Gå til innhold

Ny bærbar. Pris uvesentlig. Hva finnes?


Leben

Anbefalte innlegg

Har fått i oppgave fra en meget vellstående bekjent å kjøpe inn en bærbar.

 

Kriteriene er:

 

- Minst 1600x1200 oppløsning evt 1920x1200 om det er en widescreen. Det viktigste er at det MÅ være 1200.

-Den bør være så stille som en bærbar kan være.

-Ikke større enn 15" eller 15,4" wide.

 

Det var det viktiste. Og som sagt: Pris er ikke et tema. Men altså ikke noe greier til 100k heller da :)

 

Bruken er jeg usikker på, så om kravene over er oppfulgt, er det ikke så farlig med resten.

 

Han har i dag en dell m1710, noe han føler er i største laget.

 

Jeg har sett på Fujitsu Siemens Celsius (denne) som er innenfor kravene. Er det noen som har erfarig med denne?

 

Ellers har jeg sett litt på Ibm, men ikke funnet noen av de nye med bra nok oppløsning på skjermen. Har jeg ikke sett godt nok?

 

Ellers må det vel være andre alternativer der ute, så trenger hjelp av dere til å finne de.

 

Håper dere kan hjelpe meg til å hjelpe han.

 

Med vennlig hilsen

 

Espen Kløvstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Hvordan er den Dell'n når det kommer til støy? Tåler den også litt mer enn "billigmodellene" til Dell? Hvordan er inntrykket og erfaringene med denne pc'n?

 

Etter det jeg har skjønt skal den kun brukes inne.

 

Etter det jeg har sett og søkt så er det bare dell og siemens som kommer med oppløsning på 1920x1200?

 

Mvh

 

Espen

Endret av Leben
Lenke til kommentar
Han har i dag en dell m1710, noe han føler er i største laget.

 

Jeg tror at Dell Precision M65 skal kunne leveres med så stor oppløsning.

 

Nå er det ikke veldig mye som skiller de to maskinene fra hverandre. M65 er noe mindre og kanskje litt lettere så sant du ikke velger 9 cellers batteri.

 

På den annen side skal det godt gjøres å finne noe som er så mye bedre så lenge man skal ha en stor skjerm med høy oppløsning, kraftig prosessor og kraftig skjermkort.

 

Et unntak er kanskje Lenovo z61p som ikke veier mer enn 2,9 kilo til tross for at den er en kraftpakke. Den er dog ingen spillemaskin.

Lenke til kommentar
Han har i dag en dell m1710, noe han føler er i største laget.

 

Jeg tror at Dell Precision M65 skal kunne leveres med så stor oppløsning.

 

Nå er det ikke veldig mye som skiller de to maskinene fra hverandre. M65 er noe mindre og kanskje litt lettere så sant du ikke velger 9 cellers batteri.

 

På den annen side skal det godt gjøres å finne noe som er så mye bedre så lenge man skal ha en stor skjerm med høy oppløsning, kraftig prosessor og kraftig skjermkort.

 

Et unntak er kanskje Lenovo z61p som ikke veier mer enn 2,9 kilo til tross for at den er en kraftpakke. Den er dog ingen spillemaskin.

8190469[/snapback]

 

Glimrende, var Lenovo som var ønsket men fant ikke noen med riktik oppløsning. Veldig bra skjermort er heller ikke kravet. Hvordan er den på lyd?

 

Mvh

Espen

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Acer TravelMate 8100 med 1920x1200 oppløsning, og det fungerte helt greit. Men jeg synes tekst blei i minste laget, og skal man bruke den til redigering av bilder vil man vel helst ha litt bedre skjerm enn det som sitter i en bærbar. Jeg innså etterhvert at så høy oppløsning bare var tull, og 13" med 1024x768 var mye bedre for meg. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Min z61m er helt greit på lyd. Er jo ikke noe å spille av for et stort publikum, men helt OK. Bass er ikke tilstede, hvis man skal være kritisk, men til bakgrunnsmusikk er det helt greit.

 

Prøvde med høretelefoner (Koss PortaPro jeg hadde liggende), og det ble høyt nok, for å si det slik. Ingen lydfrik selv, men mer enn nok kvalitet på lyden til mitt bruk (ikke bare høyt nok altså).

 

Vet ikke helt de store forskjellene på m og p modellen i chassiset, men ser at p-modellen skal være noen gram lettere.

 

bertie

Lenke til kommentar
Min z61m er helt greit på lyd. Er jo ikke noe å spille av for et stort publikum, men helt OK. Bass er ikke tilstede, hvis man skal være kritisk, men til bakgrunnsmusikk er det helt greit.

 

Prøvde med høretelefoner (Koss PortaPro jeg hadde liggende), og det ble høyt nok, for å si det slik. Ingen lydfrik selv, men mer enn nok kvalitet på lyden til mitt bruk (ikke bare høyt nok altså).

 

Vet ikke helt de store forskjellene på m og p modellen i chassiset, men ser at p-modellen skal være noen gram lettere.

 

bertie

8190923[/snapback]

 

 

Min feil. Tenkte ikke på sånn lyd, men lydnivået på selve pc'n. Altså om det er en stille pc. :)

 

Leben

Lenke til kommentar
Glimrende, var Lenovo som var ønsket men fant ikke noen med riktik oppløsning. Veldig bra skjermort er heller ikke kravet. Hvordan er den på lyd?

 

Om han ikke har det travelt, kan det være en ide å vente en måned eller to. Lenovo kommer til å forlate z-serien og ta den inn i T-serien. T61 antas å bli lansert i løpet av april og kommer da med nytt brikkesett med den nye Santa Rosa prosessoren. T61 skal etter sigende også kunne leveres med WSXGA+ oppløsning. Etter det jeg forstår vil den bli specet med ATI x1600 skjermkort. Det er dog usikkert om det er 256 eller 512 MB dedikert minne.

 

På den annen side, dersom han ikke bryr seg om dette, kan han sikkert gjøre et godt kjøp i tiden som kommer når Lenovo skal fase ut z61-modellene.

Lenke til kommentar

min z61m med t7200 prosessor er hvertfall stille. Har ikke hatt den mer enn 4-5 dager, og har ikke fått "tynet" den noe særlig sånn prosessormessig, men den er stille. Meget behagelig.

 

Brukte DVD-spilleren da jeg installerte noe, og den støyet endel, men bruker jo ikke den så ofte.

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Takk igjen folkens.

 

jon_o: takk for opplysningen, skal ta det videre. Han bør vel klare å vente litt, er jo ikke en sinke han har nå heller.

 

bertie: høres veldig bra ut, knall om du kommer med synspunkter når du har testet den en uke eller to. :)

 

Bare å spytte ut dere andre som evt har noe som kan være av interesse.

 

Leben

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon selv her nå, og leter etter en ny kraftig bærbar. Pris opp til 20000 ca.

 

Var opprinnelig ute etter en IKKE-widescreen, da jeg heller ønsker bedre plass på skjermen, men forstår jo at dette ikke er så enkelt. Har derfor kapitulert litt der, og vurderer nå denne Asus maskinen:

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

 

Har også veldig lyst på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=62389

Men er vel mye den samme maskinen som den første. Men stilig er den! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...