på internett å greier :p til å med leggge inn flere drivere. hehe. Ser ut til at den fungere helt fint. Det eneste er at det er no gærnt med lydkort drivera. Får ikke lagt inn selv om jeg laster ned de nyeste heller. Men det har jeg hørt at er et problem med det her kortet. Men nå tengte jeg at jeg skulle sjekke om det går ann å innstalerer vista som jeg ikke greide med den andre rammen.

Men nå vet jeg i alle fall at ikke TwinMos minne passer til det kortet. Det står jo heller ikke ambefalt i vendors list i user guiden på hovedkortet så.

Tusen takk for hjelpen :) Skal skrive så snart jeg finner ut no mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...