Iris_L Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste dette, så jeg setter det her Jeg skal lage et lite hefte med A4 ark som er brettet på midten. Problemet er at jeg må ha et program til å få til dette? Altså jeg må se hvordan jeg kan dele teksten på hver halvside. Finnes det et program som faktisk kan ordne dette? Jeg tenkte først på powerpoint, men dette har jeg ikke på PC'en..
Goranlol Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Open office har vel en Powerpoint erstatter? Du kan vel søke litt på det. Open office er gratis også.
CastorFiber Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Ikke noe problem å bruke en helt vanlig tekstbehandler til det. Sett papirstørrelsen til a4, liggende, og lag to spalter. Jeg pleide å lage meg en "jukseversjon" der jeg skrev på sidetallene på forhånd, slik at jeg kunne holde styr på hva som ble side en, to og så videre.
Iris_L Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Skrevet 21. mars 2007 Akkurat det med spalter fikk jeg ikke helt med meg? Hvordan vet jeg at det er helt riktig, eller finnes det kanskje noe manuelt å streke opp med?
CastorFiber Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 (endret) Du setter inn to spalter, og så ordner tekstbehandleren resten. Det kan tenkes du vil justere litt på margene, men det er en "klikk- og dra"- operasjon. "Strekene" du etterlyser, dukker opp automagisk av seg selv. Send meg en e- postadresse på PM, så skal jeg sende deg en "mal".. Endret 22. mars 2007 av CastorFiber
Neophus Skrevet 22. mars 2007 Skrevet 22. mars 2007 "Publisher" som er i et par av versjonene av office-pakken har templates for akkurat dette også.
Iris_L Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Skrevet 25. mars 2007 Nå Iris- fikk du det til? 8222654[/snapback] Jepp Tusen takk
fox Skrevet 25. mars 2007 Skrevet 25. mars 2007 Til dette, passer adobe indesign best. Men jeg antar at du har ikke dette programmet? Uansett, du har fikset det
the_fire Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 Fox, er du morsom? Prisen på InDesign er på 8000 kr. Om han skal lage et hefte vil dette A4-arket ha en pris på 8000 kr. OpenOffice er gratis og gjør garantert samme nytten for Iris_L. Dessuten, man kunne brukt både Photoshop, Illustrator, Dreamweaver og InDesign.
Rescue me Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 (endret) Fox, er du morsom? Prisen på InDesign er på 8000 kr. Om han skal lage et hefte vil dette A4-arket ha en pris på 8000 kr. OpenOffice er gratis og gjør garantert samme nytten for Iris_L. Dessuten, man kunne brukt både Photoshop, Illustrator, Dreamweaver og InDesign. Vel. InDesign er lettest av de. Har selv alle programmene. Endret 23. november 2007 av oblivion_-__
the_fire Skrevet 23. november 2007 Skrevet 23. november 2007 For en bruker som ikke har brukt noen av programmene vil jeg tro Photoshop er lettest. Her har man lett tilgang til tekstverktøyene, og å sette inn tekst er enkelt. Det å lagre er heller ikke så vanskelig. En fordel med Photoshop er at programmet er allsidig. Man kan bruke det til det aller meste.
terjemag Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 (endret) Hei! Det er jo mange skrivere som har denne funksjonen innebygget. Man bare velger "heftefunksjon" på utskriften, og så ordner resten seg av seg selv. Da kan du ha dokumentene i vanlig størrelse, uten å måtte gjøre endringer på disse. Side 1 i dokumentet, blir da automatisk forsiden på heftet. Kjenner denne funksjonen fra flere skrivertyper (Canon/ Oki) på jobb, men vil tro at kanskje mange nye "privatskrivere" også har denne funksjonen innebygget. Lykke til i ihvertfall. Hei igjen! Har sjekket 2 av hjemmeskriverne mine, og begge av disse har heftefunksjonalitet. Endret 24. november 2007 av terjemag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå