Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

feil med bærbar pc!


Anbefalte innlegg

Hei når jeg starter min bærbare pc kommer HP logoen opp og det står press ECS to change boot order.

 

press F10 to enter SETUP, F12 to boot from lan. Og etter en stund blir skjermen svart og da blinker dette symbolet _. og når jeg setter i xp cden står det OPRATING SYSTEM NOT FOUND. Hva kan feilen være. plizz det haster har en prøve på skolen i morgen.

 

Kan hardisken ha tatt kvelden [grøss] :cry:

Endret av wolf91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går an å ta seg bryet med å skrive skikkelig, slik at folk kanskje gidder å lese hva du har skrevet, slik at du kanskje til og med får litt fortere hjelp.

 

Og tilbake til problemet: Det er en kabel som ikke står i skikkelig ihvertfall, det er sikkert. :thumbup:

Lenke til kommentar

nei ingen ting er kobla til pcn. faen hardisken har sikkert tatt kvelden. er det dyrt for en nu harddisk?

 

Når jeg trykka på et eller annet står det realtek rtl8139(x)/8130/810x pci fast ethernet controller v2.13

 

pxe-e61 media test faillure, check cable

pxe-m0f exiting pxe rom. sånn fortsetter den hva er feil :cry:

 

regner med at realtek er hardisken er det rett

Endret av wolf91
Lenke til kommentar

press ECS to change boot order

 

Prøv det og velg noe slik som hdd/disk/hard disk.

 

 

realtek rtl8139(x)/8130/810x pci fast ethernet controller v2.13

 

pxe-e61 media test faillure, check cable

pxe-m0f exiting pxe rom.

 

Maskinen prøver å boote via LAN.

 

faen hardisken har sikkert tatt kvelden. er det dyrt for en nu harddisk?

 

Kan ha tatt kvelden ja, ca. 600-1200kr +evt mont.

Lenke til kommentar

Maskinen starter normalt fra Hard Disk men kan og starte fra cder,usb disker og LAN(netverk).

 

Maskinen kan prøve å starte fra LAN hvis den ikke finner noen hard disk eller cd å starte fra eller at den satt opp feil i BIOS. Maskinen din kommer ikke til å starte fra netverk så det er feil.

 

derfor prøv

 

"press ECS to change boot order

 

Prøv det og velg noe slik som hdd/disk/hard disk."

 

hvis det ikke fungerer ta med maskinen til forhandler.

Lenke til kommentar

punkt 1: den realtek tingen tipper jeg er den kabla internettporten (antagelig) bak på denne hpen din... og ang. den operating system not found saken så fikk jeg NETTOPP den samme meldingen når jeg brukte norton ghost...

 

2: RETT SKRIVINGA DI! det kan endres ved og trykke på knappen merket "Rediger" under hvert innlegg..

 

3: hva slags programmer brukte du rett før du restarta eller boota? evt. kunne det vært kjekt om du kjapt lista opp programmene på pcen din...

 

4:hva slags modell\modellnavn er denne hpen din? det kan gi verdifull info til andre som leser her og kan dermed bidra til bedre hjelp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...