Gå til innhold

Asus 8800GTX 74grader idle


HoZZy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt xfx 8800gts 320 xxx Lå på 85 grader etter en 40 min. med TDU spilling.

Med half life lost coast/episode 1 var det oppe i 78/80 og samme etter en times tid med R6 Vegas. Idle lå på rundt 68.

 

Har lian li scan v3 kabinett med 3x 120 vifter, har byttet ut 2 av de med mist sine 'grønne' og sunbeam regulering, og tenkte at det skulle gjøre susen, for da kunne jeg kjøre opp hastighetene litt nå jeg spilte, men det hjalp jo ingenting, har prøvd alle måter med viftene, innsug, blåse, suge ut snu og vende osv, men det har ikke noen påvirkning på gfx tempen i særlig grad, kanskje 2/3 grader på full pupp.

Men i går prøvde jeg det som er nevnt noen av postene over å kjøre opp vifta i ntune og det hjalp, endelig sank med 10 grader på 80% hastighet, på 100%

idler det på noen og 50 grader og vaker ved rundt 70 på Test drive u.

(hadde jeg bare prøvd det før all vifte knotinga)

Kjører den opp til 80% når jeg skal spille og det er til å overleve støymessig.

 

Så jeg går tilbake til mist viftene som fulgte med som rusler på 1000 rpm og skrur opp gfx vifta når jeg spiller.

 

Hvor lå den 3 parts kjøleren på thermaltek sidene, linsene mine er ikke helt rene i dag... :D

8264372[/snapback]

 

Når jeg har vifta 100% ligger kortet på ca 70 grader idle :(

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg tempen ned. Tilførsleen til kabinettviftene hadde dårlig kontakt etter alle gangene jeg har vært inni og rota i kabinettet de siste dagene. Med 8 kabinettvifter og 100% på skjermkortvifta gjennom nTune er tempen nede i 58 grader idle

Endret av HoZZy
Lenke til kommentar
Hva slags kabinett har du??

Jeg har mine 3 120mm vifter på rundt 1000 rpm og med

100% på gpu vifta idler den på 54. Nå går den på 70% så da spratt den opp til

58.

8268440[/snapback]

 

NZXT Zero. Jeg har 7 stk 120mm og ei på 80mm. Tror alle går på 1200 rpm. Jeg burde vel egentli da hatt mindre temp enn deg. Jeg har 60C på 80%

Lenke til kommentar

Det som overasker meg, nVidia har lansert et kort som tydligvis ikke har tilstrekkelig bra kjøling.

 

Jeg har en CM Stacker med tre 12cm. vifter og en 8cm.

To av 12cm. viftene suger inn, men de to andre blåser ut.

 

Akurat nå kunne jeg ønske de hadde gitt ut den første versjonen av kortet. :cry:

Lenke til kommentar
Hva slags kabinett har du??

Jeg har mine 3 120mm vifter på rundt 1000 rpm og med

100% på gpu vifta idler den på 54. Nå går den på 70% så da spratt den opp til

58.

8268440[/snapback]

 

NZXT Zero. Jeg har 7 stk 120mm og ei på 80mm. Tror alle går på 1200 rpm. Jeg burde vel egentli da hatt mindre temp enn deg. Jeg har 60C på 80%

8270083[/snapback]

 

 

Tja, det var da nok vifter ihvertfall, men hvor du har kabinettet har vel også litt å si, jeg har mitt under bordet,og det blir vel litt varmere av det enn å stå oppe på bordet kanskje,samt at varmen fra parafin ovnen slår innover i rommet der jeg sitter, så jeg er egentlig greit fornøyd med tempen, men merker at kortet varmer opp hele kassa når jeg spiller, går opp en 5/6 grader på sys/cpu etter noen timer.

Lenke til kommentar
Ikke så mye, 3-4 grader tror jeg.

 

Kom på en ting til som kanskje kan hjelpe...

 

Hva om man dekker til de fem ventilasjons hullene "bakerst" på kjøleren (se bildet)?

Jeg har lagt merke til at det er noe sinsykt vamt nederst i kabinettet mitt, og at det kommer nesten ikke noe varme ut av grillen på enden av kortet.

 

Edit: Fant muligens en til ifra Zalman... noen som kan rusisk?

8264246[/snapback]

 

Noen som har prøvd å tette igjen hullene?

Jeg har spurt om dette før og har fått et svar fra en annen tråd

 

Utgangen er delt på den måten for å gjøre kjøleeffekten mindre følsom for over/undertrykk i kabinettet.

dvs. hvis køleren kun hadde blåst ut av kabinettet, ville midre luft passert kjøleribbeoverflaten ved undertrykk, og dermed gitt dårligere kjøleeffekt.

8169742[/snapback]

 

Hva med å tette igjen noen av hullene(eller montere en vifte som blåser inn der)? Noen som tror det er værd å prøve as 5? Går ikke garantien også egentlig da?

Endret av Tdnoz
Lenke til kommentar

Tettet hullene i går, det var ikke mye å hente på det nei.

 

Garantien går fyken når man fjerner kjøleren ja, men med tanke på hvor overdrevet my goop/paste de har klint på, så er det bare en fordel å bytte ut.

 

Blir vannkjøling her i heimen, bare Microplex/Aqua-computer kunne fått finger'n ut av et hvist sted. ;)

Lenke til kommentar

Hmm...fikk endelig løs kjøleren og erstattet den gørra de hadde på gpu med Ac5.

 

Resultat: Ingen forskjell :thumbdown:

 

Har faktisk eksakt samme temperaturer som jeg hadde før jeg la på Ac5. Men nå bruker Ac5 vanligvis ei stund på å legge seg skikkelig og gi full effekt men likevel så er det skuffende....

 

Det blir vel tredjepartskjøler når de kommer på markedet!

Lenke til kommentar
ligger selv med 80-85C idle.. 95C load...

 

litt dritt.  2stk 8800gtx

8276654[/snapback]

 

Sånn litt of topic.....ser at du kjører din E6600 på 3,4Ghz og har P5N-E sli hovedkort. Er det hovedkortet med 650i eller 680i chipsett?

Hva er temp på nortbridge hos det, og hvilke innstillinger bruker du?

Lenke til kommentar
ligger selv med 80-85C idle.. 95C load...

 

litt dritt.  2stk 8800gtx

8276654[/snapback]

 

Sånn litt of topic.....ser at du kjører din E6600 på 3,4Ghz og har P5N-E sli hovedkort. Er det hovedkortet med 650i eller 680i chipsett?

Hva er temp på nortbridge hos det, og hvilke innstillinger bruker du?

8276882[/snapback]

 

 

680i chipset.

 

kjører NB på 1.5V om jeg husker rett

1.42v på cpu. om jeg husker rett

 

NB tempen vet jeg ikke. bruker speedfan. men står bare temp1 , temp2, temp3 osv osv. så vet ikke hva som er hva :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...