Gå til innhold

nytt headsett.. til iPod, musikkproduksjon(grovt)


Anbefalte innlegg

Hei. Etter tre ødelagte porta/sporta pro headsett er jeg nå litt lei av det headsettet.. så jeg trenger et nytt headsett det skal helst ikke være så dyrt.. noen som har noe å anbefale?

 

De skal altså brukes til å høre på Ipod hver ENESTE dag.. Så skal det brukes til å spille inn gitar, vokal, synth, samples osv.. skal ikke brukes til noe avansert mixing.. men det er viktig med nok bass...

 

Har sett på følgende:

 

AKG K 24 p

 

AKG K 26P

 

Koss UR 40..(mulig litt store?)

 

Sony MDR-v150

 

Sony MDR-V300

 

 

fyr løs med tips...

 

takk..

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nå sett på dine forslag til headsettene de du ville ha.

 

jeg fikk ingen bilder opp av:

AKG kp24

AKG kp26

så de har jeg ingenting å si noe om

 

men Koss UR40 ser ut til å være et veldig bra headsett, har Koss selv og har bare gode ord om Koss sine headsett

 

men Sony MDR-V150 ser ut til å være en billig modell av Sony MDR-V300, så jeg ville heller ha valgt Sony MDR-V300 enn V150

 

men det hele er opp til deg å bestemme

 

det lureste er å gå på en/flere foretninger som har de forskjellige og spør om du kan prøve de med din iPod for å så velge hvilket du vil ha i og med at du bruker de hver dag

Lenke til kommentar

Borbra, du tar altså navnene han foreslår og googler etter bilder og dømmer?

 

Sist jeg sjekka lager headsett lyd, og eneste måte man kan dømme headsett på er ved å teste dem, ikke se på bilder.

 

Trådstarter, fint om du oppgir prisklasse og om de må være kompakte og/eller sammenleggbare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvis du til nå har brukt portapro til "musikkproduksjon", så må jeg si at det høres heller veldig lite profesjonelt ut den produksjonen din. Blir litt som å komme og si 2jeg kjører rally i verdensklasse med en vw boble".

Ingen av de hodetelefonene der som er halveis i nærheten av nesten å delvis være tilnærma studiohodetelefoner, så går ut fra at "musikkproduksjon" i ditt tilfelle er lydinnspilling i windows :p

ikke meningen å være slem (jo litt) men hvis du skal produsere musikk er du nødt til å ha noe som faktisk er fysisk i stand til å spytte fra seg fekvenser over 1000Hz (portapro) :p

Ville foreslå Beyerdynamic DT770, koster rundt 1700 kr. Nå er ikke det noen ipod hodetelefoner siden ipod ikke har særlig sjanse om å drive dem, isåfall kun ipod video, dessuten er de digre. Har selv UR40 av de på den listen din og de er gode nok de, men portable er de så absolutt ikke. Glem å ha dem rundt halsen da du må være sjiraff for å få plass til dem der :p Sennheiser px100 er et mye bedre valg, men av de på lista ville jeg nok tatt k412 (samme som k24p men nytt design)

 

svennandre: tenkte akkurat samme som deg når jeg så han nevnte bilder! :hmm:

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Hvis du til nå har brukt portapro til "musikkproduksjon", så må jeg si at det høres heller veldig lite profesjonelt ut den produksjonen din. Blir litt som å komme og si 2jeg kjører rally i verdensklasse med en vw boble".

8208654[/snapback]

 

 

Mulig jeg ikke beskrev det godt nok men det ligger en liten (grov) i tittelen også står det INNSPILLING! altså ikke mixe delen. Du trenger faktisk ikke super hodetelefoner til selve innspillingen av gitar/synth vocal o.l. det blir ikke som å si at du kjører rally med bobla men du tar bobla på veien til løpet kjører super rally bil under løpet og tar bobla når du skal hjem igjen...

