Gå til innhold

Dell Inspiron 9400 Hjemme-PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Trenger et råd om innkjøp av hjemme-pc. Har fått følgende konfigurasjon på en Inspiron 9400:

 

Skjermtype 17" WXGA+ (1440x900)

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Chipset Intel® 945GM

Minne 1024MB Dual-channel 667MHz DDR2 SDRAM (2x512 MB) (2 SoDIMM slots, maks 2048MB)

Harddisk 60GB 5400 RPM SATA HDD

Grafikkort Integrert Intel® Graphics Media Accelerator 950

Lydkort Integrert

Høyttalere Innebygde kvalitetshøyttalere med subwoofer

Nettverk Integrert 10/100Mbit

Trådløst Intel Pro/Wireless 3945 802.11 a/b/g

Modem Integrert 56k analogt

Firewire Ja

Optisk 8X DVD+/-RW ”dual-layer”

Minnekortleser 5-i-1

Tastatur/mus Touchpad, Standard norsk

Utganger S-Video, DVI-D, 6 USB 2.0

Chassis Farge: Sølv, vekt fra 3,5 kg

Batteri 9-cell “Smart” Lithium Ion

Programvare Microsoft® Works Norsk, Microsoft® Outlook, Microsoft® Internet Explorer 7.0, Microsoft® Windows® Mediaplayer, Microsoft® Paint, Adobe® Reader, DVD-avspillingsprogramvare, DVD- og CD-brenningsprogramvare

Operativsystem Microsoft® Windows XP Home engelsk

Service 3 års på stedet service

Garanti 3 år

 

 

Månedlig bruttolønnstrekk er kr. 280, nettokostnad sier de ligger på 155,- pr. måned, totalt 10080 brutto og 5580 netto.

 

PC'en skal stort sett brukes til jobb (office, DAK og GIS) samt surfing med noe enkel spilling, dig.bilder, musikk og video (ikkeno avansert redigering).

 

Er litt misfornøyd med 60GB harddisk, men har en ekstern disk på 250, så det er kanskje ikke det helt store problemet. Operativsystemet med XP Home er vel ikke all verdens up to date, heller.

 

Har nå en 4 år gammel Dell 500m som alltid har gitt meg en skrøpelig plastikk-følelse, sammenlignet med eks. HP eller IBM. Er 9400 i samme gate (som 500m), eller er den mer solid?

 

Og - totalt, er det noen formeninger om hvorvidt tilbudet er godt?!?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det kan jeg.

 

Da er spekken slik:

 

Skjermtype 15.4" WXGA TFT skjerm (1280x800 oppløsning) med TrueLife™- widescreen

Prosessor Intel Core 2 Duo T7200 (2.00GHz, 667 FSB, 4MB shared Cache)

Chipset Intel® 945PM

Minne 1024MB DDR2 SDRAM 667Mhz (2x512MB) (2 SoDIMM slots, maks 2048MB)

Harddisk 80GB SATA (5.400 RPM)

Grafikkort 256MB ATI Mobility Radeon X1400 Hypermemory

Lydkort Integrert

Høyttalere Integrerte

Nettverk Integrert 10/100Mbit

Trådløst Intel Pro Wireless 3945 802.11 a/b/g

Modem Integrert 56k analogt

Firewire Ja

Optisk 8x DVD+/-RW med Dual layer

Minnekortleser Integrert 5-i-1

Tastatur/mus Touchpad, Standard, norsk

Utganger S-Video, 4 USB 2.0, SPDIF, ExpressCard 32/54

Chassis Farge: Sølv, vekt fra 3,3 kg

Batteri 9-cell “Smart” Lithium Ion

Programvare Microsoft® Works Norsk, Microsoft® Outlook, Microsoft® Internet Explorer 7.0, Microsoft® Windows® Mediaplayer, Microsoft® Paint, Adobe® Reader, DVD-avspillingsprogramvare, DVD- og CD-brenningsprogramvare

Operativsystem Microsoft® Windows XP Home engelsk

Service 3 års på-stedet-service

Garanti 3 år

 

 

Ser at denne har raskere prosessor. Du mener at dette er et bedre valg?

Lenke til kommentar
Du tuller?

 

Dell nekter å selge meg windows xp, kun vista.

8211254[/snapback]

 

Har en mistanke om at leverandøren av hjemme-pc'ene må ha et lager med "gamle" PC'er som de kjører ut her. Ser at Dell har 80 GB som minste harddisk på 9400, mens vi blir tilbudt 60 GB. XP Home er vil ikke heller det nyeste, nei, selv om akkurat det kanskje ikke er så gæli.

Lenke til kommentar

Hvis prisen på 6400-maskina er ca den samme, så symes jeg den er et bedre kjøp.

9400-maskina har liten disk, dårlig oppløst skjerm til den størrelsen, veldig slapt grafikkort og en svakere prosessor enn den andre. Alt i alt ei stor og halvdåven maskin. 6400-maskina er fint spesifisert, og en godt kjøp hvis den ligger rundt samme pris.

Lenke til kommentar
Hvis prisen på 6400-maskina er ca den samme, så symes jeg den er et bedre kjøp.

9400-maskina har liten disk, dårlig oppløst skjerm til den størrelsen, veldig slapt grafikkort og en svakere prosessor enn den andre. Alt i alt ei stor og halvdåven maskin. 6400-maskina er fint spesifisert, og en godt kjøp hvis den ligger rundt samme pris.

8216062[/snapback]

 

 

Takk for tipset. Prisen er den samme. Hadde nesten bestemt meg for 6400, men så kom det en revisjon av spec'en. Nå har de lagt inn Vista Home Premium i stedet for XP Home. Ser Vista krever 40 GB harddisk. Hvordan blir det da med 80 GB totalt?

Lenke til kommentar
Ser Vista krever 40 GB harddisk. Hvordan blir det da med 80 GB totalt?

8239862[/snapback]

 

 

 

 

40 gig?? D høres VELDIG mye ut!

8239924[/snapback]

 

 

Ja, jo, nja. Så at det er det som kreves av minimum harddiskstørrelse på Microsofts hjemmeside. Det virket mye, ja.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke sånn at man må ha 40 GIG tilgjengelig for Vista, anbefalingen er vel at skal man ha en fungerende maskin med Vista så må disken med andre tilleggsprogrammer være rundt 40.

 

Selve Vista installasjonen tar vel rundt 10-15, åsså må man ha noen gig ekstra som buffer!

 

Trodde eg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...