VetleRsport Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Jeg har planer om å sette opp server, men så har jeg ip feks: 10.0.0.9 men det er jo en ip som alle har som har samme "nett" som jeg har.. Åssen kan jeg fixe en "vanelig" ip? Må jeg kontakte nettleverandøren?
VetleRsport Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Skrevet 16. mars 2007 jojo det er ok, men hvis jeg bruker prog te å starte "server" bruker den jo automatisk feks: 10.0.0.9
trrunde Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 du må redirecte porter i fra routeren til din pc, da skal det funke
>Jonas< Skrevet 18. mars 2007 Skrevet 18. mars 2007 jojo det er ok, men hvis jeg bruker prog te å starte "server" bruker den jo automatisk feks: 10.0.0.9 8170556[/snapback] Det du snakker om her er intern ip. Den får du tildetlt fra routeren (modemet) ditt, dersom du ikke har satt opp manuell ip adresse på pc'en din! Denne har ikke noe med isp'en din å gjøre. Dessuten må du bruke den eksterne ip'en din, altså ip adressen som går inn til huset ditt, dersom du skal koble deg til utenfra. Og den ip adressen er unik! Ingen har samme ip adressen. Husk også at du må forwarde riktige porter i routeren din til riktig maskin (server) i lokalnettet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå