C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Yo lizm Planlegger en stue-pc, kommer til å bygge kasse selv, holder på å spekulere ut innmaten nå. I utgangspunktet ville jeg egentlig bruke Mini-ITX, men dessverre gikk ikke det da de kortene ikke hadde futt nok til å hale full HD. Så da måtte jeg pent finne meg i å bruke MicroATX i stedet. Det har resultert i dette oppsettet, som jeg tror skulle være ganske så bra. Budsjettet ligger på rundt 6000 kroner for HWen. Beregner litt for slimline-drev, kabler, ++, så derfor anser jeg prisen på oppsettet i handlevogna over som maksimalt for de delene. Det er et par usikkerhetspunkter. For å gjøre det enkelt kommer sprøsmålene her: -Er 300W PSU nok? -Er dette det det ser ut som, altså en bekreftelse på at TV-kortet jeg har valgt kan brukes på et digitale bakkenettet? -Hvor tror dere om skjermkortet? Holder GPUen til full HD? Hadde lyst på nVidia mtp. Linux, men det er så få nv-kort med HDCP. Får heller finne meg i å kjøre windoze, må vel det uansett (se TV-kort-link over)
okasin Skrevet 2. april 2007 Skrevet 2. april 2007 (endret) Yo lizm Planlegger en stue-pc, kommer til å bygge kasse selv, holder på å spekulere ut innmaten nå. I utgangspunktet ville jeg egentlig bruke Mini-ITX, men dessverre gikk ikke det da de kortene ikke hadde futt nok til å hale full HD. Så da måtte jeg pent finne meg i å bruke MicroATX i stedet. Det har resultert i dette oppsettet, som jeg tror skulle være ganske så bra. Budsjettet ligger på rundt 6000 kroner for HWen. Beregner litt for slimline-drev, kabler, ++, så derfor anser jeg prisen på oppsettet i handlevogna over som maksimalt for de delene. Det er et par usikkerhetspunkter. For å gjøre det enkelt kommer sprøsmålene her: -Er 300W PSU nok? -Er dette det det ser ut som, altså en bekreftelse på at TV-kortet jeg har valgt kan brukes på et digitale bakkenettet? -Hvor tror dere om skjermkortet? Holder GPUen til full HD? Hadde lyst på nVidia mtp. Linux, men det er så få nv-kort med HDCP. Får heller finne meg i å kjøre windoze, må vel det uansett (se TV-kort-link over) 8289228[/snapback] Tv kortet du ref til burde duge.. det støtter mp4 som blir standaren her i norge.. 6 laken kan holde, men bare såvidt.. Selv var jeg heldig.. kom over et veldig godt tilbud på Coop prix butikk.. Dette fikk jeg for 4000,- •Intel® Pentium® 820 Dual Core (2,8 GHz, 2MB, FSB800) •Lan 10-100 mbit •ATI Radeon Xpress X1300 PCI-Express grafikkort m/inntil 512 MB HM •300 GB Harddisk S-ATA 7200 rpm, 8 MB cache •1024 MB DDR2-RAM PC4300 (533 MHz) •8 kanal digital surround lyd •8 i 1 minnekortleser (SD/MMC/MS/MS-Pro/xD/CF/SM •Sony DVD-brenner, dual Layer DVD±R/±RW/±RDL/CDRW/CD-R/DVDROM Denne nye Media Center PC er utstyrt med en kraftig Intel® Pentium® Dual Core prosessor 2,8 GHz, 1 GB RAM og 300 GB Harddisk som gjør den perfekt til bruk i hjemmet. Via den innebygde Analog/Digitale TV-tuner, den medfølgende fjernkontrollen og Microsoft® Windows® XP Media Center Edition 2005 er det mulig å se og ta opp TV, dele de digitale bildene, se film og høre musikk. Vær forberedt til fremtiden! Denne Medion PC-en er egnet for Windows Vista. Som du ser fikk jeg sjukt mye for pengene,, har brukt den nå i noen mnd.. og den fungerer helt stabilt og helt topp.. Det eneste er bråket fra viftene under oppstart.. virker som om den tester viftene under oppstart.. (?) Vell jeg ville ringt rundt til de nærmeste Coop prix butikkene å hørt om de hadde flere igjen.. Prisen på bildet stemmer ikke lenger,, jeg kjøpte denne for 4000,- Endret 2. april 2007 av okasin
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. april 2007 Forfatter Skrevet 2. april 2007 Virker som et bra tilbud det ja. Skal ha det litt i bakhuet, men noe av poenget denne gangen var å bygge kassa selv. Sånn til opplysning så er et et oppdatert oppsett her. Bedre GPU og PSU. Kommer til å bytte ut GPU-kjøleren med en fra Thermalright, samme med CPU-kjøler og muligens chipset også hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å ha maskina med liggende hovedkort, dermed kommer toppen på CPU-kjøleren (denne) til å få luft direkte fra 120mm-vifta som kommer til å hente frisk luft fra viftehullet i toppen på kassa. Denne lufta vil blåse ned på chipsettet og denne GPU-kjøleren. Det er i alle fall det som er planen, da. Hva tror dere?
okasin Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Virker som et bra tilbud det ja. Skal ha det litt i bakhuet, men noe av poenget denne gangen var å bygge kassa selv. Sånn til opplysning så er et et oppdatert oppsett her. Bedre GPU og PSU. Kommer til å bytte ut GPU-kjøleren med en fra Thermalright, samme med CPU-kjøler og muligens chipset også hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å ha maskina med liggende hovedkort, dermed kommer toppen på CPU-kjøleren (denne) til å få luft direkte fra 120mm-vifta som kommer til å hente frisk luft fra viftehullet i toppen på kassa. Denne lufta vil blåse ned på chipsettet og denne GPU-kjøleren. Det er i alle fall det som er planen, da. Hva tror dere? 8294655[/snapback] Blir nok bra det ja .. Har 2 stk htpc`r i huset, et på filmrommet og en i stua.. den jeg har i stua er den jeg kjøpte på coop.. men den kunne jeg tenke meg å rive ut all innmat i og slenge det over i et noe mere moderne kabinett.. så det ser mer ut som en htpc..
