Gå til innhold

Hvor er alle norske Xbox Live spillere?


Anbefalte innlegg

Fikk nylig registrert meg på og testet Xbox Live (Xbox 360).

 

Er mektig imponert over hvor bra det er. Spesielt Call of Duty 3! Endelig et FPS fra andre verdenskrig som gjenskaper den gode gamle spillfølelsen fra Battlefield 1942, men med utrolig bra grafikk! :D

 

Men.... etter en ukes testing har jeg lagt merke til noe jeg synes virker mistenkelig. På alle de 10 spillene jeg har testet live, så finner jeg ALDRI noen spillere fra Norge eller faktisk i fra Skandinavia i det hele tatt!

 

Alle serverne har 99% spillere fra USA eller England. Av og til ser jeg gamertags fra Spania og Østerrike, men ingen andre land. Og enkelte spill finner jeg ingen spill i det hele tatt.. Dette er kanskje litt mer forståelig, siden hvert spill sikkert har sin levetid og at ingen eller få logger seg på for å spille dem etter en stund.

 

Men et av spillene jeg hadde gledet meg til å spille live var jo "The Outfit" - en av de aller beste titlene til Xbox 360. Spillet er veldig bra og morsomt i både single-player og ikke minst co-op. Og med 6 millioner registrerte Xbox Live spillere, skulle en da tro at NOEN til envher tid ville være innom for å spille det?

 

Men tilbake til mitt hovedspørsmål;

- Hvor er de norske spillerne? Når jeg går inn for å finne live spill i menyen fra Call of Duty 3 finner jeg max 10-15 servere av gangen. Og alle består kun av spillere fra USA og England.

- Til sammenligning, hvor mange servere får dere andre her opp i lista?

 

Og joda, min gamertag er registrert med "Norge" og språk: "Norsk". Får opp norske reklamer i Xbox Live menyen og greier.

 

Er det noe riv ruskende galt her, eller er det ingen i Norge som spiller Xbox Live?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem som deg jeg også første gangen jeg fikk live. Tror det gikk 2 måneder før jeg møtte på en nordmann i Halo 2. Å da spilte jeg over 12 timer hver dag. Men du kan jo legge til gamertags fra forumet her da så får du noen norske å spille med ;)

Lenke til kommentar

Interessant..

Send meg gjerne en PM med din gamertag så kan vi spille litt ;)

 

Forresten - noen som vet hvordan spillene leter etter servere? Søker de etter servere (hosted games) kun innenfor den regionen/landet hvor du har registrert deg, eller søkes det internasjonalt men filtrerer ut servere med for dårlig forbindelse?

Lenke til kommentar

er mange norske som spiller live men det er veldig mange på xbox live som ikke er fra norge så det er vel bare sannsynlighet. Jeg spilte masse halo 2 før jeg plutselig møtte en drøss av norske spillere men det var gjennom andre norske spillere så ville anbefale å sjekke forumer hvis du vil spille mot norske spillere.

Lenke til kommentar
men the outfit er da kanskje ikke det riktige spillet å satse på? ganske så gammelt spill, og det var vel heller aldri noen kjempesuksess.

8248673[/snapback]

 

 

Blasphemy!

:)

 

Hey... The Outfit er etter min mening et av de beste konsollspillene jeg har spilt på mange år. Og ja - jeg har spilt MANGE. :)

 

Jeg og alle jeg kjenner simpelthen elsker dette spillet. Det er fullt av både action, strategi, humor, god grafikk, og bra fysikkmotor å leke seg med.

 

Det er nok sant at det ikke var noen stor salgssuksess (hvorfor aner jeg ikke), men det er etter min mening tusen ganger bedre enn det altfor oppskrytte Halo og Halo 2.

(uten sammenligning forøvrig, men det virker som Halo alltid blir nevnt når folk snakker multiplayer).

 

Men The Outfit - ja det skulle jeg gjerne tilbrakt dager og uker på å spille på nett...

Lenke til kommentar
Kan vel ha noe med at 360 ikke selger altfor bra i norge. Selv kjenner jeg ingen som har kjøpt 360 enda eller som skal gjøre det. Alle har PS2/PS3 eller Nintendo.

8249238[/snapback]

 

What is this world coming to?

 

Seriøst... Skal ikke gå inn på fanboy Xbox vs. PS debatt her akkurat, men mitt inntrykk er akkurat det motsatte. :) Kjenner ingen som har eller kommer til å kjøpe PS3. Kjenner bare en som har PS2 men angrer på at han heller ikke kjøpte Xbox 1 når han prøvde min :) For alle jeg kjenner er det Xbox 1 eller 360 for alle penga.

