SteffenM2 Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hei. Har slitet med i det siste at pcen bare restarter seg, kan komme når som helst. Har ikke lagt inn noen programmer eller noe, eneste jeg har gjort er å ha vært inne i bios for å se hvordan man overklokket. En kamerat sa vis man skrudde opp mhz'en skulle pcen gå fortere, jeg prøvde å skru den opp 5 mhz, det eneste som skjedde var at pcen ikke ville starte lengere en windows vinduet som laster inn. Så jeg skrudde av, gikk inn i bios, skrudde den tilbake på 130, og da gikk alt som fint. Jeg har vel også satt i en av min søsters 512 brikke med ram. Er ikke engang sikker på om den er pc-3200.. Kanskje jeg burde ta den ut igjen? Har 1.5gig med ram nå.. Nå bare helt plutselig kan den restarte seg, uten varsel. Trenger hjelp! Specs: Intel Celeron R 2.4ghz. Nvidia Geforce 6200A 512mb skjerm kort. 1.5gig med ram. Husker ikke merke på det atm. Har ikke peil på hovedkort. 350watts psu. TerraTec Aureon 5.1 fun lydkort.
Bakke Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Ville kansje tatt ut ram'en igjen, eventuelt teste den med memtest86. Hørest ut som det er noe galt med den nye ram'en, kansje den ikke passer?
Bakke Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Da kan du bare ta ut ram'en igjen og se hva som skjer...
SteffenM2 Skrevet 16. mars 2007 Forfatter Skrevet 16. mars 2007 Nå har den holdt seg en stund, kanskje det fungerer nå
Bakke Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Var kansje en dårlig idè å putte ny ram i pc'en, når du ikke visste hvilken type det var Endret 16. mars 2007 av mhbakke
thrml Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Litt off topic : En kamerat av meg har plass til 4 rambrikker , med 4 ram brikker rebooter pcen etter 4 min på med 3 ram brikker rebooter den etter 20 med 2 brikker rebooter den ikke.. On topic : Er nok da kanskje noe av det samme her da, ta ut den rambrikken å se om den rebooter da, fra 1gb til 1,5gb er ikke så stor forskjell sålenge du ikke bruker ALL rammen da.. Endret 16. mars 2007 av Stian_Pa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå