Gå til innhold

Hvorfor valgte du Xbox, PS2 eller GameCube?


Olaff

Anbefalte innlegg

Jeg gjennomfører en liten undersøkelse på hvilken spille konsol som er best, eller er mest ønsket. Hvilken som har flest (kvalitets) spill og har best grafisk og lyd effekt. Denne går ut på at dere svarer hvorfor dere valgte å sette akkurat PS2, Gamecube eller X-Box i din TV hylle. Svar på hva dere bruker den mest til og hvilke spesifikasjoner dere liker ved den. Er det DVD spilleren eller grafikken som låkker?. God hånd kontroll eller er det rett og slett fet design som er tingen?? Jeg vil ha en "SAKLIG" diskusjon. VIKTIG:(Dette er et av de hotteste diskusjons emnene i forumet for tidene så skriv forståelses fult)

 

Ta hensyn til hva dere liker eller ikke liker med:

Kontrollen

utsendet

grafikk

lyd

spillene

spesifikasjoner

(selv har jeg X-Box)

 

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-12-14 16:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frykter at denne tråden vil utvikle seg i en dårlig retning, som ALLE DE ANDRE.... *Stønn*

 

Men uansett...

 

Xbox - Grunner til at den er fav:

 

Digg Kontroller, ligger nydelig i hånda (omdiskutert)

Grymmest Grafikk... ehm... Splinter Cell noen?

Dolby 5.1

Halo/Halo 2, Splinter Cell, Fable, Brute Force, Ninja gaiden osv... (Fable var hovedgrunnen *vente!*)

Bra DVD- spiller (Trengte en DVD- spiller uansett)

Innebygd HD (8 gb)

Musikk- ripping inn på HD`en (Som kan brukes i spill)

Xbox live!

Jeg liker grønt :grin:

 

Bruker den mest til spilling og også til sove- musikk og DVD`er...

Billig er den også blitt. Konsoll, Controller S og to spill til 1600 - 1700 schpenn

 

Men til Getaway og GTA 3/Vice må det en Playstation 2 til... En fin liten maskin den også :wink: Og så er det jo en viss sjarm i en del av Nintendo- spillene til kuben ( Har ikkje ein slik eg...)

 

Ikke no krangling nå... Det er helg og med det en tid for barne TV- godteri, rødbrus og smil.. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg liker Gamecube best av de 3 nye konsollene fordi:

 

- Kontrollen for min del er å foretrekke fremfor Xbox og PS2 sin.

 

- Designe på den er genialt, lite og hendig, samtig som det heter Gamecube, så bygges boksen og GC menyen opp som en Cube, det er ganske stilig design over all.

 

- Jeg bryr meg svært lite om grafikk, men denne konsollen har overbevist meg mest visuelt også, generelt.

 

- Når det gjelder lyd, så funker prologic 2 knall bra på surround annlegget i kjellern i allefall, da de fleste spill støtter det.

 

- Det her konsollen vinner etter min mening, nemlig spillene, den har flest spill som passer for meg. Den har også flest spill som ikke blir å se på andre konsoller... Dette er grunnen, orker ikke nevne spilla, men om du ønsker det kan jeg gjøre det i en annen post.

 

- Tall betyr svært lite for meg. Spesielt Specs.

Lenke til kommentar

konsollen jeg liker best er nok PS2. Grunnen er ganske enkel;

 

Den har totalt sett flest spill ute på salg, og flest spill i utvikling, samt at den også har spillene jeg liker best.

 

Omtrent alle jeg kjenner og vet om har en, så linking er veldig uproblematisk, dessuten er det større interesse for litt spilling på senkvelden i helgene med gutta + et par øl osv, siden "alle" er kjent med spillene som PS2 innehar.

 

Designmessig synes jeg PS2 gjør seg best i rack'et mitt.

 

Når det gjelder kontrolleren, så synes jeg den er bra til endel spill, samt dårligere til andre ting. F.eks. hadde ikke jeg ville spillt Halo med PS2 kontrolleren. Men, jeg hadde heller ikke villet spillt Tekken 4 med Xbox kontrolleren.

 

+++

 

Jeg har også en Xbox som jeg spiller litt på, samt ser litt divx'er og slikt. Har prøvd en 30-40 spill hittil på den, og nei, de fleste er ikke kjøpt - har tro på muligheten for og prøve før en kjøper - og dessuten er det svært få av spillene som hadde vært verdt og kjøpe uansett (forutom Splinter Cell, Halo og THPS4 (som forøvrig også er tilgj. på alle andre systemer)).

