Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Hei! Har et snodig problem her... Jeg går på skole, og pc'en blir bare brukt sporadisk for tiden. Det går ca. 1-2 måneder mellom hver gang den blir brukt (noen få dager av gangen). Når jeg først prøvte å skru den på i går, var den helt død. Etter mye om og men så ville den endelig skru seg på i dag. Sist jeg var hjemme så fusket den litt også, men startet etter noen få trykk-og fungerte. Jeg er redd for at pc'en neste gang skal være helt håpløs å starte.. Har merket meg at en vifte i pc'en har til tider støyet ganske kraftig, kanskje dette kan være noe av grunnen? Dette er et Asus A8N Sli-deluxe hovedkort m/ 2 gb ram overklokket cpu og grafikk-kort ([email protected] amd) og Nvidia 6800GT. Husker ikke navnet på PSU'en, men det var en relativt kraftig modell, 550W tror jeg. Har dere noen gode tips? Hadde vært kjekt om noen viste hva dette kunne være. Takk for at du leste meldingen! Endret 31. mars 2007 av Gjest
DemoniZer Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Hei! Har et snodig problem her... Jeg går på skole, og pc'en blir bare brukt sporadisk for tiden. Det går ca. 1-2 måneder mellom hver gang den blir brukt (noen få dager av gangen). Når jeg først prøvte å skru den på i går, var den helt død. Etter mye om og men så ville den endelig skru seg på i dag. Sist jeg var hjemme så fusket den litt også, men startet etter noen få trykk-og fungerte. Jeg er redd for at pc'en neste gang skal være helt håpløs å starte.. Har merket meg at en vifte i pc'en har til tider støyet ganske kraftig, kanskje dette kan være noe av grunnen? Dette er et Asus A8N Sli-deluxe hovedkort m/ 2 gb ram overklokket cpu og grafikk-kort ([email protected] amd) og Nvidia 6800GT. Husker ikke navnet på PSU'en, men det var en relativt kraftig modell, 550W tror jeg. Har dere noen gode tips? Hadde vært kjekt om noen viste hva dette kunne være. Takk for at du leste meldingen! 8279435[/snapback] Sjekk temerapturen, men det er nok mest sannsynlig en PSU som har gått at skogen
roberts83 Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 går alle viftene som de skal? cpu-viften er en viktig faktos. Hovedkortet nekter å starte pc'en hvis turntallet på cpu-vifta ikke er høyt nok..sjekk hastigheten i bios (jeg VET at det går an på det kortet du har) Ellers så kan det jo være at noen sektorer på harddisken din er skadet. Minner svært om et problem lillebror hadde nylig,. Der hadde harddisken en skade i boot-sektoren.. Bootet til tider,men ble skjeldnere og skjeldnere.. lykke til!
cooojan Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Prøv å se de enkleste ting !! Se om alle kabler sitt fast der dem skal sitte... Hvis PCen har startet - da er det ikje noe problem med harddisksektor eller CPU !! Kan hende at PSU har noe feil !! Sjekk ledninger !!
no___________ Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Sjekk at alle viftene på pcen snurrer rundt, sjekk at alle viftene er ikke nedstøvet (inkludert CPU viften og skjermkortviften og PSU viften). Sjekk at alle kablene sitter sikkeligt i, sjekk at minnet står sikkeligt i og er ikke nedstøvet nede ved pinnene så går inn i memory slotten på hovedkortet. Hvis strømforsyningen er Q-Tec skift med engang. Lykke til.
Gjest Slettet-QB4VTZbn Skrevet 31. mars 2007 Skrevet 31. mars 2007 Tusen takk for alle svarene. Jeg skal gå over alle tipsene imorgen, og se om jeg kan finne ut av problemet. Igjen, settet stor pris på all hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå