Gå til innhold

Noen som kan si noe om nokia n93i eller n95?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eg veit er at N93i veg 163 gram, noko eg syns er alt for mykje. I tillegg har kameraet på N95 5 megapikslar, i motsetning til N93(i) sitt, som tek bilete i ei oppløysing på 3,2 megapikslar.

 

EDIT: Sorry, forveksla vekta til N93i med vekta til N93.

Endret av Imperivm_Romanvm
Lenke til kommentar
har lyst på bra kamera. og noe litt anerledes (har n70 i dag).

Jeg er veldig usikker.

8189190[/snapback]

vel, hvis du er ute etter noe litt anerledes og vil ha godt kamera kan du ta med k800i og k810i med på lista.

skal du bruke denne mobilen som eneste hovedmobil eller har du bare lyst på noe nytt, en til?

Lenke til kommentar
Det eg veit er at N93i veg 180 gram, noko eg syns er alt for mykje. I tillegg har kameraet på N95 5 megapikslar, i motsetning til N93(i) sitt, som tek bilete i ei oppløysing på 3,2 megapikslar.

8190042[/snapback]

 

N93i veg ikke 180 gram men 163

Altså betydlig lettere enn forgjengeren

I tilleg er N93i blitt utrolig mye "penerere" og se til spesielt med tanke på den nye ytterskjermen der mann ikke ser noe før den blir aktivert

 

Anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar
N93i veg ikke 180 gram men 163

Altså betydlig lettere enn forgjengeren

I tilleg er N93i blitt utrolig mye "penerere" og se til spesielt med tanke på den nye ytterskjermen der mann ikke ser noe før den blir aktivert

Ja, MEN den har mye dårlige batteritid enn N93... Den har bare 3,3 timer taletid (hvis jeg ikke husker feil) i forhold til N93 som har over 5 timer...

Så selvom N93i ser bedre ut og er litt mindre ville jeg ikke byttet den mot N93'en! Det er tross alt bare utseende som er forskjell

 

Men av N93i og N95 ville jeg gått for N95 :thumbup:

Lenke til kommentar

på grunnlag av?

bildekvaliteten til den ferdige n95 er det vel ingen forbrukere som vet noe om ennå? jeg føler meg fristet til å nevne at antall megapiksler ikke har mye å gjøre på mobiler med en bitteliten bildebrikke når det er 2- 3 av dem. hvis man ikke vet så mye om slik kan man kanskje enklest se resultatet på det ferdige bildet; støy, fargegjengivelse osv..

men ikke tro at jeg vet noenting somhelst om kamera, men jeg har hørt mer enkelte n95- fans på dette forumet.

på bildekvalitet er n73 bedre enn iallefall n93 når det er lite lys eller noe sånn, husker ikke nøyaktig. men på video er n93i bedre.

n93i er en videotlf.

Lenke til kommentar
på grunnlag av?

bildekvaliteten til den ferdige n95 er det vel ingen forbrukere som vet noe om ennå? jeg føler meg fristet til å nevne at antall megapiksler ikke har mye å gjøre på mobiler med en bitteliten bildebrikke når det er 2- 3 av dem. hvis man ikke vet så mye om slik kan man kanskje enklest se resultatet på det ferdige bildet; støy, fargegjengivelse osv..

men ikke tro at jeg vet noenting somhelst om kamera, men jeg har hørt mer enkelte n95- fans på dette forumet.

på bildekvalitet er n73 bedre enn iallefall n93 når det er lite lys eller noe sånn, husker ikke nøyaktig. men på video er n93i bedre.

n93i er en videotlf.

8191625[/snapback]

 

ikke på grunn av bildekvaliteten, men på grunn av at jeg synes N95 både ser bedre og finere ut enn N93i! ;)

Lenke til kommentar

Elsker du å ta videosnutter og generellt ta mye bilder og filme hele tiden velger du enkelt og greit N93i. Er du gadgetfreak som vil ha alt tar du N95. Hadde ikke engang vurdert K800i / K810i oppimot N95 - imo Nokia-telefonen er way ahead.

 

på grunnlag av?

bildekvaliteten til den ferdige n95 er det vel ingen forbrukere som vet noe om ennå? jeg føler meg fristet til å nevne at antall megapiksler ikke har mye å gjøre på mobiler med en bitteliten bildebrikke når det er 2- 3 av dem. hvis man ikke vet så mye om slik kan man kanskje enklest se resultatet på det ferdige bildet; støy, fargegjengivelse osv..

men ikke tro at jeg vet noenting somhelst om kamera, men jeg har hørt mer enkelte n95- fans på dette forumet.

på bildekvalitet er n73 bedre enn iallefall n93 når det er lite lys eller noe sånn, husker ikke nøyaktig. men på video er n93i bedre.

n93i er en videotlf.

8191625[/snapback]

N95 har noen megapixler ekstra, ja. Disse ser du effekten av når du forstørrer opp bildet, men ellers er det ikke såå stor forskjell i bildekvaliteten på N95/N93i.

