Gå til innhold

HD filmer som hakker


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har et problem. skulle se en hd film i 1080i, problemet er at filmen hakker så sinnsykt. kan det være noe med pcen eller mediaplayern jeg bruker? har prøvd med vlc. Har en 3 ghz amd prossesor og et geforce 7600gt grafikkort samt 1 gb ram. burde ikke dette holde så det ikke hakker? finnes det noen andre bra mediaplayere og se hd filmer i?

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med hvilken codec er filmen encodet?

MPEG2, MPEG4 Part2, WMV, H264 ?

 

Du kan jo laste ned et klipp fra denne siden og se om de avspilles uten problemer:

http://www.microsoft.com/windows/windowsme...ntshowcase.aspx

 

Har du en 3  GHz prosessor eller en "Athlon 64 3000"/"Sempron 3000" ?

8164879[/snapback]

 

Ja si det? det er ikke jeg sikker på vet ikke hvordan jeg finner der ut heller. det var en kompis som har litt peiling som har hjulpet meg og han sa at det var en 3ghz amd prosessor det er alt jeg vet. kan hende den ikke er bra nok da men 720 oppløsning burde gå?. laster ned fra den linken din nå så får se åssen det funker der

Lenke til kommentar

Hmmm...tenkte jeg skulle hjelpe deg med dette problemet. Sjekket inn på Microsofts sider for å laste ned videoene. Grunnen til det, er at jeg har en temmelig beskjeden PC. Men den spiller "alt" av video. Men sorry, fikk ikke lastet ned videoene. Microsoft har lagt ut dette i form av EXE-filer. Noen som ikke går an å laste ned for meg som ikke kjører Windows. Grunnen til at Microsoft gjør slikt, er vel åpenbar. Hvis noen har andre lenker til videoer, please post!

Lenke til kommentar

For å finne ut hvilken CPU du har kan du bruke CPU-Z.

 

Full HD-materiale med en dårlig codec kan godt kreve CPU tilsvarende en 3.5 GHz P4, så det kan være det som gir deg problemer.

 

Bruk gspot til å finne ut hvilken codec som er brukt og trykk "1" under MS A/V nederst til venstre for å se hvilke filter som blir brukt til å dekode filmens lyd- og videospor.

 

Her er et ganske heavy klipp både i orginal MPEG2 (1GB) og som jeg har klippet ned og transkodet til AVC/H265 (X264). Jeg vet bare ikke om hostingserveren har lyst til å gi noe særlig hastighet for tiden. :(

 

STS-99-1080p-60fps-MPEG2TS.mpg

 

STS-99-outtake-1080p-60fps-X264.avi

OBS Server sender tydeligvis også ganske mongo MIME-type, så du må gjerne høyreklikke og velge save as.

 

flyndrefjes : .exe-filene er self extracting ZIP filer, så du kan vel pakke de ut i din favorittdecompressor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...