Gå til innhold

Komplett ubrukelig logistikk?


Anbefalte innlegg

Hva har skjedd med Komplett og tidsbruk på behandling av ordrer? Bestilte ny mob og minnekort 17.03.06, varer på lager og rask bekreftelse på bestilling. Deretter ble ordren liggende åpen til 21.03.07 kl 07.00 (NÆR 4 DØGN), fikk da beskjed om at varen var pakket samt sporingsnummer. I følge posten har pakken etter dette vært registert med "MOTTATT DATA OM SENDING" uten videre progresjon, jeg mistenker at pakken fortsatt ligger hos Komplett. I følge Komplett selv har de beklageligvis mye å gjøre for tiden, men makan til sommel har jeg ikke opplevd i løpet at 10 år med nettkjøp. Siste gang Komplett har meg som kunde. :no: Bare jeg som har vært uheldig?

 

JILDG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er nok bare du som er en av dei uheldige...aldri vært noe problem her :)

 

Edit: MOTTATT DATA OM SENDING 21.03.07 vil den mest sannsynligt ikke registreres før postbilen har vært innom komplett å hentet varene! tipper den blir sendt idag :)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Komplett har bygget om lageret sitt, og det har derfor gått tregt en liten periode, fikk jeg vite da jeg kontaktet dem om en ordre som ble liggende lenge åpen. De har alltid vært raske før, og det stoler jeg på at de kommer til å være i fremtiden også, så det gjør meg ingenting at det tok noen dager å få denne ordren.

Lenke til kommentar
Regnes vel ikke med Lørdag og Søndag da? Hmm, det e sinnsykt mye syting rundt omkring på forumet! Har du ikke tid til å vente på varene, gå i en butikk  og kjøp det du skal ha!

8204396[/snapback]

 

Varene ble sendt (hvis de da egentlig er sendt) 3. virkedag etter bestilling. Det er 2 dager senere en hos de mange konkurrentene jeg har prøvd. Rask levering var tidligere en selvfølgelighet også hos Komplett, er av den grunn interessert i å høre om dette har skjedd mange. Dersom du liker å vente lenge på varer interesserer det meg sånn omtrent midt bak... :whistle:

 

JILDG

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Regnes vel ikke med Lørdag og Søndag da? Hmm, det e sinnsykt mye syting rundt omkring på forumet! Har du ikke tid til å vente på varene, gå i en butikk  og kjøp det du skal ha!

8204396[/snapback]

 

Fullstendig enig.

Slik overreaksjon som trådstarter her demonstrerer er blitt altfor vanlig, dessverre.

:(

Lenke til kommentar
Regnes vel ikke med Lørdag og Søndag da? Hmm, det e sinnsykt mye syting rundt omkring på forumet! Har du ikke tid til å vente på varene, gå i en butikk  og kjøp det du skal ha!

8204396[/snapback]

 

Fullstendig enig.

Slik overreaksjon som trådstarter her demonstrerer er blitt altfor vanlig, dessverre.

:(

8204508[/snapback]

Er lang leveringstid et konkurransefortrinn når du velger nettbutikk??

 

JILDG

Lenke til kommentar
1. du bestillte på en lørdag, det vil si at ingenting skjer med ordren før på mandag, altså den 19, pakken ble sendt den 21. altså 2 virkedagerog ikke 4

2. Når posten har fått data om sending er pakken klar for sending, den ligger da klar i containeren som posten henter hos komplett.

8204581[/snapback]

 

Ehem...Greit du synes jeg syter, men rett skal være rett: Mandag (1.virkedag), tirsdag (2.virkedag) og onsdag (3. virkedag). Som jeg skrev blir det 3. virkedag. Men tilbake til det jeg egentlig lurte på: Er dette et engangstilfelle, evt kortvarig problem hos Komplett eller, har det stått på lenge (har ikke brukt Komplett på 1 1/2 år.

