Gå til innhold

Trenger tips mattips til kyllingsalat/pastasalat


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger tips til velsmakende kyllingsalater, pastasalater som er rimelig og gode. Og som ikke bare går rett gjennom.

 

Jeg trener en god del styrke, så det bør ikke være søppelmat.

 

Og det er meningen det skal lages 1-2 ganger i uken, og porsjoneres ut over.

 

 

Trenger oppskrift og ingredigenser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv steker jeg opp kylling som jeg lar ligge i kjøleskapet, og så bare sper jeg på med litt salat fra et salathode og litt paprika (rød + gul), og spiser. Ganske kjipt, men lett å frakte uten søl kjapt å fikse på morgenen. Ellers har jeg funnet ut at kantina mi selger salat i løsvekt + kylling/reker/osv, så da har jeg ofte med meg kylling og kjøper salat fremover ser det ut til.

Lenke til kommentar

- Kylling ( filet eller hel - avhenger av hvor mye penger du vil bruke) ca 30kr for hel kylling

- Salat ca 10 kroner

- Tomat ca 5 kroner

- Paprika ca 8 kroner

- Mais ca 3 kroner

- Rødløk ca 5 kroner

- litt parmesanost for smakens skyld ca 8 kroner

 

Tilsammen rundt 70 kroner grovt regnet. Denne retten holder til middag for meg og kjerringa, samt lunsj til en av oss dagen etter.

Lenke til kommentar
Oj. Til lunsj spiste jeg i dag kylling for 20-25 kr i kyllingsalat, hvor mye kylling bruker du i salaten?

 

Har du ei kjerring forresten, det hadde jeg ikke tippet :O

8243496[/snapback]

 

Altså, når vi lager kyllingsalat så kjøper vi en hel kylling til 30 kroner fra rema(river av skinnet), spiser også en del salat og gjerne knekkebrød/brød ved siden av.

 

Vet forresten ikke helt om jeg skal bli fornærmet av det andre utsagnet der :p. Når jeg tenker over det så har jeg faktisk samboer, ikke bare kjerring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...