 

Mixing bør gjøres med monitorer, men som du sikkert vet så funker det dårlig å spille inn vokal med monitorer.. da trenger en hodetelefoner...

 

Helt blank er jeg da ikke.. Nei jeg vet da såpass.. Men ok da for å beskrive det litt bedre:

 

 

Jeg skal ha et headsett jeg skal ha med på buss/skole/overalt hver eneste dag til å høre på iPod så trenger til en hviss grad å være portable..

 

hva musikkinnspilling angår har jeg vel nå forklart meg godt nok nå.. har lagt til linker til headsettene i første post...

Lenke til kommentar

Borbra, tror du mener godt, men når du først går ut og anbefaler headsett på det basis at de ser bra ut på bilder på internett, også anbefaler trådstarter samme headsett han har gått igjennom og ødelagt en 2-3ganger? Nei, tror du må flytte deg over til en forumdel du kan noe om, og ikke anbefal uten å vite hva du driver med.

 

 

Trådstarter, du har fortsatt til gode å nevne prisklasse. Noe som er veldig avgjørende. Tenker du å bruke en 200lapp? Eller 4000?

 

Ta en tur innom hifiklubben og se og hør på modellene de har hengende til display og test(Er hvertfall ei sånn hylle her i trondheim), da kan du finne ut selv hva du liker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Bare en advarsel, skullcandy er noe av det verste som finnes, meddesidert dårligst lyd. Ser veldig bra ut de hodetelefonene, og låter som ei voldtatt ku :/ Lokale spaceworld butikken sluttet å selge skullcandy overhodet, de villle ikke ha noe å gjøre med så dårlige produkter. Skjønner dem godt jeg.

Lenke til kommentar

jeg får si takk til alle som gadd å hjelpe til, jeg fikk aldri nevnt noen prisklasse... men jeg gadd ikke styre noe mer med det så jeg endte på et nytt sett med portapro.. så får jeg heller kjøpe meg et reservesett av et eller annet slag til når jeg eventuelt må sende inn min portisser for å få de fikset...

Lenke til kommentar
Hvis du til nå har brukt portapro til "musikkproduksjon", så må jeg si at det høres heller veldig lite profesjonelt ut den produksjonen din. Blir litt som å komme og si 2jeg kjører rally i verdensklasse med en vw boble".

Ingen av de hodetelefonene der som er halveis i nærheten av nesten å delvis være tilnærma studiohodetelefoner, så går ut fra at "musikkproduksjon" i ditt tilfelle er lydinnspilling i windows :p

ikke meningen å være slem (jo litt) men hvis du skal produsere musikk er du nødt til å ha noe som faktisk er fysisk i stand til å spytte fra seg fekvenser over 1000Hz (portapro) :p

Ville foreslå Beyerdynamic DT770, koster rundt 1700 kr. Nå er ikke det noen ipod hodetelefoner siden ipod ikke har særlig sjanse om å drive dem, isåfall kun ipod video, dessuten er de digre. Har selv UR40 av de på den listen din og de er gode nok de, men portable er de så absolutt ikke. Glem å ha dem rundt halsen da du må være sjiraff for å få plass til dem der :p Sennheiser px100 er et mye bedre valg, men av de på lista ville jeg nok tatt k412 (samme som k24p men nytt design)

 

svennandre: tenkte akkurat samme som deg når jeg så han nevnte bilder!  :hmm:

8208654[/snapback]

Sennheiser HD 25-1, same price class, equally indestructible and actually quite portable: https://prisguiden.no/product.php?v...productId=40745

 

Totally forgot to add, pretty good sound quality as well :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
jeg får si takk til alle som gadd å hjelpe til, jeg fikk aldri nevnt noen prisklasse... men jeg gadd ikke styre noe mer med det så jeg endte på et nytt sett med portapro.. så får jeg heller kjøpe meg et reservesett av et eller annet slag til når jeg eventuelt må sende inn min portisser for å få de fikset...

8217458[/snapback]

neineineineineineineinei :(((((( :thumbdown::no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...