Og tviler vel óg på at Nokia har valgt å gi N95 noe spesielt dårligere optikk enn N93i. :)

 

Edit: Og en ting til. Personlig bryr jeg meg faktisk lite om batteitiden. Sålenge den holder fra morgen til kveld med ganske heftig tasting er den god nok for meg.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
ikke på grunn av bildekvaliteten, men på grunn av at jeg synes N95 både ser bedre og finere ut enn N93i!  ;)

8191974[/snapback]

jeg er ustoppelig når jeg skriver i vilt raseri mot noen jeg tror er tilhengere av n95- oppstyret. jeg må unnskylde. :blush:

 

Hadde ikke engang vurdert K800i / K810i oppimot N93i og N95 - imo Nokia-telefonene er way ahead.

8192105[/snapback]

hva vet du om det? jeg tror nok jeg kan si så mye som at jeg vet det er fullstendig feil. begrunn. eller hold deg til det du vet..

 

N95 har noen megapixler ekstra, ja. Disse ser du effekten av når du forstørrer opp bildet

8192105[/snapback]

når man ser på et bilde på mange mp som er tatt med en liten bildebrikke antok jeg at man ville få en verre effekt enn om man blåste opp et bilde på færre mp itil samme strørrelse. effekten av?

men ellers er det ikke såå stor forskjell i bildekvaliteten på N95/N93i.

8192105[/snapback]

ja, jeg ser det så ut som det var stor forskjell på n93i og n73, var vanskelig å formulere.

Og tviler vel óg på at Nokia har valgt å gi N95 noe dårligere optikk enn N93i. :)

8192105[/snapback]

det er jo akkurat det noka vil at du skal tro,(det høres mye ut når jeg påstår det) sammen med oppstyret de lager rundt å putte carl zeiss optikk på dårlige mobilkamera, f.eks n90-en som ikke ble så vellykket. den hadde mye mer støy eller hva det var(her kommer mine manglende kunnskaper inn) enn k750ien min som kom litt før. uten carl zeiss. jeg er ikke en blind fan av et selskap, men det høres ut som du er litt..

Lenke til kommentar
Elsker du å ta videosnutter og generellt ta mye bilder og filme hele tiden velger du enkelt og greit N93i.

8192105[/snapback]

:yes:

Edit: Og en ting til. Personlig bryr jeg meg faktisk lite om batteitiden. Sålenge den holder fra morgen til kveld med ganske heftig tasting er den god nok for meg.

8192105[/snapback]

det blir opp til han å fortelle hvor viktig det er da. :)

og bare for å gjøre det klart, sånn jeg fikk inntrykk av det, var det kun en forskjell man kunne ane når bildet var tatt i veldig mørke omgivelser.

og jeg mener ikke at det er sannsynlig at n95 har dårligere optikk enn n93, men at det er sannsynlig for mange å tro at med de 5 mp følger det med noe ekstra.

ser ved å lese mine innlegg senere hvor vanskelig jeg skriver/tenker..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Hadde ikke engang vurdert K800i / K810i oppimot N93i og N95 - imo Nokia-telefonene er way ahead.

8192105[/snapback]

1. hva vet du om det? jeg tror nok jeg kan si så mye som at jeg vet det er fullstendig feil. begrunn. eller hold deg til det du vet..

 

N95 har noen megapixler ekstra, ja. Disse ser du effekten av når du forstørrer opp bildet

8192105[/snapback]

2. når man ser på et bilde på mange mp som er tatt med en liten bildebrikke antok jeg at man ville få en verre effekt enn om man blåste opp et bilde på færre mp itil samme strørrelse. effekten av?

men ellers er det ikke såå stor forskjell i bildekvaliteten på N95/N93i.

8192105[/snapback]

ja, jeg ser det så ut som det var stor forskjell på n93i og n73, var vanskelig å formulere.

Og tviler vel óg på at Nokia har valgt å gi N95 noe dårligere optikk enn N93i. :)

8192105[/snapback]

3. det er jo akkurat det noka vil at du skal tro,(det høres mye ut når jeg påstår det) sammen med oppstyret de lager rundt å putte carl zeiss optikk på dårlige mobilkamera, f.eks n90-en som ikke ble så vellykket. den hadde mye mer støy eller hva det var(her kommer mine manglende kunnskaper inn) enn k750ien min som kom litt før. uten carl zeiss. jeg er ikke en blind fan av et selskap, men det høres ut som du er litt..

8192333[/snapback]

1. Det jeg vet har jeg tatt fra Angel, Teo og Rafe som tross alt har testet N95, og mest sansynlig sitter med den ferdige versjonen om et par dager.

