Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Probler med 3com router og tilkobling


Anbefalte innlegg

I går fikk jeg koblet opp mitt ventelo adsl abn, og siden jeg bor i rekkehus satte jeg på kryptering på routeren. Men etter jeg gjorde dette har nettet blitt fryktelig ustabilt.

 

Hopper inn og ut hele tiden, av og til mister den helt kontakt med pc'n.

 

Den er koblet opp mot en hp pavilion zt3000 hvis det er av interesse.

 

Det er en 3com med 3c nr : 3CRWE554G72

Routeren kjører firmware V1.02.15

 

 

Finns det nyere firmware, evnt annen firmware som kan lastes ned fra andre plasser ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd trøbbel med 3com rutere selv nå i det siste. Byttet akkurat ut min 3CRWER200-75-ME med en 3CRWER100-75-ME da jeg støtt og stadig mistet nettverkstilkoblingen. Nettet ble bare borte, før det kom opp igjen etter noen sekunder. Men det ble slitsomt i lengden.

Og hver gang jeg belastet internett linjen min 100% døde nettverket også, og det skjedde når jeg belastet internett linjen med en pc som var koblet rett på ruteren med kabel. Så det hadde ingen ting med det trådløse å gjøre.

 

Har en 10mbit internett linje.

 

Har også så og si alltid hatt problemer med 3com trådløse usb donglene mine også, har tre typer og de faller til stadighet ut. Byttet til linksys på den ene pc'en nå, og det funker uten problemer. Så totalt sett er jeg lite fonøyd med 3com produktene.

 

Eneste positive er at den ny 3com ruteren fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar

Hmm, det høres slett ikke bra ut, men den har bestandig fungert tidligere. Aldri vært noe problem etter at jeg oppdaterte firmware'n på den.

 

Kan det være at det er for mange wan routere som er på samme kanal? at jeg skulle byttet kanal på routeren evnt ?

Lenke til kommentar
Hmm, det høres slett ikke bra ut, men den har bestandig fungert tidligere. Aldri vært noe problem etter at jeg oppdaterte firmware'n på den.

 

Kan det være at det er for mange wan routere som er på samme kanal? at jeg skulle byttet kanal på routeren evnt ?

8210957[/snapback]

 

Jeg prøvde det, men det fungerte ikke. Men er verdt forsøket.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en 3Com 3CRWDR200B-75 og jeg hadde problemer med at nettet datt ned og jeg ble kastet ut og alt mulig etter at jeg installerte Vista. Men etter litt søking på google, fant jeg denne saken:

 

http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=10

 

Det viser seg at Vista fungerer dårlig med SPI aktivert. Slo av SPI i ruteren og etter dette har det fungert svært bra.

Endret av robbie99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...