Gå til innhold

Verktøy med samme funskjon som Recovery cd?


Dec

Anbefalte innlegg

Har ett lite problem...Skal selge en bærbar med XP Home, ønsker å levere den fra meg slik at alle spor fra meg er slettet og OS fremstår slik det var da jeg kjøpte den for to og ett halvt år siden.

 

Finner ikke recovery cd`n, finnes det ett annet verktøy som kan utføre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Tja og tja..

Sysprep kan ordne OSet, men filene må du evt. fjerne selv.

 

Et ordentlig opprensning er å anbefale, så er du sikker på at kjøper ikke får med noe annet snaks..

Lenke til kommentar
Okej, hvordan få fjernet alle filene? Holder det med legg til/fjern programmer, slett fra papirkurv o.l?

8277963[/snapback]

 

Nei det holder ikke !!!

Det er svært enklet å finne tilbake til alt du har slettet.. jeg har et eget firma som tar seg av bla slike jobber..

 

anbefaler feks et program som feks eraser (søk på google :hmm: )

 

Dette programmet sletter alt du måtte ønske, og fyller "tomrommet" med tullball, og sletter det en gang til, og fyller det opp med tullball.. og dette gjør den 7 ganger,, (millitær standard).. etter dette er det umulig å hente ut noe info..

(enkelt forklart.. men likevell)...

Lenke til kommentar

Hvis du vil kan du jo ta en full formatering. Det skal være en lapp under den bærbare med cd-keyen til windows XP home OEM som kan brukes. Da kan du laste ned hvilken windows XP home OEM du vil og legge inn denne ved å bruke cd-keyen under pc'en. Dette er også helt lovlig!

 

Er litt usikker på om det er nødt til å være samme språk som du kjøpte, men det er det vel andre som kan svare på.

Lenke til kommentar
Hvis du vil kan du jo ta en full formatering. Det skal være en lapp under den bærbare med cd-keyen til windows XP home OEM som kan brukes. Da kan du laste ned hvilken windows XP home OEM du vil og legge inn denne ved å bruke cd-keyen under pc'en. Dette er også helt lovlig!

 

Er litt usikker på om det er nødt til å være samme språk som du kjøpte, men det er det vel andre som kan svare på.

8278173[/snapback]

 

 

Det der høres genialt ut! Har en key under maskina ja. Finner vel linken til OS på microsoft.com ett eller annet vel?

Jeg har norsk OS, håper jeg finner det for nedlasting av XP også...

 

Edit: noen som har en link til hvor jeg kan laste ned XP? Usikker på hvordan gå frem, formatere først og hva gjør jeg deretter...?

Endret av Dec
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Hvis du vil kan du jo ta en full formatering. Det skal være en lapp under den bærbare med cd-keyen til windows XP home OEM som kan brukes. Da kan du laste ned hvilken windows XP home OEM du vil og legge inn denne ved å bruke cd-keyen under pc'en. Dette er også helt lovlig!

8278173[/snapback]

 

Eh, NEI, dette er IKKE lovlig.

Microsoft godkjenner ikke nedlastning av sine programmer fra andre enn MSDN, hvilket privatbrukere ikke har tilgang til.

 

Her bør du kontakte butikken du kjøpte pcen hos.

Lenke til kommentar
anbefaler feks et program som feks eraser (søk på google  :hmm: )

 

Dette programmet sletter alt du måtte ønske, og fyller "tomrommet" med tullball, og sletter det en gang til, og fyller det opp med tullball.. og dette gjør den 7 ganger,, (millitær standard).. etter dette er det umulig å hente ut noe info..

(enkelt forklart.. men likevell)...

8278087[/snapback]

 

Jeg vil anbefale en slik løsning, før en evt legger inn ny XP. :thumbup:

Da er det ingen fare for at dine data kan gjennvinnes -slikt som e-post, passord o.l.

Det er noe en alltid bør gjøre når en kvitter seg med noe med en harddisk :yes:

Lenke til kommentar
3. Du kan ev. ringe Microsoft og få deg en ny cd

8279237[/snapback]

 

Siden dette er en bærbar er det 99% sikkert en OEM version på den, Microsoft har dermed ikke ansvaret for supporten på denne og gir heller ikke ut OEM cd'er. Dette må du kontakte produsent av maskin/forhandler om. Forsøkte selv å ringe Microsoft og høre for ikke veldig lenge siden, og fikk da denne beskjeden.

Lenke til kommentar
Har sjekket litt rundt og landet på det hjalmar beskriver. Skal låne meg en XP cd fra en kompis og deretter legge inn på nytt med serienr. under maskina.

Det holder at jeg låner den recovery cd`n da vel?

8279578[/snapback]

 

Så lenge det er Home du låner så tror jeg det skal gå, men er litt usikker siden det er recovery cd. Siden det er recovery cd du låner vil det trolig legge seg noen unødvendige drivere/annen maskinvare som følge av dette. Det beste hadde vært en clean XP home, men tror det skal gå med denne også.

 

Hvis du bruker denne og det følger med en del tull du ikke trenger vil jeg anbefalle å rydde opp litt og fjerne alt unødvendig av programmer og drivere som muligens følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...