Gå til innhold

Problemer med Samsung 40" LCD


Anbefalte innlegg

Heisann.. har søkt litt på forumet her til ingen nytte.. Har kjøpt meg ny tv.. 40" flat samsung tv.. Har fungert over all forventning helt til nå.. Plutselig er det røde flekker på noen av de svarte områdene på bildet, ikke alle.. Det er ikke døde piksler, for de går over større områder og forflytter seg hele tiden.. Noen som har peiling?

 

EDIT: Merker ikke noen forskjell på bildet ellers.. Akkurat likt som før, er kun når det er helt svarte bilder at det gjør seg om til rødt.. "Lysere" svart synes.. Er det noe feil på hdmi kabelen kanskje??

 

23032007009.jpg

 

Som dere ser så er det ikke helt som det skal.. Andre ganger er bildet HELT 100% bra.. så blir det røde flekker igjen...

Endret av X-c@libR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har posta denne i feil skjerm kategori.. MEN prinsippet er jo det samme om det er pc eller tv skjerm... Moderator kan godt flytte denne om det passer bedre i multimedia delen...

Skjermen viser samme tendenser i vanlig analog tv titting, hdmi dvd visning, playstation compositt, og pc VGA/DVI visning..

Lenke til kommentar

Prøv å bytt kabel. Du får sikkert låne en på elkjøp eller noe. Du kan også sjekke om du kanskje har klart å tukkle til innstillingene dine på tven. F.eks at du har fått satt rødstyrken opp eller noe i den duren. Kanskje du har satt på en eller annen form for bildebehandling som ikke liker mørke scener.

 

Jeg har ikke lest hele posten, beklager, men hvis det er en PC du bruker så kan det være noe i veien med den. Kanskje skjermkortet ditt er ødelagt eller noe?

 

Hvis du har muligheten til det så kan du sjekke den samme filmen eller bildet via forskjellige enheter. Altså, kommer filmen fra en pc, prøv å brenn den ut på en dvd/cd og spill den av med en dvdspiller og vis den på tven. Hvis det fortsatt er sånne rare tendenser så vet du at det er noe i veien med tven, og ikke noe annet.

 

Håper dette hjelper :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

At det er tv'en det er noe i veien med er ikke tvil.. Spørsmålet er bare hva årsaken til dette er! Når jeg ringte elkjøp kundeservice var det bare en trivelig engelskmann som ville svare.. I tillegg til 3-4 telefonsvarere med tast ditt og datt for spørsmål om ps3 da.. Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter jeg leverte tv'en hos elkjip gikk det litt over tre uker før jeg fikk meldingen, "Hei. Din TV har nå kommet tilbake, denne er det ikke funnet noen feil på. Rep kost : 599,- Mvh Elkjøp KOngsvinger"

Dette fant jeg meg selvfølgelig ikke i, og henviste til denne tråden her.. Da Blei tv'en sendt inn igjen trudde jeg, helt til jeg i dag får en ny melding om at tv'en er sendt i dag.. Det er nøyaktig en uke siden jeg fikk første melding.. Lukter god kundeservice av dette... ?

Spørsmålet er nå da, kan jeg kreve en ny tv? Tv'en kjøpte jeg i romjula, og hadde ikke hatt den i 3 mnd enda når jeg leverte den... Jeg har vært veldig fornøyd med denne tv'en og skulle jeg bytta ville jeg kjøpt lik den jeg har! Men elkjøp har jeg ikke mye til overs for lenger..... FRUSTRERT! :roll:

Lenke til kommentar
Etter jeg leverte tv'en hos elkjip gikk det litt over tre uker før jeg fikk meldingen, "Hei. Din TV har nå kommet tilbake, denne er det ikke funnet noen feil på. Rep kost : 599,- Mvh Elkjøp KOngsvinger"

Dette fant jeg meg selvfølgelig ikke i, og henviste til denne tråden her.. Da Blei tv'en sendt inn igjen trudde jeg, helt til jeg i dag får en ny melding om at tv'en er sendt i dag.. Det er nøyaktig en uke siden jeg fikk første melding.. Lukter god kundeservice av dette... ?

Spørsmålet er nå da, kan jeg kreve en ny tv? Tv'en kjøpte jeg i romjula, og hadde ikke hatt den i 3 mnd enda når jeg leverte den... Jeg har vært veldig fornøyd med denne tv'en og skulle jeg bytta ville jeg kjøpt lik den jeg har! Men elkjøp har jeg ikke mye til overs for lenger..... FRUSTRERT! :roll:

8471315[/snapback]

 

 

Kikket på elkjop.no, men fant ingen samsung lcd-tver, hvilket modell er det du har forresten?

Lenke til kommentar
Heisann.. har søkt litt på forumet her til ingen nytte.. Har kjøpt meg ny tv.. 40" flat samsung tv.. Har fungert over all forventning helt til nå.. Plutselig er det røde flekker på noen av de svarte områdene på bildet, ikke alle.. Det er ikke døde piksler, for de går over større områder og forflytter seg hele tiden.. Noen som har peiling?

 

EDIT: Merker ikke noen forskjell på bildet ellers.. Akkurat likt som før, er kun når det er helt svarte bilder at det gjør seg om til rødt.. "Lysere" svart synes.. Er det noe feil på hdmi kabelen kanskje??

 

Som dere ser så er det ikke helt som det skal.. Andre ganger er bildet HELT 100% bra.. så blir det røde flekker igjen...

8222698[/snapback]

 

 

Det tyder jo på at det er en periode feil. Sendte du med bilde når du leverte inn tv'en? Strax er ikke alltid like flinke til å finne periode feil desverre og tv'en din er vel forsåvidt sendt dit kan jeg tenke med.

Lenke til kommentar
Den har vært hos strax, og ER hos strax nå.. Trur jeg da.. Når dem bruker ei uke på å få den inn til rep igjen, veit man aldri hvor lang tid transporten tar... hehe Den heter Samsung LE40S7... ;)

8484828[/snapback]

 

 

LE40S71. La du med bildene du har vist her? har du spesifisert at det er periode feil?

Lenke til kommentar

Jeg visste jo ikke hva som var feilen med tv'en når jeg leverte den! Jeg bare sa det som står i første posten her, og nå la vi med bildet som ligger her som dokumentasjon på feilen. Når man leverer en tv til reparasjon, forventer man vel at dem i det minste setter på tv'en? Hadde dem gjort det hadde dem sett feilen med det samme! :hrm:

Lenke til kommentar

Fikk igjen tv'en fra elkjøp i går.. Jeg slapp å betale en dritt.. Det viste seg at det var en feil på hovekretskortet eller noe slikt fint ord, dette var vel ikke helt bra strax?? En såpass grov feil burde vel blitt oppdaga ved en av de "gode unike" testene dem hadde gjort første gangen??

 

Uansett, tv'en fungerer utmerket nå... Gikk jo bare 6-7 uker :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...