Gå til innhold

Alt grunneleggende innen trening!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå bestemt meg for å få til anskaffelse en V-Rygg! Har fått litt rygg, men så er det sånne ben lenger nede på magen som går utover, så er ikke fornøyd med figuren min.

 

Så poeng er hvordan kan jeg få en fin V-Rygg på så kort som mulig tid? Kan gå til anskaffelse av litt forskjellige ting til runft en tusen lapp :D Har ikke peiling på de forskjellige utrykkene, så dere må si det på et språk jeg skjønner!(Veldig grunnlegene)

 

Har fra før: Spinning, Vekter fra 0.9-12 kilo, strikker. Ja, det var vel det :blush:

 

 

 

Når jeg dette før sommer?

 

 

 

Jeg er en gutt, selvom det kanskje er litt misvisende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du ikke har tilgang på nedtrekk kan du bla ta hangups, trene mage, spesielt sidemagemusklene+++

8283985[/snapback]

Hva er nedtrekk? Hvordan burde jeg trene det du sa? Hangups er jo bare å drå seg opp. Men når jeg tar sit-ups strammer det sånn i halsen. Hva gjør jeg feil? klarer nesten ikke mer enn 20 fordi jeg får så vondt. Vet jeg klarer 100 stk! Har gjort det før, men da holdte jeg på å dø av smerter i halsen

Lenke til kommentar
markløft, nedtrekk og foroverbøyd stangroing er fine øvelser for V-rygg :)

8284200[/snapback]

*kremt kremt! Ser ut som et levende spørsmålstegn*

 

Tror du jeg vet hva de forskjellige tingene er? Kan du forklare meg hvordan jeg skal gjøe de forskjellige øvelsene?

8284227[/snapback]

post-103008-1175384139_thumb.gif

post-103008-1175384155_thumb.gif

post-103008-1175384169_thumb.gif

Lenke til kommentar
om du ikke har tilgang på nedtrekk kan du bla ta hangups, trene mage, spesielt sidemagemusklene+++

8283985[/snapback]

Ikke tren sidemagemusklene hvis du vil ha fin v-rygg. Du mister en del av v-formen når disse musklene blir større og vil få en "bredere" form. Brede hangups er en fin øvelse for en bredere rygg. Denne trenger du tross alt ikke annet enn et tre e.l. for å utføre. Får du vondt i nakken av situps kan du bruke henda og hjelpe hodet litt oppover. Det vil dog gå over etter en stund med trening da nakken blir sterkere.

Lenke til kommentar
om du ikke har tilgang på nedtrekk kan du bla ta hangups, trene mage, spesielt sidemagemusklene+++

8283985[/snapback]

Ikke tren sidemagemusklene hvis du vil ha fin v-rygg. Du mister en del av v-formen når disse musklene blir større og vil få en "bredere" form. Brede hangups er en fin øvelse for en bredere rygg. Denne trenger du tross alt ikke annet enn et tre e.l. for å utføre. Får du vondt i nakken av situps kan du bruke henda og hjelpe hodet litt oppover. Det vil dog gå over etter en stund med trening da nakken blir sterkere.

8288284[/snapback]

heller kraftige sidemagemuskler og litt mindre V enn pinglete sidemagemuskler.

Lenke til kommentar

V-rygg: Brede chins/nedtrekk, Roing med hantler/stang/kabel og smale chins/nedtrekk.

 

Du må sefølgelig også trene skulderene bra, det er også viktig: Militærpress/skulderpress, sidehev og foroverbøyd sidehev/Upright row.

 

De to første øvelsene du linket til, er det ikke stor fare for å ødelegge ryggen hvis man gjør det feil, og hvordan gjør man det riktig?

 

De som står litt lenger oppe. Gikk ikke å få bilde med på sitate

8327161[/snapback]

Bare å øve på teknikken det, så slipper du å skade deg :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...