Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny 12,1"


Nici

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt nybegynner på dette og trenger hjelp til kjøp av bærbar.

Det jeg skal bruke den til er:

- Skole: Word, Excel, Powerpoint

- Filmtitting og musikk

- Nettsurfing, msn og skype og slikt

- Noen ganger til litt bilderedigering og musikkredigering

- Spiller lite og har en stasjonær som jeg deler med noen i tillegg så det skulle ikke være noe problem

 

Ting som jeg syns er viktig:

- Grei eller god batterilevetid, helst over 3 t

- Lite støy siden jeg regner med å ta den med en del

- Lav vekt

- 12,1"

- Helst under 10 000, men er fortsatt litt usikker på hvor mye jeg vil bruke

 

Har sett litt på Fujitsu Siemens Amilo Si 1520 og på HP Pavilion tx 1020.

Har lest at FSA har en del viftestøy, men de testene og erfaringene jeg leste var ikke så veldig nye. Vet ikke om dette muligens endrer seg med nykjøpte maskiner. Noe annet jeg har lest er at den har veldig rare portplasseringer. HP'en har ikke så bra skjerm i lys fordi den har noe ekstra på eller noe fordi den er tablet-pc. Syns det som er bra med Hp'en er at den følger med to batterier og at den har fjernkontroll og webcam.

 

Vet ikke så mye om pcer så håper noen kan hjelpe meg! Fint om dere kunne bekrefte eller avkrefte noe av det jeg har hørt og komme med anbefalinger :)

Alt annet tas også i mot med takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jente :) Men vil helst ikke ha noe sånt da, litt for rosa for min smak:) Men de blomstene var jo litt søte da.

 

Den fra dell har jeg også sett litt på, men den er over 10 000 så da er jeg fortsatt litt usikker på den, prisen der øker fort hvis jeg skal bytte ut en ting eller to :)

Men takk for svar uansett. Skal kikke litt mer på det!

 

Lurte også på noe annet. Hvis det bare står at den har DVD-brenner, betyr det at man ikke kan brenne eller høre på CDer? Og det er vel mulig å se på DVD? Det er sikkert et litt tåpelig spørsmål, men kan som sagt veldig lite om bærbare!

Lenke til kommentar
Jeg er jente :) Men vil helst ikke ha noe sånt da, litt for rosa for min smak:) Men de blomstene var jo litt søte da.

 

Den fra dell har jeg også sett litt på, men den er over 10 000 så da er jeg fortsatt litt usikker på den, prisen der øker fort hvis jeg skal bytte ut en ting eller to :)

Men takk for svar uansett. Skal  kikke litt mer på det!

 

Lurte også på noe annet. Hvis det bare står at den har DVD-brenner, betyr det at man ikke kan brenne eller høre på CDer? Og det er vel mulig å se på DVD? Det er sikkert et litt tåpelig spørsmål, men kan som sagt veldig lite om bærbare!

8243974[/snapback]

Jeg skjønner, det med DVD-brenner du snakker om er ikke noe å bekymre deg for. Du kan høre/lese cder, brenne cder, se DVD og brenne DVD;)

 

Hvis jeg var deg ville jeg valg denne Fujitsu Siemensen som du tidligere har nevnt. Erfaringene på prisguide.no sier sitt om at det er en veldig god maskin du vil bli fornøyd med. Det med viftestøy tror jeg du ikke trenger å tenke på når det ligger seks så bra bruker erfaringer ute, viftestøyen kan også ha blitt bedret av Fujitsu Siemens i bios. Du får i tilllegg en veldig bra prosessor, tilstrekkelig med ram og en stor nok harddisk.

 

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Sitter selv på en Amilio si1520, vifte støyen forsvant ved hjelp av bios oppgradering. Har følt at det har blitt mindre etterhvert. Ellers så er port plassering litt merkelig kanskje, men hvis du ikke bruker DVI eller firewire mye, er ikke det noe problem.

 

Av positive ting jeg kan si om den er at den har integrerte mikrofoner, kjekt hvis du bruker Skype. God batteri tid (4-4,5timer), blåtann...

 

lykke til med valget! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det høres supert ut! Tror kanskje jeg går for Amilo Si 1520! Høres ut som en bra pc til en grei pris. Skal se på den som koster litt mindre også :)

 

Takk for svarene :) Skal si ifra når jeg har kjøpt en! Blir vel en gang snart. Gleder meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...