 

Grafikkmessig så ligger Xbox høyest (av PS2 og Xbox, har ikke hatt gleden av og prøve GameCube enda) - vel og merke på NOEN spill. Halo er et eksempel - Splinter Cell er et annet, men ellers så vil jeg si at grafikken ikke varierer i det heletatt mellom PS2 og Xbox. eksempler er jo at faktisk NFS:HP2 ser bedre ut på PS2 enn på Xbox - det samme gjør Gran Turismo 3 VS Project Gotham Racing og Sega GT2002, osv. Men Xbox har nok høyest utviklingspotensiale for grafikk av de 2 konsollene (skulle jo bare mangle når Xbox er 2 år nyere enn PS2).

 

Konklusjonen er at PS2'en er for den seriøse gaminga, mens Xbox'en er for tidsforbruk (pga. spillene) og divx avspilling.

Lenke til kommentar

Du vet at denna tråden kommer te å starte ennå en "VS" -debatt? Lei av slike nå...

 

Grunnen for at JEG valgte XBox, og nei, jeg gidder ikke å krangle med en PS2-kar om det jeg sier er rett eller ikke:

 

-Raskeste konsollen.

-Mer framtidsretta enn PS2

-Bra dvd-spiller

-Konge-kontroller

-Masse bra spill

Lenke til kommentar

Jeg hadde ps2 før, men byttet den ut i en xbox, og det er jeg glad for, for spill som splintercell, ghost recon, halo2 og fable kan ikke gjørers like bra på de andre konsollene.

 

Men uansett, jeg valgte xbox fordi:

 

-Mange fete spill, halo, ghost recon, splinter cell, unrealchampionship, mechassualt, morrowind, fable, halo2, bruteforce, sudeki, starwars galaxies, perfect dark, timesplitters2, deathrow (dette er rått!) og rallisport challenge for bare å nevne noen.

 

-Perfekt spake (spesielt controller S)

 

-Xbox LIVE (GLEDER MEG!)

 

-Den beste dvd'en av alle konsollene

 

-8gb harddisk slik at man kan ha musikk på den, laste ned nye maps og våpen via xbox live, eller rett og slett bare utrolig masse savegames.

 

-Den gir mest for pengene (1700kr for en xbox med 2 spill!)

 

-Den har 4 controller porter

 

-Den har dolby digital og DTS i både spillene og dvd'en

 

-Den har størst potensiale

 

-Det kommer utrolig mange fete spill til den

 

-metal gear solid3 er ekslusivt til xbox :smile:

 

-Dennis

 

_________________

28" thomson widescreen, fett surround anlegg.

xbox spill: halo, doa3, rallisport, deathrow, mechassualt, splintercell, fusion frenzy, unrealchampionship, gotham racing, fifa worldcup 2002, ghost recon og morrowind.

 

[ Denne Melding var redigert av: dennis88 på 2002-12-14 10:09 ]

Lenke til kommentar

Jeg valgte xbox fordi:

 

-Mye raskere prosessor (mindre loading)

-Mye bedre grafikk

-Ekstremt god kontroll

-Innebyget hardisk

-Veldig god lyd (Dolby digtal 5.1)

-Den garantert beste DVDspilleren

-XBOX live

-Masse bra spill (Halo, Amped, Splinter Cell, Ghost Recon og masse mer)

- Masse bra kommende spill (Halo 2, Amped 2, Fable, Unreal Championchip og MechAssault)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NES, SNES og N64, så NGC var et naturlig valg for meg. Jeg kjøper konsoll spill først og fremst for singleplayeren og jeg er ikke misfornøyd med valget mitt hittil. Før jeg kjøpte gamecuben vurderte jeg en PS2 pga at den hadde Square og Final Fantasy serien, men jeg gambla på at Nintendo fikk kjøpt dem tilbake. Der var jeg heldig ;) Iom. at det er en av de bedre spill-seriene jeg vet om.

 

Jeg bruker den som sagt mest til singleplayer spilling, noe jeg personlig synes PC-spill har elendig tilbud på. Vet egentlig ikke hvem spesifikasjoner jeg liker ved den jeg... altså, hadde de ennå lagd spill til SNES så hadde jeg antaglig ikke kjøpt ny konsoll, for min del er det storien som teller og SNES hadde noen supre spill sånn sett. Men.. jeg antar at neste-generasjon spillene har en grad til av innlevelse pga de flotte vann og lys effektene og alt det der.

