Gå til innhold

DVD ripping + gode resultater?

Teac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topicen sier så er jeg på jakt etter et DVD rippe program til å rippe dvd samlingen min inn på pcen. Har så langt prøvd ut dvd shrink og tatt en backup i vob filer og er ikke særlig imponert over kvaliteten.

Noen som har et bra forslag til å få best mulig kvalitet ut av rippingen.

Jeg ønsker og rippe det til vob filer slik at størrelsen betyr ikke noe men programmet bør helst være gratis.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dvdrebuilder er helt klart mye bedre enn dvdshrink og andre "mikke mus" alternativer.

Du kan lese mer om Dvdrebuilder her.

edit: CCE encoding anbefales.

Endret av Wipeout
Skrevet (endret)

Man kan også bruke Vobblanker til å fjerne ekstramateriale osv.

Å dele opp filmen i 2 høres ikek ut som min greie iallefall, da brenner jeg den heller på en DL plate.

Når man skal komprimere en film avhenger mye av sluttresultatet av hvor mye man skal komprimere. Men Dvdrebuilder med CCE er fortsatt mye bedre enn dvdshrink.

Edit: rettet skrivefeil

Endret av Wipeout
Skrevet

Pleide å bruke dvdshrink før, men så fikk jeg meg 42" plasma og venner med projektor. Da ser jeg kvalitetsforskjellen på dvdshrink vs. dvdrebuilder.

Klart hvis du nesten ikke trenger å komprimere er ikke forskjellen stor, men når man skal komprimere en film på 5-6 giga ned på en single layer plate så begynner man å merke forskjell.

Man kan også ta en titt her.

Skrevet

Tusen takk for veldig gode svar :) Prøvde DVD rebuilder men det fungerte ikke særlig bra på min vista. Fikk en feil når jeg skulle begynne selve backupen. DVDFab derimot fungerte veldig bra, nå gjenstår det bare å se kvaliteten.

Skrevet
Tusen takk for veldig gode svar :) Prøvde DVD rebuilder men det fungerte ikke særlig bra på min vista. Fikk en feil når jeg skulle begynne selve backupen. DVDFab derimot fungerte veldig bra, nå gjenstår det bare å se kvaliteten.

8269542[/snapback]

DvdFabdecrypter er jo bare et rippeprogram, det recoder ikke filmen. Men det er du vel klar over?

Har ikke brukt Dvdrebuilder under Vista, da jeg bruker XP ennå.

Skrevet

8269542[/snapback]

DvdFabdecrypter er jo bare et rippeprogram, det recoder ikke filmen. Men det er du vel klar over?

Har ikke brukt Dvdrebuilder under Vista, da jeg bruker XP ennå.

8269674[/snapback]

Poenget mitt er bare å få dvd samlinga inn på pcen. Størrelsen betyr ingenting så derfor er vell vob filer ideelt. Har i grunnen ikke planer om å brenne de ut så da får jeg vell best kvalitet ved å legge de inn på pcen som vob filer. DVDfaben holder på og ripper til vob filer akuratt nå, spent på og se resultatet sammenlignet med dvd shrink.

Skrevet (endret)

Jeg tviler personlig på at du vil se forskjell, eneste oppgave dvdfabdecrypter har er å fjerne kopibeskyttelse og legge hele innholdet inn på pcen. Veldig godt fornøyd med denne selv. Merk at selv om den oppdateres ofte, så finnes det beskyttelse som den ikke tar(har ikke møtt på filmer med disse enda).

Hva er forskjellen på å rippe en dvd plate og "recoder" filmen?

Endret av Govassa
Skrevet
Jeg tviler personlig på at du vil se forskjell, eneste oppgave dvdfabdecrypter har er å fjerne kopibeskyttelse og legge hele innholdet inn på pcen. Veldig godt fornøyd med denne selv. Merk at selv om den oppdateres ofte, så finnes det beskyttelse som den ikke tar(har ikke møtt på filmer med disse enda).

Hva er forskjellen på å rippe en dvd plate og "recoder" filmen?

8269829[/snapback]

"recoder" Er vell når du gjør den om til foreksempel en avi, mpeg, wmv osv.. trodde jeg. Mens en "clean" rip så legger du den over som vob filer..

Skrevet

Ok, da er jeg med - men du i 1 post spør du jo etter å rippe... Uansett; hva er hensikten med å omkode innholdet til et annet format, hva oppnår en med det? Plass, kvalitet?

Skrevet
Ok, da er jeg med - men du i 1 post spør du jo etter å rippe... Uansett; hva er hensikten med å omkode innholdet til et annet format, hva oppnår en med det? Plass, kvalitet?

8269990[/snapback]

Sannsynlig er det nok jeg som forvirrer og er ute av sporet. Ønsket mitt var og får tak i et program som lett gjorde det mulig å ta bakcup av dvd med best mulig kvalitet og det fant jeg (DVDfab decrypter).. :)

Skrevet

Flott :)

Bare husk at "rene" kopier tar mye plass. DvdShrink kan fjerne masse tull, som språkfiler du ikke trenger osv. Setter du komprimeringen i DVD shrink til 0 så vil den ikke påvirke kvaliteten, altså noe du kan gjøre i tid etter å ha brukt dvd fabdecrypter.

Skrevet

Reencode er vel heller riktigere å si, eller komprimere som det vil bli på norsk.

Hvis plass ikke er noe problem trenger du ikke dvdrebuilder eller dvdshrink i det hele tatt.

RipIt4Me er også et genialt program på samme måte som dvdfabdecrypter, og har ennå ikke støtt på en kopibeskyttelse som det ikke tar.

Skrevet

Hvorfor ikke bare lage en image fil? Da vil vell kvaliteten også holde seg? Har ikke gjort det selv, men tenkte at det ikke kan være så vanskelig det heller. Så hvilke programmer ville dere anbefalt til å bare lage en image fil.

Skrevet
Men det er vell programmer som klarer å ta image selv om det er kopibeskyttelse?

8275974[/snapback]

Som Govassa og jeg har nevt så klarer RipIt4Me sammen med dvddecrypter å lage en .iso fil ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...