plankeby Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg har fått et hissig spyware "program/infeksjon" på min PC. Har prøvd flere ulike program for å fjerne det, men ingen av programmene vil fjerne registerfilene som for programmet til å stadig dukke opp under nytt filnavn. Alle program sier at registerverdiene ikke kan fjernes fordi dem er i bruk. Det åpner seg nå stadig vinduer til suspekte steder som tilbyt falsk trygghet, selv når nettleseren ikke er åpnet. Reklameviduer spretter opp osv.. Tenkte å legge Win XP inn på en "ny" (gammel liggende) harddisk, starte Windows opp fra den og så koble til sata disken. Da er ikke registerfilene i den opprinnelige sata disken i bruk, og jeg kan få slettet dem uten tull. Hvordan kan jeg få tilgang til registerfilene i den harddisken som Win XP da ikke har startet opp fra? Endret 1. april 2007 av plankeby
norbat Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 Post gjerne en HJT-logg (start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster)
plankeby Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Post gjerne en HJT-logg (start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster) 8287993[/snapback] Takk. Får ikke gjort det før i morgen kveld, da jeg ikke er hjemme. Det er "smitfraud c" (husket ikke navnet da jeg skrev første innlegg). Dette er første gang jeg ikke har klart å fjerne et spionprogram...
norbat Skrevet 1. april 2007 Skrevet 1. april 2007 (endret) Ok, Hent Smitfraudfix, legg det på skrivebordet. Hent CCleaner, installer Hent SAS, installer og oppdater. Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstarten) Kjør Smitfraudfix.exe og velg valg 2 (clean) Kjør deretter en rens med CCleaner Kjør en 'complete scan' med SAS Restart i normal Post en HJT-logg og fortell hvordan pc'n kjører. Endret 1. april 2007 av norbat
plankeby Skrevet 1. april 2007 Forfatter Skrevet 1. april 2007 Har allerede gjort dette i går: Restart i sikker modus (tapp F8 under oppstarten) Kjør Smitfraudfix.exe og velg valg 2 (clean) Kjør deretter en rens med CCleaner Men ikke kjørt SAS etterpå, kun flere andre antispionprogram som melder om smitfraud på maskinen men nekter å slette det... Skal prøve på nytt i morgen kveld, som sagt. - Og da med SAS. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå