Gå til innhold

amd xp 1900+


eLjay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel... dreiv å fikla litt med fsb'en i sta og kom til den konklusjon at den stoppa på 137Mhz(137.8 etter wcpuid), og det med 1.85V core... er no dønn galt en plass her... må bestille lakk fra co snart! få unlocka tingen!

 

men fikk et lite shokk da jeg bare dreiv å stilte inn rammen... det gikk plutselig fort i ut2003. begynte deretter å klokke skjermkort(gainward gf4-ti4200 Ultra/650 TV/DVI) men det gikk ikke no fortere i ut... sjekka 3dmark2001se, gikk fra 8-9000 til 11000(er no galt her en plass, hadde litt over 10000 uklokka like etter install av win2k).

 

men uansett hovedkortet/rammen min ser ut til å hate overklokking, så jeg fikk max 1656Mhz men dog ikke helt stabilt(uff, noe er fryktelig galt her en plass).

 

For å fixe litt på ting bytta jeg vifte i Silent Vikingen min(den lå jo rett over 54C idle og rett over 60 full load), til en jeg fant i en gammal psu...

Det viste seg jo å bli jetfly, men men, den gikk ned til 49C idle og 58 max load, så det er vel verdt det, var billig ivertfall...

 

men resultatene uteble, fikk riktignok boota win2k med høyere fsb enn før, men den hengte seg like etter innlogging... så det blir lite klokking på meg så lenge jeg har Abit KX7-333, er forrestn nyeste bios på både HK og SK...

 

uansett, er det noen som har råd eventuelt noen forbannelser jeg kan kaste over machina mi, så for all del, jeg er åpen for forslag!

 

Machina Mi:

XP1900+

Abit KX7-333

Gainward GF4-ti4200 Ultra/650 TV/DVI 64MB

512Mb ett eller annet ram(fanden vite hvilket merke)

div stash(floppy, Hd, cdrom, osv)

Lenke til kommentar

vet ikke hva som stopper meg, men det kan godt være ram... får ramtrøbbel med cas 2 og 166mhz... så den kjører 133 cas 2 nå... Det funker egentlig ganske greit(stor forskjell fra ikke instillt ram).

kanshe prøve å stille litt mindre på ram og se om fsb kommer noe høyere... eller rykke ut noen kort(alle utenom skjermkort) og se om det er noen pci kort som bråker...

 

og Ja jeg vet jeg bruker ... alt for mye!

 

Ingen som har opplevd noe lignende? og vet om eventuelt religion som kan ha svaret, eller kanshe jeg bare sveiser kassa og fyller den med vann, da skule det jo egentlig bli ganske mye bedre kjøling, helt til vannet når 60C, da det må byttes... :grin:

 

4HK suzuki for å få litt rotasjon i vannet! *VRRRRR*

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en xp1900 og et asus a7v333 pg 256 mb pc2700 twinmos ram. jeg klarer og kjøre min xp på 1800mhz. Noe som er 150 fsb, er det høyeste den er stabil på. Booter på 158 fsb er krasjer etter kun kort tid. Cpu'en er låst.

 

jeg har alpha PAL8045 kjøle-ribbe + 4 andre 80mm viter.

 

Får foresten ca 9600 3dmarks(3dmark2001se) med et gf3ti200 med orgial kjøling. Er ikke dette ganske bra ?

 

*skryte litt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...