Gå til innhold

Minnekort error, redde data.! *Krise*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, i dag har jeg fyllt et minnekort med bilder jeg aldri kommer til å få tatt lignende av, og jeg tok bilder for alle som var der...

Så å få reddet disse bildene er meget viktig for oss...

Kortet er av typen MMC eller RS-SD, typen som går i Nokia mobiltelefoner, men som også går i kamera for vanlige SD-kort...

Jeg kommer inn på Root, og ser mappen DCIM, men kommer ikke inn og det kommer ERROR melding...

Det finnes programmer for gjenoppretting av bilder, har noen noe erfaring med disse, og % av sjansen for å gjennopprette bildefilene(JPG)...?

Har fotobutikker slikt utstyr, å hva tar de for jobben..?

Tar de betalt selv om de ikke klarer å gjennopprette noe..?

Hjelp... :(

EDIT: prøvde "card recovery 3.3" men må betale 260kr for å få bruke free trial versjonen... Er verd det mot å betale fotobutikken 250kr, men likevell...

Noen som har program som fungerer...?

Endret av Scorpioen84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke snakke for andre, men om vi ikke klarer å redde bilder, eller det ikke er de bildene kunden vil redde, så tar vi ikke betalt for det. 250 kroner koster en vellykket image recovery inkl. CD. Sånn sett kan det lønne seg å betale for et program selv, ihvertfall om man har et dårlig minnekort eller har lagt til seg den dårlige vanen å kjøpe billige minnekort slik at dette skjer relativt ofte.

Men ofte er kortet så låst at det ikke er mulig å gjøre noe som helst. Da tas det selvsagt heller ikke betalt for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...