jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Halloen! Nå har jeg bestillt meg fullversjonen av Vista ultimate og lurer på ... Ettersom det følger med 2 dvder med henholdsvis 32 og 64 bit versjonen, gjelder da lisensen altså uansett hvilken versjon man velger og kan man bytte frem og tilbake som det passer ? MvH Jørgen
kloining Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Nope, når du kjøper Vista må du enten kjøpe 64-bit eller 32-bit, og lisensen er fortsatt linket til hovedkortet du aktiverer det på første gang. Bestilte nye PC i natt, og valgte da 64-bit'en.
butare Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Nope, når du kjøper Vista må du enten kjøpe 64-bit eller 32-bit, og lisensen er fortsatt linket til hovedkortet du aktiverer det på første gang. Bestilte nye PC i natt, og valgte da 64-bit'en. 8197330[/snapback] Er du sikker på at dette er korrekt? Mener jeg leste en plass om en kar som hadde byttet mellom de to versjonene.
nahojdat Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Man kjøper enten 32bit eller 64bit og kan ikke bytte mellom disse da de er i grunnen ikke helt likt bygd (og dermed ikke samme OS).
jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hvorfor er det da med 2 DVDer i Ultimate ? må man liksom velge og så er det "thats it" ? Dessuten mener jeg at hvis man har en feks home premium at man for en liten sum for frakten, kan få tilsendt en dvd med 64 bit versjonen, noe som skulle tilsi at man kan bytte mellom versjonene Endret 20. mars 2007 av jorgenask
nahojdat Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Jeg fikk ihvertfall kun 1STK plate når jeg kjøpte for noen uker siden..
jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Bestillte du ultimate fullversjon då ? Jeg ringte nemlig nettbutikken jeg bestillte fra (Amentio) og han kunne bekrefte at det var med både en 32bit DVD og en 64bit.... det jeg lurer på er dette med lisensen...... har uansett tenkt å gå for å installere 64bit ... men greit å vite liksom
jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 (endret) Dessuten er det som kloining sier feil(tror jeg) Det med at aktiveringen er linket til hovedkort gjelder vel for OEM versjon .... jeg har kjøpt fullversjon Endret 20. mars 2007 av jorgenask
nahojdat Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Jeg kjøpte ikke retail (hvem gjør vel det?) Uansett så får man det man betaler for, har aldri hørt/sett/lest noe om at man kan bare rett og slett bytte gratis mellom de 2 utgavene (64bit og 32-bit), at man kan gjøre det for en mindre penge skal man ikke se bort ifra..
jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 men det må være en grunn til at de leverer ultimate retail med begge dvdene .... og ikke på de andre versjonene!!
jorgenask Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Googlet meg fram til denne siden. Sjekk response nummer 6 så er det en som skriver noe om dette. Kan se ut som om at man kan bytte mellom versjonene .... altså at en lisens "key" virker på både 32 og 64 bit uansett ... hvis man skal skifte versjon er det bare å aktivere med samme key i den "nye versjonen". Kan ikke være sikker på at det denne personen skriver er riktig men det høres jo fornuftig ut.
myhken Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 (endret) Broren min kjøpte egentlig 64bit versjonen på sin nye PC. Men Netshop hadde installert 32bit versjonen, men brukt lisenskoden fra 64bit versjonen. Så det funker fint. Han fikk aktivert uten problemer. Og har du kjøpt Ultimate retail, så blir ikke Vista låst mot hovedkortet ditt. Du står fritt til å bytte så mange ganger du vil på de pc'ene du vil, så lenge du kun har en installasjon aktiv om gangen. Men den beste måten å se om dette funker er å vente til du har platene, og så legge inn lisenskoden når du blir spurt om det under installasjonen. Funker koden på den versjonen du strengt tatt ikke har kjøpt, så er det ikke noe problem. Tror disse kodene funker på det meste. Jeg har kjøpt tre lisenser fra USA, og de funker uten problemer på norsk Vista. Før gikk ikke dette, men nå er det ikke noe problem (win xp osv). Og jeg må ikke legge inn engelsk vista først. Endret 21. mars 2007 av myhken2
jorgenask Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Skrevet 21. mars 2007 En liten oppdatering her. Jeg ringte microsoft norge og de kunne bekrefte at man kan bytte mellom 32 og 64 bit så mye man vil så lenge man har ultimate retail(eller fullversjon som noen kaller det). MvH Jørgen
Falkthorn Skrevet 21. mars 2007 Skrevet 21. mars 2007 Jeg kan legge all tvil bort.. Jeg kjøpte meg Windows Vista Ultimate retail. Når jeg installerer kan jeg velge imellom 32bit og 64bit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå