Gå til innhold

Kristent livssyn, uønsket her?


Anbefalte innlegg

Jeg har kikket og fulgt med her på siden en stund, men det er først nå at jeg selv er registrert og pålogget.

 

Det som slår meg er at personer med kristent livssyn blir hardt angrepet med usaklige argumenter som ikke kan dokumenteres, samtidig som det kreves dokumentasjon på nesten alt den kristne måtte forfekte. Jeg har sett linling til totalt useriøse nettesteder som forfekter regulær løgn. Det ser ikke ut til at dette plager ateistene noe særlig. "Hensikten helliger middelet"?

 

Er det slik at også moderator & co aksepterer slik oppførsel? Har moderator en ateistisk agenda? Er det noen andre som har et syn på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er et uttall av tråder hvor troende og ikketroende barker sammen. Noen innlegg er useriøse fra begge parter, men i det store og hele er diskusjonene like godt strukturert av mods, som i andre debatter.

Er det noen spesiell tråd du sikter til?

Lenke til kommentar

De er selvfølgelig ikke uvelkomne! Samme gjelder alle andre også.

 

Men når man har mennesker som tror på dette må det da være lov og spørre om hvorfor osv?

Akkurat som at de har lov til og spørre oss om ting og lure på hvordan vi kan leve uten gud.

 

Vi er bare alle nyskjerrige og kverulerende, uansett religion eller ei.

Noe som er veldig bra sidn dette er en diskusjons-side :)

Lenke til kommentar

Er nok noen overaktive ateister på forumet, men vi har Jesse og co for å veie opp :p

Generellt sett er krangelen over religiøse som fornekter evolusjon eller mener bibelen er bevis for noe som helst. Tror ingen har noe imot at du er kristen, så lenge du ikke er stokk dum og fundie ;)

 

Tror forøvrig neppe moderator har noen ateistisk agenda. Diskusjon og kverulering er jo det forumet er her for, moderatorer skal jo helst ikke legge seg for nøye opp i det.

Lenke til kommentar
Er nok noen overaktive ateister på forumet, men vi har Jesse og co for å veie opp :p

Generellt sett er krangelen over religiøse som fornekter evolusjon eller mener bibelen er bevis for noe som helst. Tror ingen har noe imot at du er kristen, så lenge du ikke er stokk dum og fundie ;)

 

Tror forøvrig neppe moderator har noen ateistisk agenda. Diskusjon og kverulering er jo det forumet er her for, moderatorer skal jo helst ikke legge seg for nøye opp i det.

8193875[/snapback]

 

 

Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

Lenke til kommentar
Det er et uttall av tråder hvor troende og ikketroende barker sammen. Noen innlegg er useriøse fra begge parter, men i det store og hele er diskusjonene like godt strukturert av mods, som i andre debatter.

Er det noen spesiell tråd du sikter til?

8193840[/snapback]

 

 

Flere av trådene den siste tiden har vært preget av useriøs linking.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er et uttall av tråder hvor troende og ikketroende barker sammen. Noen innlegg er useriøse fra begge parter, men i det store og hele er diskusjonene like godt strukturert av mods, som i andre debatter.

Er det noen spesiell tråd du sikter til?

8193840[/snapback]

 

 

Flere av trådene den siste tiden har vært preget av useriøs linking.

8193917[/snapback]

 

"useriøsitet" som argument blir brukt av begge sider, etter min oppfattelse.

 

Edit: Glemte å si at enhver står også fritt til å bruke rapportknappen. :thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

8193902[/snapback]

Vel, jeg har ikke sett moderatorer legge seg opp i noen diskusjoner over emnet overhodet, men for alt jeg vet kan jeg ta feil. Ikke verdens mest aktive her.

Og ja, selvsagt forfekter flertallet evolusjon. Da vi er et (forholdsvis) representativt utvalg av norges befolkning, der flertallet forfekter evolusjon, vil jeg tro det er helt naturlig.

Lenke til kommentar
Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

8193902[/snapback]

 

Nå er det engang slik at det finnes flere kristne moderatorer, samt moderatorer som er ateister. At majoriteten av deltakerne argumenterer for evolusjon er vel ikke overraskende, det er slik ellers i norge også. Det er for det meste bare i USA at ID står sterkt, og at evolusjonsteorien blir utsatt for massiv kritikk.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

8193902[/snapback]

 

Nå er det engang slik at det finnes flere kristne moderatorer, samt moderatorer som er ateister. At majoriteten av deltakerne argumenterer for evolusjon er vel ikke overraskende, det er slik ellers i norge også. Det er for det meste bare i USA at ID står sterkt, og at evolusjonsteorien blir utsatt for massiv kritikk.

8193941[/snapback]

 

 

Hvem er det i moderatorteamet du kjenner som kan påstå dette?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

8193902[/snapback]

Vel, jeg har ikke sett moderatorer legge seg opp i noen diskusjoner over emnet overhodet, men for alt jeg vet kan jeg ta feil. Ikke verdens mest aktive her.

Og ja, selvsagt forfekter flertallet evolusjon. Da vi er et (forholdsvis) representativt utvalg av norges befolkning, der flertallet forfekter evolusjon, vil jeg tro det er helt naturlig.

8193929[/snapback]

 

Jeg har opplevd at mods flere ganger har gått inn og bedt begge sider skjerpe seg. Også har jeg i det siste sett en moderator som har gått direkten inn som debattant med et kristent livssyn.

Lenke til kommentar
Moderator gjør nettopp det.

 

Om det ikke fantes en andel kristne på disse sidene hadde selve emnet blitt en vits. Majoriteten av deltagere her forfekter evolusjon.

8193902[/snapback]

Vel, jeg har ikke sett moderatorer legge seg opp i noen diskusjoner over emnet overhodet, men for alt jeg vet kan jeg ta feil. Ikke verdens mest aktive her.

Og ja, selvsagt forfekter flertallet evolusjon. Da vi er et (forholdsvis) representativt utvalg av norges befolkning, der flertallet forfekter evolusjon, vil jeg tro det er helt naturlig.

8193929[/snapback]

 

 

Jeg er bekjent av en bruker som nå er midlertidig utestengt fra disse sidene. Jeg vet at vedkommende følte seg urettferdig behandlet av moderator. Jeg blir vel selv utestengt nå for å være frittalende

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd at mods flere ganger har gått inn og bedt begge sider skjerpe seg. Også har jeg i det siste sett en moderator som har gått direkten inn som debattant med et kristent livssyn.

8193960[/snapback]

Altså, har jo sett moderatorer delta i diskusjonen, selvsagt, de er en del av forumet som andre. Men har aldri sett dem bruke sine umenneskelige moderatorkrefter til å gjøre noe for å forvrenge diskusjonen i hverken den ene eller andre retningen. Det jeg trodde trådstarter mente.

Lenke til kommentar
Hvem er det i moderatorteamet du kjenner som kan påstå dette?

8193959[/snapback]

 

Som kan påstå hva? At de er kristne eller ateister? Jeg kjenner ingen moderatorer personlig, men har vært på forumet lenge nok til å se moderatorer som er kristne og andre som er ateister. Om det ikke var dette du spurte etter får du formulere spørsmålet på en annen måte.

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...