Gå til innhold

Nye hodetelefoner til rundt 1000-1200


Anbefalte innlegg

Jeg hadde KOSS Pro 5aa Titanium i noen år (ca 7 år) men nå ikveld døde høyre side av hodetelefonen så jeg tenkte siden jeg ikke var fullt fornøyd med dem pga tyngen og det gitteret rundt elementene som lager merker i øret ditt etter noen timers bruk, så tenkte jeg at det er kanskje er på tide å bytte ut.

 

Det jeg ser etter er hodetelefoner med samme lyd kvalitet eller bedre og som er behaglig å ha på seg til PC bruk (musikk, film og spill etc).

 

Har Hodetelefon forsterker fra ljudia.

 

De jeg har sett litt på er :

 

Sennheiser HD 280 Pro

Sennheiser HD 595

Endret av verzezer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må huske på at det er life time garanti på koss headsett, lever dem inn og få dem fixxet gratis...

dette har skjedd meg mange ganger nå...

skjønner ikke helt hvorfor du skal ha så dyre headphones, anbefaler creative hq1700 foldable

duger til ditt formål, og mer enn det og...

Lenke til kommentar
du må huske på at det er life time garanti på koss headsett, lever dem inn og få dem fixxet gratis...

dette har skjedd meg mange ganger nå...

skjønner ikke helt hvorfor du skal ha så dyre headphones, anbefaler creative hq1700 foldable

duger til ditt formål, og mer enn det og...

8289516[/snapback]

 

Som sakt så synes jeg de er for ubehaglige og vil ha noe med mere komfort. Hvis jeg hadde hat kviteringa for kjøpet av koss hodetelefonene hadde jeg heller kanskje brukt garantien, men jeg griper sjangsen til å kjøpe noen bedre.

 

Har hørt rykter om at hq1700 foldable er lite komfortable, men takk for tips :)

Lenke til kommentar

Det er gode alternativer du nevner.

HD595 låter klart best, men HD280 isolerer veldig godt, mens HD595 er helt åpen.

 

HQ1700 låter helt greit til prisen, men det er langt opp til Sennheiserne i ren lydkvalitet.

 

Den koster kanskje litt mer, men Beyerdynamic DT770-80 er ekstra morsom til film og spill, pga. en fantastisk bassrespons. Behagelig og godt lukket er den også.

Lenke til kommentar

Hva slags musikk hører du på, og hvilken type lyd er du ute etter?

 

Jeg er helt enig i at 770ene er noe av det morsomste man kan kjøpe, men de er jo ikke akkurat korrekte (uten at det nødvendigvis er negativt).

 

Har du mulighet til å dra litt rundt og teste forskjellige modeller? Hvis du har det, så bør du også teste Grado i samme prisklasse. De er skikkelig overprisa i Norge, men bra uansett.

Lenke til kommentar
du må huske på at det er life time garanti på koss headsett, lever dem inn og få dem fixxet gratis...

dette har skjedd meg mange ganger nå...

skjønner ikke helt hvorfor du skal ha så dyre headphones, anbefaler creative hq1700 foldable

duger til ditt formål, og mer enn det og...

8289516[/snapback]

 

Som sakt så synes jeg de er for ubehaglige og vil ha noe med mere komfort. Hvis jeg hadde hat kviteringa for kjøpet av koss hodetelefonene hadde jeg heller kanskje brukt garantien, men jeg griper sjangsen til å kjøpe noen bedre.

 

Har hørt rykter om at hq1700 foldable er lite komfortable, men takk for tips :)

8290294[/snapback]

 

har hatt et par dyre headphones gjennom tidene og min erfaring er at headphones skal sitte på hodet og ikke presse på ørene for mye, dettte gjør dem da ubehagelige...

disse har et ganske stort frekvens specter, lette, behagelig, små nok til å ha med seg ut, sitter godt på ørene og har de nydeligste "øre putene" i min headphone verden...

 

behøver ikke kvitering på koss hp dine for å få fixxet dem, gå bare dit du kjøpte dem eller et sted der de selger koss...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
disse har et ganske stort frekvens specter, lette, behagelig, små nok til å ha med seg ut, sitter godt på ørene og har de nydeligste "øre putene" i min headphone verden...

 

behøver ikke kvitering på koss hp dine for å få fixxet dem, gå bare dit du kjøpte dem eller et sted der de selger koss...

8305894[/snapback]

Første først. HQ-1700 er et produkt jeg misliker sterkt. Komforten er dårlig, på den måten at ringene som skal være rundt øret er for små og demper ikke. Bøylen er heller ikke noe behagelig. Lyden er flat og kjedelig, for mye diskant.

 

Det at man ikke behøver kvitering er ikke sant. Det står på esken at man må ha registret produktet. Eventuelt kan man bruke kvitering (siden vi bor i Norge).

 

Anbefaler deg å lese noen tester på nettet før du kjøper headsettene du kommer fram til. Og det å bruke mye peng på et headset er absolutt ikke dumt. Om du behandler de pent vil du ha de i mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...