Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data. Slår seg av og på når jeg instalere os.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg ny for 10 000 til TG som er om 2 dager men får den ikke til å fungere :( Så det hadde vært veldi fint om jeg kunne fått noen råd om hva jeg kan prøve.

Delene er:

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16,

AMD Athlon 64 X2 5400+ 2.8GHz Socket AM2, 1MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 7950GT 610M 256MB XXX GDDR3, PCI-Express, HDCP, 2xDVI, Heatpipe

Western Digital Caviar SE16 400GB SATA2 16MB 7200RPM

2stk. TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 667MHz, 240pin

Mist 600W strømfors

Det som skjer er at jeg kan starte instalasjon av windows. Men når den nesten er ferdig med å instalere så begynner den å starte på nytt og det blir gjentatt hele tiden. :cry: Jeg har prøvd med 3 forskjellige windows XP cd'er og 1 windows vista.

Kan dere være så snill å hjelpe meg?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windows XP SKAL starte maskinen på nytt under installasjonen. Men du må passe på at maskinen IKKE starter installasjonen fra CD'en igjen når den restarter.

Med andre ord: installasjonsprogrammet kopierer installasjonsfiler inn på harddisken, så restarter den for å kjøre installasjonen fra harddisk. Dersom du ikke tar ut CDen når den restarter, eller hvis du trykker mellomromstast for å starte fra CD-ROM når den restarter, vil jo installasjonsprogrammet starte fra begynnelsen igjen.

Skrevet
Windows XP SKAL starte maskinen på nytt under installasjonen. Men du må passe på at maskinen IKKE starter installasjonen fra CD'en igjen når den restarter.

Med andre ord: installasjonsprogrammet kopierer installasjonsfiler inn på harddisken, så restarter den for å kjøre installasjonen fra harddisk. Dersom du ikke tar ut CDen når den restarter, eller hvis du trykker mellomromstast for å starte fra CD-ROM når den restarter, vil jo installasjonsprogrammet starte fra begynnelsen igjen.

8290918[/snapback]

Ja det vet jeg jo. hehe. Kan endel data. Men jeg trykker ingen ting. Den begynner fortsette instalasjonen igjen men så avslutter den av seg selv igjen.

Er ganske sikker på at det må være noe hardware eller bios det må være no gærnt me. Hva er det som oftest det er feil med når slikt oppstår a tru?

Skrevet

Sett inn xp cden

Skift til cd / dvd rom som bot i bios

Start cden

Formater

LA den kjøre helt til FØRSTE restart kommer

Etter første restart går du inn i bios og skifter over til harddisk igjen

Når maskina rebooter så skal det komme opp install vindu

VELDIG viktig å skifte fra cd/dvd til harddisk bot igjen

Skrevet

Jeg tror ikke det er det som er feilen se. For når jeg instalerer så holdern på helt til den første restarten kommer. Den som den teller ned til. Og etter det så starter innstalasjonen igjen. Men så blir alt mongo å den restarter i et sett rett før den er inne i windows.

Skrevet
prøv en annen cd :) kan hende det er noe galt med den.

8292063[/snapback]

Som jeg sa over så har jeg prøvd 3 XP cd'er så det hadde jo vært litt rart om det er det som er feilen. hehe. Men det kan jo hende for døm er ikke helt stabile hele tiaden :p

Skrevet (endret)

har du bygget maskinen selv..? Har du husket å resette CMOS før du starta..?Hvis ikke så prøv det.Hjelper ikke det heller så få tak i ultimate boot cd og kjør memtest på minnet ditt.Sjekk også at bootstart i bios er satt riktig med CD først og HD til sist.(sjekket at alle kabler er riktig.? strøm til hovedkort og skjermkort osv.?)Sjekk i manualen til hovedkortet ang plassering av skjermkort eller prøv å bytte..skulle tro du bør bruke den første.

Endret av loddebolten
Skrevet
har du bygget maskinen selv..? Har du husket å resette CMOS før du starta..?Hvis ikke så prøv det.Hjelper ikke det heller så få tak i ultimate boot cd og kjør memtest på minnet ditt.Sjekk også at bootstart i bios er satt riktig med CD først og HD til sist.(sjekket at alle kabler er riktig.? strøm til hovedkort og skjermkort osv.?)Sjekk i manualen til hovedkortet ang plassering av skjermkort eller prøv å bytte..skulle tro du bør bruke den første.

8292096[/snapback]

Om jeg har resettet CMOS vet jeg ikke. Men jeg vil tru det er no rundt det jeg har gjort. hehe Jeg har nullstilt Real Time Clock(RTC) Ram i CMOS i alle fall. Så vil tru det går som det samme. Så klart har jeg cd først å det greiene der. hehe Ja alle kabler er nok riktig.

Skal prøve å bytte plass på skjermkortet nå.

Det dere ultimate boot cd hva er det? Har kjørt en slags minne test. Så skulle svaret på testen komme opp etter at datan restarta. Men det gjorde det ikke :S

Skrevet

du resetter CMOS ved å flytte en jumper eller tar ut batteriet på hovedkortet.(maskina skal være av når du gjør det.) dette er et MUST å gjøre første gang du starter en nybygd maskin.Memtest skal vel vise feil under scanning også hvis den finner noe.

Skrevet
du resetter CMOS ved å flytte en jumper eller tar ut batteriet på hovedkortet.(maskina skal være av når du gjør det.) dette er et MUST å gjøre første gang du starter en nybygd maskin.Memtest skal vel vise feil under scanning også hvis den finner noe.

8292199[/snapback]

Ok. Men det CMOS greiene har jeg gjort ja. Men hvordan kan jeg kjøre den memtesten a?

Skrevet

8292199[/snapback]

Hah, resatte ikke BIOS jeg... ;D

Skrevet

Du bør absolutt prøve å sette skjermkortet i primary slotten.Memtest får du kjørt når du får tak i Ultimate Boot CD som kan lastes ned fra nettet(google).du laster ned en iso fil og brenner den på en cd.Boot fra CD,en og finn et program som heter memtest86.Kjør den og du vil få feilmeldinger underveis hvis den finner noe.Husk at den kan gi feilmeldinger hvis bios ikke er resatt eller brikkene feil plassert.Returnerte selv 2 brikker jeg trodde var "herpa" men alt som skulle til var resatt cmos.Sjekk i manualen at brikkene står riktig og resett CMOS igjen før du kjører memtest siden du har hatt en del krøll.Husk å resette cmos hver gang hvis du flytter på rambrikkene.

Skrevet
En BIOS UPDATE kan nok også lønne seg her men ikke gjør det med rammen du har nå.Kortet er testa fint med Corsair ram.

8292758[/snapback]

Hva mente du med det? Jeg har jo ikke Corsair ram. Har TwinMos. Hvorfor skal jeg ikke laste ned Bios Update a? :S

Skrevet

Hvis du updater bios med ustabilt system kan det gå "rett i dass"og du må få ny bios til kortet.(noen kort har crashfree bios men aner ikke på ditt kort).Det beste hadde vært å fått lånt en brikke som går stabilt slik at du får inn windows og kan update derifra.Ta kontakt med butikken du kjøpte fra og be om bekreftelse på at disse Twinmos brikkene virkelig er "kompatible" med hovedkortet ditt.Du kan også gå til hjemmesiden til kortprodusenten og se om det står noe der om hvilken ram som er "godkjent".Mulig det går bra og update slik det er nå men jeg hadde ikke tatt sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...