Quijote Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Det er to ting ... greit, veldig mange... men to som man klør seg i hodet over "hvem vil ha det slik da?". Det første er lett å ordne på og er "hide extensions of known filetypes"-mølet... Den andre, som eg pr.dags. dato ikkje har funnet ut av, og som eg håpte ein vis mann/dame kunne hjelpe meg med er altså måten Windows XP i enkelte tilfeller (har merket at det ikkje er i alle kataloger) bestemmer seg for å vise filer i utforskeren. Først av alt må visningen vere satt til "Details"/"Detaljer"... ahh... kanskje eit bilde vil gjøre susen. Som da ikkje sorterer innenfor hver gruppe... (Den er sortert etter "Date accessed"). Dersom man da velger alfabetisk sortering blir det bare verre: Noen som veit kor eg kan forandre instilligene på dette?... andre som er like frustrert som meg over slike totalt ubrukelige påfunn? PS: Det kan virke som om katalogen som er vist er ein cd... det er ikkje tilfellet. Før eg formaterte dataen, så var denne visningen bare brukt for root-en til cd-er. No er det overalt... sukk... NB! Eg løste problemet delvis ved å finne ein katalog (usb-stick-en) som ikkje var vist slik, og velgde "Apply to all folders", i "Tools"->"Folder options". Derimot er det fremdeles slik for CD-er... og kataloger i nettverket... Endret 16. mars 2007 av Quijote
Hårek Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Tar det på engelsk, regner med at du finner det likevel: Gå inn på View - 'Arrange Icons By'. Slå av haken for 'Show in Groups'.
Quijote Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Skrevet 17. mars 2007 Takker... . Har jo engelsk os, så det var jo 1-1 mapping det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå