Gå til innhold

HP - glemte å lage rescue DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har en nx9420 og har samme systemet, tipper jeg. hvis du ikke finner noe som heter "HP backup og recovery manager" på laptopen, så kan du prøve å laste ned fra HP´s nettsider. søk etter Enhanced HP Backup and Recovery Manager. kanskje du kan bruke program med TX1020.....

8231925[/snapback]

 

Er det ikke bare å trykke f10 under oppstart så lenge du ikke har slettet recovery`n på hardddisken...

 

 

Geir

Lenke til kommentar
har en nx9420 og har samme systemet, tipper jeg. hvis du ikke finner noe som heter "HP backup og recovery manager" på laptopen, så kan du prøve å laste ned fra HP´s nettsider. søk etter Enhanced HP Backup and Recovery Manager. kanskje du kan bruke program med TX1020.....

8231925[/snapback]

 

Er det ikke bare å trykke f10 under oppstart så lenge du ikke har slettet recovery`n på hardddisken...

 

 

Geir

8232099[/snapback]

Nei.... dessverre. Jeg installerte nemlig et annet operativsystem på PCen før jeg fant ut at jeg måtte lage de forbaskede rescue-CDene. Og da hjelper det fint lite å trykke på F10, F11 eller noen av de andre F'ene...

Lenke til kommentar
Hvis pcen fortsatt er så ny at det er garanti på den får du tilsendt plater på garanti ved å ringe HP Support... trur eg..

8232899[/snapback]

Nei, han må betale 301,- kroner for gjenopprettingssett. Kan bestilles fra https://sales.sitel.be/hp eller ved å ringe 815 62 020. Anbefaler sterkt å bruke web, siden telefonkøene hos HP Telesales har vært horrible i det siste.

 

Edit: Ser ut til at du må sende en e-post til [email protected]. Sett emnet til "Product not found for Recovery CD". I e-posten skriver du produkt, serienummer, navn og adresse.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert han kan det, OEM-key'en på PCen kan ikke brukes sammen med en plate som er beregnet på OEM-lisens.

 

 

Det tviler jeg vil bli noe problem. verstefall er det bare å aktivere windows via telefon

8235055[/snapback]

 

Bra tips! Takker :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samme problem her. Mottok ny HP tx1128ea i posten i dag. Starta så maskinen og begynnte å kjøreinnstallasjons veiviser. Men midt i innstalleringa vippa jeg skjermen ned litt som gjorde jeg fikk en blåskjerm, og nå starter bare windows sånn halvveis før det kommer noe feilmelding om ugyldig installasjon.

F11 knappen under restart funker ikke.

 

Noe nytt som har skjedd i ditt tilfelle?

Lenke til kommentar
Samme problem her. Mottok ny HP tx1128ea i posten i dag. Starta så maskinen og begynnte å kjøreinnstallasjons veiviser. Men midt i innstalleringa vippa jeg skjermen ned litt som gjorde jeg fikk en blåskjerm, og nå starter bare windows sånn halvveis før det kommer noe feilmelding om ugyldig installasjon.

F11 knappen under restart funker ikke.

 

Noe nytt som har skjedd i ditt tilfelle?

8596874[/snapback]

 

Jeg har _nøyaktig_ samme problem som deg. Vurderer sterkt å ta den med tilbake til datakjeden, men da sier de vel bare at de tar den inn til reparasjon... og så blir det det siste jeg ser til den. Ufattelig dårlig system egentlig... burde jo følge med en recoverycd!

:no:

Lenke til kommentar

nå har jeg hp nx serie maskin, jeg slettet recoverypartisjonen med en gang jeg fikk innstallert winxp pro. Brukte deretter DriveImage XML (freeware) for å lage et gjenopprettingsbilde av OSpartisjonen. Kontaktet senere hp pr telefon og fikk tilsendt winxp pro oem (både i norsk og engelsk utgave :) ) gratis slik at jeg har OS på cd dersom gjenopprettingsbildet skulle feile.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Jeg gjorde akkurat det samme som dere, fikk den blå skjermen osv,

ring hp i norge så får du tilsendt recovery cd, fikk iværtfall jeg, så bare installerer du vista på nytt!

8645488[/snapback]

 

Når man bruker denne recovery-cden, vil også gjenopprettingspartisjonen bli laget på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...