 

2. Og snakket vi ikke om samme bildebrikkestørrelse, eller?

 

3. At jeg er Nokia-tilhenger er, ja haha. De tre siste telefonene mine har vært Sony Ericsson, så vet ikke jeg. :)

Lenke til kommentar
Det jeg vet har jeg tatt fra Angel, Teo og Rafe som tross alt har testet N95, og mest sansynlig sitter med den ferdige versjonen om et par dager.

8192391[/snapback]

ja så Angel, Teo og Rafe har sagt at man ikke engang burde vurdert K800i / K810i oppimot N93i og N95 og at de syntes at Nokia-telefonene er way ahead,og du delte det med oss som et tips her? hvorfor er alle nokia det? jeg får inntrykket av at merket har så mye med enkeltmodeller å gjøre.

Og snakket vi ikke om samme bildebrikkestørrelse, eller?

8192391[/snapback]

jeg er ikke sikker på hva du mener.

av meg selv med forbedringer:

når man ser på et bilde på mange mp som er tatt med en liten bildebrikke antok jeg at man ville få en verre effekt enn om man blåste opp et bilde på færre mp itil samme mp- strørrelse. hvilken effekt mener du?

At jeg er Nokia-tilhenger er, ja haha. De tre siste telefonene mine har vært Sony Ericsson, så vet ikke jeg. :)

8192391[/snapback]

nei, jeg trodde du mente dette og ikke Angel, Teo og Rafe, som jeg ikke vet hvem er.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

se pm. gjorde en ny feil, skulle stått: jeg postet et nytt innlegg istedet for å redigere.

ser mine svar på quotes blir begynt med tall(punkter).

har ikke sett det før.. da ser det ut som jeg kommer med punkter av min sak og andre oppskrytte ting, og jeg virker frekk..

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
se pm. gjorde en ny feil, skulle stått: jeg postet et nytt innlegg istedet for å redigere.

ser mine svar på quotes blir begynt med tall(punkter).

har ikke sett det før.. da ser det ut som jeg kommer med punkter av min sak og andre oppskrytte ting, og jeg virker, ja..

8192715[/snapback]

Gjorde det jo for at jeg ikke skulle måtte begynne å dele inn i 100 quotes.

Det får se ut som det vil.

Lenke til kommentar
N93i veg ikke 180 gram men 163

Altså betydlig lettere enn forgjengeren

I tilleg er N93i blitt utrolig mye "penerere" og se til spesielt med tanke på den nye ytterskjermen der mann ikke ser noe før den blir aktivert

Ja, MEN den har mye dårlige batteritid enn N93... Den har bare 3,3 timer taletid (hvis jeg ikke husker feil) i forhold til N93 som har over 5 timer...

Så selvom N93i ser bedre ut og er litt mindre ville jeg ikke byttet den mot N93'en! Det er tross alt bare utseende som er forskjell

 

Men av N93i og N95 ville jeg gått for N95 :thumbup:

8190745[/snapback]

Batteritiden skal jeg ikke henge meg borti da jeg vet nokia generelt har elendige batteritider

Bare utseende sier du?? men det er da forskjell på anne cath herland og cameron diaz? og ja....jeg hadde bytta på sekundet :dribble:

Tror forøvrig N93i skal være både kjapperere og ha bedre/nyere menyer...men dette er vel bare en softwareoppdatering

Lenke til kommentar

Ja, MEN den har mye dårlige batteritid enn N93... Den har bare 3,3 timer taletid (hvis jeg ikke husker feil) i forhold til N93 som har over 5 timer...

Så selvom N93i ser bedre ut og er litt mindre ville jeg ikke byttet den mot N93'en! Det er tross alt bare utseende som er forskjell

 

Men av N93i og N95 ville jeg gått for N95 :thumbup:

8190745[/snapback]

 

Selv om jeg er ganske sikker på at begge telefonene er like dårlige på batteri så er de rette tallene

N93 - 5.1 timer

N93i- 3.9 timer

 

Jeg har min n93i 2 døgn før jeg må lade, da bruker jeg den over gjennomsnittet

Ellers er det dette med N95.....vel, hadde jeg villet hatt den hadde jeg nok kjøpt den. Men en ny "n80" takler jeg bare ikke

Bedre å ha kvalitet som ikke alle har :thumbup:

Lenke til kommentar
se pm. gjorde en ny feil, skulle stått: jeg postet et nytt innlegg istedet for å redigere.

ser mine svar på quotes blir begynt med tall(punkter).

har ikke sett det før.. da ser det ut som jeg kommer med punkter av min sak og andre oppskrytte ting, og jeg virker, ja..

8192715[/snapback]

Gjorde det jo for at jeg ikke skulle måtte begynne å dele inn i 100 quotes.

Det får se ut som det vil.

8193155[/snapback]

så det var du som gjorde det på svaret ditt, ja, ser det nå. trodde det ble slik automatisk, på mitt innlegg også, var litt trøtt igår. jeg prøvde å si at jeg ikke laget punktene, jeg anklaget ikke deg for å ha laget dem eller syntes du gjorde noe galt.

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...