 

Lydmessig kan jeg ikke uttale meg om konsollen, jeg spiller på en mono-TV. Utseendemessig er jeg nøytral til konsollen, jeg gir egentlig skitt i åssen den ser ut ;) (Bare den ikke lyser i mørket). Kontrollen derimot, den er rett og slett genial, Nintendo bare forbedrer og forbedrer hele opplegget. Den ser liksom for komplisert ut ved første øyenkast, men den får en PC's keyboard+mus til å se ut som en lada i forhold til en ferrari. Riktignok er jeg større fan av mus når det kommer til fps-spill da. Jeg har prøvd xbox kontrollen veldig lite, og den virka veldig stor og klumpete, men det er sikkert en vanesak. Sony sin derimot synes jeg bare er "rar". De analoge stikkene gir altfor lett etter, men det er sikkert vanesak det også. En skal leite lenge for å finne virkelig dårlige kontroller og jeg trur ingen av de tre store konsollene har det. Den gamle Atarien min hadde -dårlig- kontroll.

 

Spillene: Jeg er fan av Nintendo-spillene, skal ikke nekte for det. Jeg har alltid hatt mye moro med Mario-serien, Zelda og resten av trademarkene dems. Litt synd var det å se Rare forlate konsollen jeg hadde, men dem lager jo bare et spill annenhvert år anyway. Nå har XBox masse spill-produsenter jeg aldri har hørt om (hvorav mange virker veldig flinke), men sjøl syns jeg bare PS2 og XBox har noen kule spill og de er lagd av tredje-parts-utviklere som også porter spilla til gamecuben.

Lenke til kommentar

Har Xbox:

 

Kontrollen- god å bruke så fort du har blitt vant til den

grafikken- delicious, xbox gjør det bedre her enn de andre konsollene (varierer fra spill til spill)

lyd- helt ålreit (varierer fra spill til spill)

spillene- Xbox er genialt på bilspill o.l., fin grafikk og stikka på kontrollen er god å styre med

spesifikasjoner- liker det faktum at man ikek trenger å kjøpe et eksternt minnekort for å kunne lagre, det å kunne legge inn musikk fra sine egne cd'er og bruke musikken i spillene

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 10:08, skrev dennis88:


- metal gear solid3 er ekslusivt til xbox :smile:



 

der tar du feil. Konami har for en stund siden uttalt at de ikke skal utvikle noe for Xbox lengre, og det inkluderer MGS3.

Microsoft prøvde og kjøpe seg til eksklusivitets-rettigheter - ja - men den avtalen gikk ikke helt bra. Dessuten så er MGS serien en såpass solid tittel, at salget av den på PS2 ganske sikkert vil innbringe mer inntekter enn eksklusivitets-avtalen til microsoft + salget på xbox sammenlagt (i og med at det er endel millioner flere eiere av PS2 der ute enn det er av Xbox, samt at prosentvis med folk som har de konsollene, så piratkopieres det mye mer på Xbox enn på PS2).

Lenke til kommentar

Alle som hadde playstation husker vel hvor kult det var? N64 hadde kanskje dobbelt så mange bits, men playstation dominerte likevel alt, med svarte cd'r og masse masse masse masse masse masse masse masse masse masse spill! Og det var et eget miljø, playstation eide rett og slett. Og de fleste, deriblant meg, håpa vel på at ps2 skulle bli like tøff, eller enda tøffere.

Jeg kjøpte ps2 med GTA3 og THPS3, og storkoste meg i 2-3 måneder, deretter gikk jeg lei og brukte pcn min igjen;)

PC er alt man trenger

Lenke til kommentar

Jeg valgte Xbox fordi det er den beste konsollen, det er også den eneste jeg har likt siden Super Nintendo ble tatt av markedet. PS2 har jeg aldri engang vurdert og den har kun et spill som jeg kunne tenkt meg, GT3, men da Sega GT kom til Xbox klarer jeg meg uten. Gamecube virker lovende, men er ikke den lagd med tanke på de litt yngre?

 

Xbox har de beste kontrollene, den beste grafikken, de beste spillene og mest muligheter og ikke minst det beste onlinetilbudet når det kommer.

 

Har faktisk 3 Xbox'er, en original NTSC, en original PAL og en moddet PAL :smile:

Lenke til kommentar

La oss sette foreksempel Mario da, som noen trangsynte individer ser på som Barnslig, opp mot foreksempel Xbox's Oddworld. Hva er mest barnslig? Et knall bra plattforspill som Mario, med masse farger å store landskap, eller Oddworld som baseres på små grømme monster som går rundt å Fiser og raper... Ikke vet jeg, jeg mener at spille markedes største utfordring er å lage spill som passer like godt for barn som for voksene, det gjør Nintendo i mange av titlene sine... Blir ikke barnslig av den grunn. Skulle likt å sett et "barn" fullføre Super Mario Sunshine. Bedre med store landskaper med masse farger enn trange dystre spill som foregår i huler å osv.. Selvfølgelig er kombinasjonen best...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...