 

Tror dette har mye med hva vennekretsen rundt en foretrekker. Det finnes Playstation-kretser (som alltid disser Xbox), og det finnes Xbox-kretser (som alltid disser Playstation). Alt blir jo bare smak og behag, og i mine øyne har alltid Xbox vært suverent overlegen konsoll. For andre er det motsatt.

 

Når det gjelder salgstall så er det jo ingen tvil om hva som selger mest. Det har vært og er Playstation. Men salgstallene sier ikke noe om hva som er "best". Bare om hva som har hatt mange års forsprang foran både Nintendo og Microsoft med blytung markedsføring og branding på høyde med Coca Cola navnet. Sony har greid bragden å markedsføre Playstation til den grad at ordet "Playstation" har blitt synonymt (for mange særlig i den eldre generasjon som ikke vet bedre) med "spillkonsoll". Men den blir jo desverre ikke noe bedre av den grunn. Det blir som med Beta og VHS på 80-tallet. VHS var av mye dårligere kvalitet, men appelerte til massene og vant takket være markedsføring. Beta var teknisk best, men tapte kampen.

 

Heldigvis er det nok ingen som "taper" konsollkrigen på samme måten som med videokassettene. Jeg synes bare det er bra at det er konkurranse på markedet. Nintendo's Wii er jo også et bra alternativ for yngre spillere og barnefamilier, mens PS3 og Xbox360 dekker det mer kresne voksne markedet. Konkurranse er bare sunt, og det ville sugd pungmjølk om vi bare hadde 1 konsoll å velge blandt.

 

Men for meg... Kvalitet vil alltid vinne over Kvantitet. :)

Lenke til kommentar
Tror grunnen til at en del ikke liker xbox (360) er rett og slett at det er M$ og Billern som står bak. Navnet gir i tillegg assosiasjoner til Windows, noe som ikke klinger like bra i alles ører.

8251634[/snapback]

 

Ja dette har jeg også hatt en teori om i mange år og jeg er helt enig med deg! Hver gang en hører debatter om Playstation vs. Xbox så blir dette dratt frem av PS-fansen. Hører stadig argumenter som "gidder ikke støtte Microsoft...", "alt fra Microsoft suger.." osv.

 

En hører ikke Xbox-folket dra frem sammenligninger med Sony's fortid med tidvis alvorlige hardware feil (spesielt i deres camcorder serier) og andre ulumske policy's de har hatt gjennom årene.

 

En kan si hva en vil om Microsoft, Bill og Windows, men å lage spillkonsoller og utvikle en solid gaming community (Xbox Live, nå med 6 millioner medlemmer) - DET kan de!!

:w00t:

Lenke til kommentar
Tror grunnen til at en del ikke liker xbox (360) er rett og slett at det er M$ og Billern som står bak. Navnet gir i tillegg assosiasjoner til Windows, noe som ikke klinger like bra i alles ører.

8251634[/snapback]

 

Ja dette har jeg også hatt en teori om i mange år og jeg er helt enig med deg! Hver gang en hører debatter om Playstation vs. Xbox så blir dette dratt frem av PS-fansen. Hører stadig argumenter som "gidder ikke støtte Microsoft...", "alt fra Microsoft suger.." osv.

 

En hører ikke Xbox-folket dra frem sammenligninger med Sony's fortid med tidvis alvorlige hardware feil (spesielt i deres camcorder serier) og andre ulumske policy's de har hatt gjennom årene.

 

En kan si hva en vil om Microsoft, Bill og Windows, men å lage spillkonsoller og utvikle en solid gaming community (Xbox Live, nå med 6 millioner medlemmer) - DET kan de!!

:w00t:

8251938[/snapback]

 

Yup... :yes:

Lenke til kommentar
En møter så godt som aldri spillere uten å legge til norske spillere på vennelista, for å så spille med de, hadde 3 stk på vennelista i en månede ellernoe, så fikk jeg meg Gears, og det tok en måned før vennelista var full etter jeg spillte på første helnorske liste.

8252250[/snapback]

 

Uhm... vennlista var full? Har den begrensning på antall?

Lenke til kommentar
En møter så godt som aldri spillere uten å legge til norske spillere på vennelista, for å så spille med de, hadde 3 stk på vennelista i en månede ellernoe, så fikk jeg meg Gears, og det tok en måned før vennelista var full etter jeg spillte på første helnorske liste.

8252250[/snapback]

 

Uhm... vennlista var full? Har den begrensning på antall?

8252393[/snapback]

 

Tror det er hundre stykker som er max! tar jeg feil nå så si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...