 

JILDG

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med OldDuke, har du ikke tid til å vente bør du heller gå i en butikk og betale det som det koster der.

 

Selv bestilte Jeg en Samsung Syncmaster for noen uker siden, og på nettsidene til Komplett sto det forventet ankomstdato. På lørdag kveld fikk jeg tilsendt faktura på mail, sammen med sporingsnummer der det også sto: "MOTTATT DATA OM SENDING".

Dette var en "Dør til dør pakke.

 

Pakken(monitoren) ble sendt på mandag og kom på døren min i går kveld.

 

Jeg tviler på at du er vokst opp med "ekte" postordre, for med det tok det 3-4 uker før du fikk pakken i posten. Hvis du ikke har tid til å vente en uke fra du bestiller til du har det på døren vil jeg si at det er du som har et "problem", uten å være frekk mot deg.

 

Litt tålmodighet bør en ha med nettbutikker, de fleste gjør nok så godt de kan. :yes:

Selv har jeg kjøpt en del ting og returnert en defekt vare til Komplett, alt har blitt ordnet på beste måte.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er ett lite logistikk problem ute å går der.

 

 

Jeg er bedre vant med komplett når det gjelder hurtighet.

 

Dere som er så latterlige å skriver at man klager over sytingen, hva gjør dere? Syter selv i en tråd som handler om syting.

 

 

Når man driver bedrift, så faller argumentene deres i fisk.

 

Er varen på lager, så burde det faktisk ikke være noe problem å få dette sendt av gårde neste virkedag.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Beklager dette. Vi har for tiden en del forsinkelser grunnet ombygg av vårt lager. Vi behandler nå varer som er bestilt den 17/3. Vi jobber på spreng for å ta igjen mistet tid. Vi sender ut deres varer snarest mulig.

 

 

 

Vennlig hilsen, Komplett Kundesenter

 

 

DETTE ER GRUNNEN

Lenke til kommentar

Hvis en legger inn en ordre på en lørdag så er det soleklart at denne ikke skal ligge til onsdag før den blir ekspedert.

På ordrebekreftelsen står det svart på hvitt at en har f.eks. valgt servicepakke.

Behandlingstid og levering bør da ikke overstige 1-3 virkedager. Den nevnte bekreftelsen kunne uten problem inneholdt informasjon om mulig forsinket leveringstid.

 

Hvis Komplett driver ombygging og dette går utover logistikken så burde en opplyst om dette.

De har til og med en plass på deres forside som heter "informasjon".

 

Det er ingenting annet å si enn at dette er for dårlig Komplett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Regnes vel ikke med Lørdag og Søndag da? Hmm, det e sinnsykt mye syting rundt omkring på forumet! Har du ikke tid til å vente på varene, gå i en butikk  og kjøp det du skal ha!

8204396[/snapback]

 

Fullstendig enig.

Slik overreaksjon som trådstarter her demonstrerer er blitt altfor vanlig, dessverre.

:(

8204508[/snapback]

Er lang leveringstid et konkurransefortrinn når du velger nettbutikk??

 

JILDG

8204528[/snapback]

 

 

Det er klart at det er lov å bli frustrert dersom man må ha varene "seinest igår".

 

Jeg velger nettbutikk utifra en rekke kritereier, hvor leveringstid er ganske langt ned på listen i forhold til f.eks. pris, vareutvalg, mulighet for billige demovarer.. og ikke minst god på retur.

 

Du kan prioritere annerledes. :)

 

Synes du emnetittel/første post er en grei reaksjon på at ditt hovedkriterie? for valg av nettbutikk ikke ble tilfredsstilt.. denne gangen?

Lenke til kommentar

Samme situasjon som trådstarter og Kurume her også. Bestilte søndag, og i dag onsdag er den fremdeles åpen. Men jeg stresser ikke stort siden det bare er noen vifter jeg venter på - men forrige uke hastet det litt mer da det samme skjedde, men da la jeg bare ordren inn på nytt og valgte dør til dør levering. Koster 150 kroner og jeg hadde pakken klokka fire dagen etter.

