Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en Fryser/henger seg, mest i WoW


Anbefalte innlegg

Lagde en post her for at par måneder siden, men den gikk etterhvert i glemmeboka, både for meg og resten :p så lager en ny nå :)

 

Jeg har altså et problem med at pc'en fryser/henger seg, for det meste når jeg spiller wow, dette skjer alt fra 1 til 10 ganger om dagen, vanligste er ca 3 ganger om dagen.

 

Når det skjer, skjer det noen ganger på forskjellige måter:

 

1) Skjermen blinker noen ganger svart, før den blir helt svar og lyden henger seg opp(både den fra wow og fra media player)

Noen ganger går det å alt+tab tilbake til windows å restarte maskinen vanlig(hvis jeg prøver å starte wow igjen, henger det seg med en gang.

Hvis ikke det går kommer det enten en bluescreen etter en liten stund og så resetter pc'en seg, rekker aldri å lese hva som står i meldingen jeg får når bluescreen kommer, den er der bare 0.5 sec før pc'en resetter seg.

 

2) Skjermbildet fryser seg, og jeg kan ikke gjøre noen ting utenom å resette pc'en.

 

 

Jeg har hatt dette problemet i 2 måneder nå, da var pc'en helt ny(bygde den selv), og det begynner å bli veldig irriterende.

 

Har prøvd å oppdatere BIOS, da funka det i at par dager før det begynte igjen.

 

Har prøvd å oppdatere drivere, fjerne de gamle å så legge inn nye. sist gang jeg gjorde det for 4-5 dager siden, funka i nesten 2 dager før det begynte igjen.

 

 

Har også merket en del "forstyrrelser" i grafikken, litt vanskelig å forklare men skal prøve.

f.eks når jeg løper forbi trær eller lignende, kan jeg så svarte/grå/brune trekanter som blir strukket over skjermen fort før de forsvinner, akkurat some de blinker.

Skal se om jeg kan finne et screenshot av det.

 

 

 

 

 

Pc'en inneholder: :p

 

Prosessor: Intel C2D E6600

Skjermkort: XFX 8800GTX

Hovedkort: Asus P5B E-PLUS

Minne: OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. PC-6400

 

Ingenting er overklokka

 

Temperaturene er heller ikke så ille tror jeg,

Prosessor: ca 35-40

Skjermkort: ca 60 ved vanlig internett surfing, og ca 70 etter en stund med wow.

 

Skal prøve å få målt litt bedre :p

 

 

 

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, åpen for all forslag, for dette begynner å gå meg på nervene :p

 

På forhånd TAKK!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som skjermkortet ditt er overopphetet.. Visst det var problemer med psu ville den bare kuttet, dvs ikke låst seg..

8211194[/snapback]

 

Hørte at 8800GTX kunne bli ganske varmt, men syntes jo 70 grader kanskje er litt mye.

 

Har ikke prøvd å bytte psu, har en Hiper 580W

Lenke til kommentar

Etter at Pc'en hadde stått på i ca. 1 time idag, startet jeg wow, og bildet frøys seg nesten med en gang, men denne gangen fikk jeg en feilmelding.

 

Windows - Skjermdriveren svarer ikke

 

nv4_disp-Skjermdriveren virker ikke som den skal. Lagre arbeidet ditt, og start systemet på nytt fir a gjenopprette full skjermfunksjonalitet. Neste gang du starter systemet på nytt, vil en dialogboks hvor du kan laste opp data om denne filen til Microsoft vises.

 

Det har aldri kommet slik melding før...

 

Kan det være det som har vært problemet hele tiden, eller var det bare et engagnstilfelle??

Lenke til kommentar
Sikkert det som har vært problemet ditt hele tiden.. Har du hatt samme skjermdriver hele tiden? Gå på enhetsbehandlig og se om driveren er i noen konflikter..

8220743[/snapback]

 

Tror jeg har hatt samme driver hele tiden

 

Hvordan går jeg inn på enhetsbehandling? :blush:

Lenke til kommentar
Da prøver du med denne driveren og ser om det blir bedre

 

"This driver is supposed to help prevent random nv4_disp.dll BSOD on EVGA 680i mobos with 8800 graphics cards running XP32. "

8221818[/snapback]

 

Det høres jo bra ut :)

 

Installert den nå, og virker bra foreløpig :p

 

Får se om den begynner å henge seg igjen.

 

Takk for hjelpen så langt ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Idag skjedde det igjen :(

 

Etter en stund begynner "problemene" med grafikken, men den hang seg ikke før nettopp, da hadde jeg nettopp satt på en film på media player, og skulle alt+tab tilbake til wow, og da var det bare svart, lyden hang seg opp, det kom bluescreen og pc'en restarta seg.

 

Det samme skjedde når jeg starta den igjen.

Lenke til kommentar

hei!

 

jeg har selv hatt problemer med å kjøre en film på media player samtidig som jeg spiller WoW, jeg tenker at de bruker samme direct-x greier, dermed blir det en konflikt. som oftest så kommer det ikke bilde på media playeren, mens WoW kan spilles fortsatt... mulig noe det samme har skjedd hos deg

Lenke til kommentar
hei!

 

jeg har selv hatt problemer med å kjøre en film på media player samtidig som jeg spiller WoW, jeg tenker at de bruker samme direct-x greier, dermed blir det en konflikt. som oftest så kommer det ikke bilde på media playeren, mens WoW kan spilles fortsatt... mulig noe det samme har skjedd hos deg

8236543[/snapback]

 

Kanskje det... men det forklarer ikke "problemene" med grafikken og når den fryser seg når ikke media player er på :p

 

Edit: + det funka på den gamle maskinen med film og wow samtidig

Endret av tonecyh
Lenke til kommentar

I dag tror jeg den har hengt seg snart 10 ganger, men bare et par ganger har jeg sett problemer med grafikken først.

 

Noen ganger bare stopper det opp.

 

Kan det være at skjermkortet er overopphetet... siden problemene med grafikken som regel oppstår først?

Sjekket tempen rett før den hang seg og da lå det på 75 grader.

Lenke til kommentar
Høres veldig ut som ett "hott" skjermkort med de symptomene der ja. Har du noen mulighet for å åpne kabinettet og sette en bordvifte eller lignede til å blåse inn i pc mens du tester det?

8246068[/snapback]

 

Kan jo prøve

 

Har dette kabinettet med sidevifta på full speed, og den blåser jo nesten rett på skjermkortet så vet ikke om det blir så mye forskjell :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...