Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stor moped til stor mann


Anbefalte innlegg

Nei, faen er ikke dere voksen.

Scooter er ett transport middel.

Uansett så vil man få en scooter til å gå bedre enn en gir moped med fulltrim, Fordi man har ikke samme effekt tapet som man har på en gir moped.

8271461[/snapback]

Er ikke moped et transportmiddel da? Jeg kjører da ifra ale jeg kjenner med min orginale Derbi. Til og med FZ, Fox og andre skapninger må gi tapt både når det gjelder akselrasjon og toppfart..

 

Dessuten mener jeg man har en annen følelse når man kjører moped. Både på grunn av sittestillingen, med bena på hver side av sykkelen, samt giringa. På scooteren sitter man med bena sammen og loffer rundt og gasser og bremser.. Her har jeg litt problemer med å finne kjørefølelsen du..

 

Men er det slik at du er stor eller høy? Slik at det er lange bein som er problemet? Peugeot har vel en ralitivt stor scooter. Husker ikke akkurat navnet på den..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig artig å gire fem ganger for å komme opp i 45km/t, men trimmet moped blir jo en annen sak.

 

Scooter kan være arti det, har en sfx som drar til 90 og akser som et skudd til 60. Med piggdekk på vinterføre er det ingenting som holder følge. Scooter har lavere tyngdepunkt enn moped og er samtidig mer baktung som gjør at dekket får bedre grep. Samtidig kan en ha beina i bakken i svingene og når det begynner å gå fort. En egenvekt på 70kg er selvfølgelig ingen uting.

 

Det er scooter han vil ha og jeg synes det har kommet mange gode forslag til romslige scootere til nå.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Snakk om off topic i denne diskusjonen. Han spørte om noen greie STORE scootere, ikke om folks meninger til den. Irriterer meg over sånne barnslige folk ass!!

 

Peugeot Speedfight er en grei og stor scooter. Litt minus er det på den, da jeg synes fotbrettet kunne vært litt lavere på en måte. Sitter med beina ganske langt opp, og jeg er 180.

 

Ellers ser Jetforce litt større ut

post-33354-1175621629_thumb.jpg

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar
Nei, faen er ikke dere voksen.

Scooter er ett transport middel.

Uansett så vil man få en scooter til å gå bedre enn en gir moped med fulltrim, Fordi man har ikke samme effekt tapet som man har på en gir moped.

8271461[/snapback]

Er ikke moped et transportmiddel da? Jeg kjører da ifra ale jeg kjenner med min orginale Derbi. og med FZ, Foxandre skapninger må gi tapt både når det gjelder akselrasjon og toppfart..

 

Dessuten mener jeg man har en annen følelse når man kjører moped. Både på grunn av sittestillingen, med bena på hver side av sykkelen, samt giringa. På scooteren sitter man med bena sammen og loffer rundt og gasser og bremser.. Her har jeg litt problemer med å finne kjørefølelsen du..

 

8278265[/snapback]

 

Da må jeg spøre hvor lenge du har hatt lappen.. ?

Er en nabo som har en orginal Derbi X-Race, jeg hadde en gammel sykkel som jeg lånte fra bestemor, gjett hvem som tok hvem i drag ?

 

har man hatt lappen over 1 år er man dritt lei, samma om det er skuter eller moped.

 

Forresten, virkelig verdige konkurenter :)

Spørs farten som kjørefølelsen kommer, når man har bena på hver side kan man dra en sving i 100-130km/t og føle at det er en fin følelse, men en skuter i 90km/t i en sving, da føler man seg faen ikke trygg..

 

Eneste følelsen jeg har :p

Lenke til kommentar
Snakk om off topic i denne diskusjonen. Han spørte om noen greie STORE scootere, ikke om folks meninger til den. Irriterer meg over sånne barnslige folk ass!!

 

Peugeot Speedfight er en grei og stor scooter. Litt minus er det på den, da jeg  synes fotbrettet kunne vært litt lavere på en måte. Sitter med beina ganske langt opp, og jeg er 180.

 

Ellers ser Jetforce litt større ut

8301857[/snapback]

 

Omg, sjønner bare ikke at det fins slike folk som leker politi på dett forumet.

Greit nåkk vi drev litt off topic men det betyr ikke at du er politi da for du nesten raportete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...