Gå til innhold

En av tidenes beste thriller/spennings film?


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

The Usual Suspects og Seven. Jeg bare elsker stemningen, historien og alt annet med The Usual Suspects. Man sitter igjen med en følelse av å ha blitt lurt trill rundt når man har sett filmen. Genialt!

Lenke til kommentar

HEAT

Stemnigen er mørk og stilfull, Pacino og De Niro i samme film og begge gjør en av sine beste roller i filmen. Musikken og spesielt lydene er fantastiske. Filmen har også den beste skyte senen i film historien.

avsluttingen er så godt som perfekt, og filmen fader ut med God moves over the water" av moby.

Lenke til kommentar
HEAT

Stemnigen er mørk og stilfull, Pacino og De Niro i samme film og begge gjør en av sine beste roller i filmen. Musikken og spesielt lydene er fantastiske. Filmen har også den beste skyte senen i film historien.

avsluttingen er så godt som perfekt, og filmen fader ut med God moves over the water" av moby.

8226499[/snapback]

 

Helt enig! Får frysninger når de løper rundt i gatene etter bankranet

Lenke til kommentar
The Usual Suspects og Seven. Jeg bare elsker stemningen, historien og alt annet med The Usual Suspects. Man sitter igjen med en følelse av å ha blitt lurt trill rundt når man har sett filmen. Genialt!

8226353[/snapback]

 

Helt enig. Se7en og Usual Suspects er virkelig spennende filmer. Begge er favorittene mine fra 90-tallet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Spør om jeg gidder å poste noe mer på denne siden, virker som det kun er moderne filmer som gjelder. Jeg er selv 19, just for the record.

 

Begynn å se gamle klassikere, det er der de beste filmene er!

 

Ok, her er noen som er blant de beste:

 

Vertigo. (på mange måter Hitchcock sin beste.)

Rear Window. (Ja de kaller han "master of suspence" av en grunn! Utrolig på spenning og uforutsigbarhet.)

Chinatown. (Hvis du må ha en nyere klassiker. Jack Nicholson sin kansje beste film ved siden av Shining)

North By Northwest. (Hitchcock sin ja, en av hans beste.)

The Third Man. (Orson Welles er faktisk en god skuespiller også, veldig spesiell musikk. Det er en "hate it or love it" musikk i den, personlig hatet jeg den.)

 

Av nyere filmer er "Seven" og "the usual suspects" som nevnt, å anbefale. HEAT er også en veldig bra film, men den er ikke overraskende, den er spennende og god for det.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar
HEAT

Stemnigen er mørk og stilfull, Pacino og De Niro i samme film og begge gjør en av sine beste roller i filmen. Musikken og spesielt lydene er fantastiske. Filmen har også den beste skyte senen i film historien.

avsluttingen er så godt som perfekt, og filmen fader ut med God moves over the water" av moby.

8226499[/snapback]

 

Hør hør. Faenmeg spot on, en av tidenes filmer dette.

Lenke til kommentar
Vertigo. (på mange måter Hitchcock sin beste.)

8497714[/snapback]

Jeg heller mer mot den svakeste. Psycho, Rebecca og The Birds er i særklasse bedre enn Vertigo, synes jeg.

 

Chinatown. (Hvis du må ha en nyere klassiker. Jack Nicholson sin kansje beste film ved siden av Shining)

Hva med One Flew Over the Cuckoo's Nest? Joda, Chinatown er absolutt å anbefale innen noirsjangeren. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Urg, Chinatown er bra, men oppskrytt. Jeg er veldig glad i American Psycho, The Devil's Advocate, Heat, Lèon og Memento, men over alle disse kommer selvsagt Fight Club.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...