Gå til innhold

PS3 Oppdateringer..... Med modem?


RaZeR91

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en PS3 til fredagen, men jeg lurte på om det går ann og laste ned oppdateringer med 56.6 kb modem (tenker mest på bakoverkompatibilitet) slik som f.eks går ann på Wii, eller X-box 360 når du kan laste ned fila fra internett og brenne den over på en DVD og så installere den X-boxen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en PS3 til fredagen, men jeg lurte på om det går ann og laste ned oppdateringer med 56.6 kb modem (tenker mest på bakoverkompatibilitet) slik som f.eks går ann på Wii, eller X-box 360 når du kan laste ned fila fra internett og brenne den over på en DVD og så installere den X-boxen.

8194654[/snapback]

Klart det går an å oppgradere med modem, men det går saktere. Pass på at modemet bruker RJ45 kontakt, og ikke RJ11 kontakt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Må jeg bruke sånn dere Ethernet kabel og bare koble den rett ifra PCen og PS3en??

Det funka ikke på PS2, noen sa att jeg måtte ta en Ethernet kabel fra PCen og til en ruter og så en Ethernet kabel til fra ruteren og så til PS3en?? er det sånn??

Og hva er RJ 45 kontakt?? :blush:

Lenke til kommentar
Må jeg bruke sånn dere Ethernet kabel og bare koble den rett ifra PCen og PS3en??

Det funka ikke på PS2, noen sa att jeg måtte ta en Ethernet kabel fra PCen og til en ruter og så en Ethernet kabel til fra ruteren og så til PS3en?? er det sånn??

Og hva er RJ 45 kontakt?? :blush:

8194790[/snapback]

En RJ45 er en kontakt som vi bruker på patchesnorer o.l.

RJ11 brukes på telefonutstyr (ISDN og PSTN). For å koble til PS3 må man ha en patchesnor, sånn som du har koblet bak i PC-en din (litt forenklet beskrivelse gutter, vet det :) )

Lenke til kommentar
Jeg har dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304370 modeme.....

Hva er det jeg må kjøpe til dette for og få PS3en på nett?

Hadde du gidda og lagt til en link viss du finner det jeg må ha?

8194907[/snapback]

 

For å få ps3 på nett må du enten ha en trådløs "bredband" tilkobling eller ethernet tilkobling.

 

Hvis du kun har en analog linje har du et problem. Det du kan gjøre er å laste den oppdateringen på din maskin. for så kopiere den over på en plate eller minnebrikke. Skal du spille online må du ha kabel/dsl/fiberlinje.

 

Edit: Selv kjører jeg trådløst mot mitt D-link aksesspunkt. Husker ikke modellen i farten. Har en 30/5 megg fiberlinje som er meget stabil.

Endret av butare
Lenke til kommentar

Dette tro jeg vil fungere helt fint.

Innen jeg fikk adsl hjemme, så spilte jeg faktisk litt online på PS2 ved å gjøre slik.

 

PC med modem ringte opp og var aktiv på nett.

PS2 var koblet med nettverkskabel i PC, og modemet stod innstilt på å dele forbindelsen med nettverksporten.

 

Dermed trodde PS2 jeg hadde en treig ADSL-linje, men det funket som bare det.

 

Tror nok du fint vil klare å laste ned updates på denne metoden.

Du kan sikkert også registrere din PS3 på nett og få gratis BluRayfilm Casion Royale.

Lenke til kommentar
Dette tro jeg vil fungere helt fint.

Innen jeg fikk adsl hjemme, så spilte jeg faktisk litt online på PS2 ved å gjøre slik.

 

PC med modem ringte opp og var aktiv på nett.

PS2 var koblet med nettverkskabel i PC, og modemet stod innstilt på å dele forbindelsen med nettverksporten.

 

Dermed trodde PS2 jeg hadde en treig ADSL-linje, men det funket som bare det.

 

Tror nok du fint vil klare å laste ned updates på denne metoden.

Du kan sikkert også registrere din PS3 på nett og få gratis BluRayfilm Casion Royale.

8198936[/snapback]

 

Det samme prøvde jeg med PS2, men når jeg laga en tilkobling på Socom så funka den ikke.... Kan ikke skjønne hva som er galt :hmm:

BTW: Hadde du en ruter imellom da?

Lenke til kommentar

You can update your system software by any of the following methods:

 

* System Update »

Update using the PS3™ system's System Update feature.

* Update using a PC »

Download update data using a PC and save on storage media* or a USB Mass Storage device. Copy the update data to the PS3™ system's hard disk and perform the update.

*An appropriate USB adaptor (not included) is required to use storage media with some models.

* Update using disc media »

Update using update data that is included on a game disc.

Lenke til kommentar
You can update your system software by any of the following methods:

 

    * System Update »

      Update using the PS3™ system's System Update feature.

    * Update using a PC »

      Download update data using a PC and save on storage media* or a USB Mass Storage device. Copy the update data to the PS3™ system's hard disk and perform the update.

      *An appropriate USB adaptor (not included) is required to use storage media with some models.

    * Update using disc media »

      Update using update data that is included on a game disc.

8207554[/snapback]

 

Hvor er den siden jeg kan laste ned Firmware 1.60 så jeg kan brenne den over på en cd og installere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...