Gå til innhold

Idiotisk fil-visning i windows xp. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er to ting ... greit, veldig mange... men to som man klør seg i hodet over "hvem vil ha det slik da?". Det første er lett å ordne på og er "hide extensions of known filetypes"-mølet...

Den andre, som eg pr.dags. dato ikkje har funnet ut av, og som eg håpte ein vis mann/dame kunne hjelpe meg med er altså måten Windows XP i enkelte tilfeller (har merket at det ikkje er i alle kataloger) bestemmer seg for å vise filer i utforskeren.

Først av alt må visningen vere satt til "Details"/"Detaljer"... ahh... kanskje eit bilde vil gjøre susen.

seher.png

Som da ikkje sorterer innenfor hver gruppe... (Den er sortert etter "Date accessed").

Dersom man da velger alfabetisk sortering blir det bare verre:

seher2.png

Noen som veit kor eg kan forandre instilligene på dette?... andre som er like frustrert som meg over slike totalt ubrukelige påfunn?

PS: Det kan virke som om katalogen som er vist er ein cd... det er ikkje tilfellet. Før eg formaterte dataen, så var denne visningen bare brukt for root-en til cd-er. No er det overalt... sukk...

NB! Eg løste problemet delvis ved å finne ein katalog (usb-stick-en) som ikkje var vist slik, og velgde "Apply to all folders", i "Tools"->"Folder options". Derimot er det fremdeles slik for CD-er... og kataloger i nettverket...

Endret av Quijote
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...