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. april 2007 Forfatter Skrevet 7. april 2007 (endret) Jeg fant, jeg fant! Snubla over en gammal veggklokke som lå og slang i kottet hjemme. Den funker ikke og er alt for dyr å reparere, og kan dermed bli et genialt kabinett hvis jeg tar ut klokkemaskineriet. Inni er den 25cm bred, 11cm dyp og mer enn høy nok. Har lagt ved noen bilder, beklager den tvilsomme kvaliteten men mobilkameraet var det eneste jeg hadde for hånden. Uansett, det ser ut til at det trenger litt behandling. Jeg tipper at det er skjellakk eller hvordan det nå skrives som er på den, man brukte vel en del av det i gamle dager? Uansett så burde det gå fint å gå det av, og da kan den lakkes hvis innvendig og svart uttapå. Bildene viser det ikke ordentlig, men glasset på fronten er skikkelig lekkert, så det kan nok bli ei bra kasse. Oppsettet i handlekjerra er oppdatert litt. Jeg droppa planen om HDCP inn til videre siden jeg ikke orker å ha vista, så får jeg heller oppgradere seinere. Vi får bare se. Om ikke annet kan jeg jo bruke AnyDVD HD (er det forresten ulovlig? Ikke at det ville ære noe hinder, jeg bare lurer). Så det var dagens lille dose mas fra min side. Hva tror dere om denne nye planen? -G.G. Endret 7. april 2007 av G.G.
wiak Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 (endret) AMD 690G hovedkort AMD Athlon 64 3800+ 2GB DDR2 PC-6400 320GB harddisk blir runt 4tusen ^^ på det nye digitale bakkenettet vil det bli brukt DVT-T H.264/AVC Conax CA. så FloppyDTV T/CI MCE med Conax CAM http://www.digital-everywhere.com/shop/ind...tikel&pkateg=28 http://www.digital-everywhere.com/shop/ind...tikel&pkateg=15 eller FireDTV T/CI MCE med Conax CAM http://www.digital-everywhere.com/shop/ind...ikel&pkateg=29# http://www.digital-everywhere.com/shop/ind...tikel&pkateg=15 Endret 25. april 2007 av wiak
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Takk for TVkort-linkene, veldig nyttige! Jeg har noen gamle deler her jeg gjerne vil resirkulere, nærmere bestemt en Pentium D 940 og 1 GB DDR2-minne på 667MHz. Har de potensiale? Hvis jeg bruker dem så blir oppsettet som følger: Intel Pentium D 940 ASRock ConRoe945G-DVI Crucial BallistiX 1 GB 667MHz DIGITAL-everywhere FloppyDTV DVB-T/CI Enermax Liberty 400W Western Digital Caviar SE16 250 GB Da blir det faktisk bare hovedkort, PSU, RAM og TV-kort som jeg betaler for i første omgang. Da kan jeg tillate meg en dyrere disk, feks en av de nye TB-diskene. Hva trur dere?
wiak Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 (endret) burde funke helt fint 320GB har fin pris nå Endret 26. april 2007 av wiak
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 27. april 2007 Forfatter Skrevet 27. april 2007 OK, mer mas. Jeg regner det overnevnte oppsettet som det så langt beste, men jeg gir ikke helt slipp på ideen om Mini-ITX. Bare sånn for moro skyld: VIA EPIA-EX15000G 1GB DDR2 667MHz RAM DIGITAL-everywhere FloppyDTV DVB-T/CI Samsung Spinpoint T133S 300GB Creative Professional E-MU 1212M Holder det? Planen er å bruke det til DVD, 720p-TV og digitalt bakkenett. Trenger jeg noe mer überprosessorgreier? Eller er det nok? I så tilfelle er saken klar som biff, da går jeg for den. Liten, strømsparende og stillegående.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. april 2007 Forfatter Skrevet 30. april 2007 Hvorfor dør alltid trådene mine når jeg nevner EPIA-kort? Skal jeg ta det som et hint?
Daniel-G Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hvorfor dør alltid trådene mine når jeg nevner EPIA-kort? Skal jeg ta det som et hint? 8505897[/snapback] hehe.. du kan jo ihvertfall velge ett kort som det er mulighet for å putte inn en sterker prosessor, hvis planen skulle gå galt.. Ellers så feiler det vel ingenting Blir det bygging? bilder?
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. mai 2007 Forfatter Skrevet 18. mai 2007 Det får vi se på. Er i kontakt med Global American om 3.5"-kort med Core 2 Duo og diverse annet sjov, hvis jeg ender opp med det så bygger jeg i noe annet fordi klokka blir så meningsløst stor Så da blir klokka server... når jeg får råd... wlog (worklog) blit det uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå