Gå til innhold

plantegninger for båter


agor

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg lurer på hvilke programmvare jeg bør bruke til tegning og utregning osv for plantegninger til båtspant og skrog, som fungerer fra ide til sluttført fullstendig plantegning. Finnes det elektronisk programvare for slikt?Jeg ønsker å kunne lære meg å bruke data som verktøy istede for blyant og papir. Jeg har lagt med noen bilder for å vise de ferdige produktene jeg trenger et digitalt konstruksjonsverktøy foreks. Dels for å kunne konstruere nye projekter og dels for å legge inn gamle tegninger osv

 

 

Også et pogram som kan lage et digitalt 3d bilde av det ferdige produktet.

 

 

post-16112-1174173916_thumb.jpg

 

post-16112-1174174111_thumb.jpg

 

post-16112-1174174162_thumb.jpg

Endret av agor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik programvare kalled for CAD (Computer Aided Design).

 

Om det finnes dedikerte for båbygging vet jeg ikke. Men et hvilket somhelst CAD program vil løse dine oppgaver.

 

Steget fra CAD til 3D er også veldig kort da flere av disse programmene blander disse to til ett. Har du først tegnet alle plan og planker og flater i CAD så har du i praksis bygget en 3D modell.

 

Du får bruke google og prøve å søke på "CAD, boat design" eller "CAD, Boat construction" og se om du finner noen temaer.

 

Ellers så vil du ikke gå feil med ett program som heter AutoCad. Annerkjent som ett av de største og beste. Men det finnes mange andre også. Du får nesten føle på lommeboka hva som passer for deg.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...