Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste effektanlegget til Derbi Senda?


Anbefalte innlegg

Speedon til derbi går til 80 da.

8279923[/snapback]

 

Ja, men hvis du har litt IQ så ser du hvor langt det går og du ser ca hvor mange kmt du kjører i.. Når jeg kjører i 90 så er det jo lett å se at jeg kjører i 90, selv om talla slutter på 80(for nåla går vidre..)

 

Dessuten(!) så fortalte jeg tidligere at han kjørte ved siden av NSR i 110. Tror NSR viste 120 også..

 

EDIT: Litt for mange quotes..

Endret av Eirik_FS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket powerfilter skal jeg kjøpe?

Ninja effektanlegg og org. derbi gasser. Skal bruke slangen som går fra gasseren og til org. luftfilteret, siden da kommer filteret foran bakskjermen.

Vurderer dette: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...&products_id=22

Men kommer det til å bråke veldig med så åpent filter??

Vil jo ikke ha nabokrangel heller!

8280705[/snapback]

 

Borr noen hull i det org. luftfilteret : - )

Lenke til kommentar

Synes du skal vurdere et MetraKit 2 (MK2) anlegg. Hadde det på suzuki'en min - og det gikk som et uvær. Gå opp et par dyse nr. så reduserer du sjansene for at det skjærer seg, samtidig som du får litt raskere gassrespons og jevnere gange. Mer kraft får du også - og det for bare 25 - 30 kr.

 

www.mc-deler.no (delene kommer innen tre dager)

Lenke til kommentar
Synes du skal vurdere et MetraKit 2 (MK2) anlegg. Hadde det på suzuki'en min - og det gikk som et uvær. Gå opp et par dyse nr. så reduserer du sjansene for at det skjærer seg, samtidig som du får litt raskere gassrespons og jevnere gange. Mer kraft får du også - og det for bare 25 - 30 kr.

 

www.mc-deler.no (delene kommer innen tre dager)

8286129[/snapback]

 

Har vurdert den ja, men problemet er at jeg akkurat kjøpte ninja anlegget, for kansje en uke siden!

Har kjøpt meg dette nå da: http://www.speedoptions.no/index.php?main_...&products_id=22

Håper at effekten blir bra uten at det bråker altfor mye!

Lenke til kommentar

Siste gangen jeg la in et svar her, hadde jeg fått det nye powerfilteret mitt!

Den dagen var det bare tut og kjør hele dagen såklart!

Da jeg kjøpte min derbi senda r x-treme så stod det på den ny svanehals (biten av potta som står i sylinderen), drev (ca 13/14 og 46) og 75 dyse i forgasseren (delorto, org.), og resten var orginalt!

Da gikk den 80 ca på flat mark!

Siden jeg kjøpte ninja anlegget har jeg gjort følgende:

Satt på anlegget, satt på powerfilteret, tatt ut det gamle luftfilteret, tatt ut oljetanken.

Jeg blandet 1,5 dl Syntetisk Snøskuterolje på full tank (ca. 7-7.5 l)

Akkurat det samme har naboen min/søskenbarnet mitt med sin derbi (bare at han har 80 dyse).

Da jeg var ute å kjørte idag, fordi det faktisk var fint vær i Surnadal så skar den seg, eller "varmeskar seg". Den stoppet, og da den fik avkjølt seg ville den bare så vidt starte og den gikk ikke framover.

Den gikk faen meg 45 i andre giret på org. syl. og nesten 80 på fjerde (enda er det 2 gir igjen)! Var gøy så lenge det varte...men trist at det skulle ende sånn!

Dette er resultatet av trimmig...! Kall meg amatør eller hva dere vill, men trimme moped = Frustrasjon og Dyrt!!!

Ikke la dere friste unger, det går til helvette før eller siden!!

Resten av pengene mine går til challengeren!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva er egentlig en dyses oppgave? Og hva har det å si hvilken størrelse jeg har?

8459063[/snapback]

 

Dysen din regulerer hvor mye bensin som kommer inn i sylinderen, har du for liten dyse får den for lite bensin og for lite kjøling som igjen gjør at den skjærer seg.

Har du for stor/for liten går den heller ikke skikkelig.

 

Og til dere som diskuterte at en senda med effektanlegg går så fort, gå og legg dere!

Lenke til kommentar

Derbi Senda SM X-treme, alt er til nå orginalt. Fikk anbefalt alt fra 70 til 80 dyse, men gikk for 78..

 

Nå skal det jo nevnes at du både hadde et vassere annlegg og blandet ut bensinen med "snøskuterolje" - som først og fremst er laget for å bukes under lave temperaturer.

Dessuten høres historien din litt ut som en røverhistorie, så vet ikke helt hvor vidt jeg skal stole på deg.

 

Noen andre med innspill?

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Derbi Senda SM X-treme, alt er til nå orginalt. Fikk anbefalt alt fra 70 til 80 dyse, men gikk for 78..

 

Nå skal det jo nevnes at du både hadde et vassere annlegg og blandet ut bensinen med "snøskuterolje" - som først og fremst er laget for å bukes under lave temperaturer.

Dessuten høres historien din litt ut som en røverhistorie, så vet ikke helt hvor vidt jeg skal stole på deg.

 

Noen andre med innspill?

8469465[/snapback]

 

Røverhistorie? :p

Poenget med snøskuter olje er at denn ikke blir tykkere når den blir kald, ellers vil jeg si at den er den samme?

Men, røverhistorie? :p skjønte ikke den jeg? tror du den er usann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...