 

Så for dere som har hastverk med delene dere bestiller disse dagene er et godt tips å endre leveringsmåte, da andre leveringer enn servicepakke ser ut til å bli prioritert.

 

Og til dere som lurer på om man velger nettbutikk ut i fra leveringstid, så selvfølgelig gjør jeg det dersom samme vare fins hos andre til tilnærmet samme pris. Brenner det skikkelig på dass og delene skulle vært her i går hender det at jeg drar ned på Netshop Oslo selv om det strider mot mine prinsipper.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Beklager dette. Vi har for tiden en del forsinkelser grunnet ombygg av vårt lager. Vi behandler nå varer som er bestilt den 17/3. Vi jobber på spreng for å ta igjen mistet tid. Vi sender ut deres varer snarest mulig.

 

 

 

Vennlig hilsen, Komplett Kundesenter

 

 

DETTE ER GRUNNEN

8204817[/snapback]

 

Helt greit det! Hadde dere bare sendt meg en liten mail om problemet hadde jeg faktisk kalt det GOD kundeservice!

 

JILDG

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med Komplett og tidsbruk på behandling av ordrer? Bestilte ny mob og minnekort 17.03.06, varer på lager og rask bekreftelse på bestilling. Deretter ble ordren liggende åpen til 21.03.07 kl 07.00 (NÆR 4 DØGN), fikk da beskjed om at varen var pakket samt sporingsnummer. I følge posten har pakken etter dette vært registert med "MOTTATT DATA OM SENDING" uten videre progresjon, jeg mistenker at pakken fortsatt ligger hos Komplett. I følge Komplett selv har de beklageligvis mye å gjøre for tiden, men makan til sommel har jeg ikke opplevd i løpet at 10 år med nettkjøp. Siste gang Komplett har meg som kunde. :no:  Bare jeg som har vært uheldig?

 

JILDG

8204159[/snapback]

 

Det er så utrolig tragisk og høre, du måtte vente hele 4dager før de sendte ut varen til deg.? huff det er tydelig at vi har det for godt i norge.

Så nå skal du aldrig kjøpe mer av komplett pga dette.?

En dårlig erfaring så handler du ikke der mer.?

Lenke til kommentar
Hva har skjedd med Komplett og tidsbruk på behandling av ordrer? Bestilte ny mob og minnekort 17.03.06, varer på lager og rask bekreftelse på bestilling. Deretter ble ordren liggende åpen til 21.03.07 kl 07.00 (NÆR 4 DØGN), fikk da beskjed om at varen var pakket samt sporingsnummer. I følge posten har pakken etter dette vært registert med "MOTTATT DATA OM SENDING" uten videre progresjon, jeg mistenker at pakken fortsatt ligger hos Komplett. I følge Komplett selv har de beklageligvis mye å gjøre for tiden, men makan til sommel har jeg ikke opplevd i løpet at 10 år med nettkjøp. Siste gang Komplett har meg som kunde. :no:  Bare jeg som har vært uheldig?

 

JILDG

8204159[/snapback]

 

Det er så utrolig tragisk og høre, du måtte vente hele 4dager før de sendte ut varen til deg.? huff det er tydelig at vi har det for godt i norge.

Så nå skal du aldrig kjøpe mer av komplett pga dette.?

En dårlig erfaring så handler du ikke der mer.?

 

 

8205185[/snapback]

 

Dette er en sytetråd! Dersom du ønsker å syte over sytingen får du syte for å syte et annet sted! Og ja, det er faktisk så mange gode nettbutikker (netshop, mpx etc) at en dårlig erfaring er nok.

 

JILDG

 

EDIT: Quote-leif

Endret av JammenIkkeLettDaGitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...