Gå til innhold

Forstyrrelser på integrert kort


Anbefalte innlegg

Har et ASUS P5W DH Deluxe kort, og bruker per idag det integrerte lydkortet på dette til mitt z5500 anlegg via optisk, og vanlig jack for headset med mic (alt koblet i samtidig). Men i det siste har jeg merket mer og mer at det er en svak forstyrrelse i lyden, som virker som endrer seg etter hva som vises på skjermen. Fikk det bekreftet med ATITool, da 3d bildet ga en bestemt frekvens som endret seg ettersom bildet endret seg, og det ble borte da jeg lukket applikasjonen. 3d spill gir også samme effekt.

Har mikset litt frem og tilbake med drivere og hva som er tilkoblet og med hva, uten noen effekt.

Lyden er veldig lav, og høres best med headset uten mye lyd (musikk/lyd i spill osv). På z5500 anlegget høres det bare ut som veldig lav susing om jeg ikke har annen lyd på. Men da jeg bruker headset veldig mye, og da ofte "reserverer" ørene til ventrilo, er det mye tid jeg tilbringer på å høre denne skurringen.

 

Vet at integrerte lydkort somregel ikke akuratt er top knotch, men er det dette jeg kan forvente meg?

 

Noen som eventuelt har et lydkort å anbefale, som dekker mine behov (headset med mic, og z5500 anlegget koblet i samtidig)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstyrrelser of skurring fra integrerte lydkort er en kjent sak. Søk på f.eks. "integrert" og "skurring" i forumet, så vil du se. Dette er nok noe du må leve med, eller kjøpe et ordentlig lydkort. Hvis prisen ikke er viktig (og det går jeg ut fra, i og med at du ikke har definert noe annet), er det Creative X-Fi-kortene som gjelder. Les i forumet om X-Fi-kortene for å se hva som sies om dem og hvilken modell du burde velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...