Gå til innhold

Linkin Park tråden


Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Har hørt gjennom albumet en gang til nå, og det ble bedre nå. Her er en litt mer detaljert "anmeldelse" fra min side:

 

01 - Wake

Ikke mye å si egentlig. Kul nok intro det. 4/6

 

02 - Given Up

Fantastisk sang. Bra trykk og Chester er rett og slett utrolig. Nesten "Faint"-klasse på denne. Albumets beste etter min mening. Skulle bare ønske alle sangene var i samme stil. 6/6

 

03 - Leave Out All the Rest

Liker denne mer og mer. Utrolig fengende og lyttevennlig. Kul rytme og oppbygning. Bra refreng. 5/6

 

04 - Bleed It Out

Denne sangen er slik Linkin Park skal være. Shinoda på rap i perfekt samhandling med Chesters vokal. Veldig bra sang egentlig! 5/6

 

05 - Shadow of the Day

Ballade, men likevel bra sang. Fin rytme på denne, spesielt refrenget. Tipper dette er en kommende singel ettersom den sikkert faller i smak hos mange. 4/6

 

06 - What I've Done

Relativt bra. Blitt litt lei sangen allerede, ettersom den jo ble gitt ut på singel for en stund siden. Chester gjør en god jobb på denne. 5/6

 

07 - Hands Held High

Grei nok rap av Shinoda, men jeg liker ikke sangen likevel. Grunnen er enkel: hater den stygge "amen"-koringa i bakgrunnen. Ødelegger sangen helt for meg. Kunne vært en grei sang om refrenget hadde vært bedre. 2/6

 

08 - No More Sorrow

Kul intro på denne. Digger trommingen. Sangen er veldig bra ellers også. Fin oppbygning til refrenget, som forøvriig er akkurat slik det skal være. Vokalen til Chester er meget bra. 5/6

 

Her tar albumet en uventet og forferdelig vending.

 

09 - Valentine's Day

For bløtt dette for min smak. Tittelen i seg selv forteller det meste om sangen egentlig: klisjéaktig skvip. 1/6

 

10 - In Between

Jeg liker ikke synginga til Mike Shinoda. Jeg har riktignok ikke hørt "No Roads Left", men hvis jeg skal bedømme utifra denne så håper jeg dette aldri gjentar seg. Det er total mangel på følelser og sjel i stemmen hans, og det gjør at jeg ikke kan konsentrere meg om selve sangen (som i seg selv ikke er særlig bra). 1/6

 

11 - In Pieces

Det er forståelig at kvaliteten på sangene avtar mot slutten av et album, men denne sangen er likevel et høydepunkt i forhold til de to forrige. Refrenget er bra. Stemmen til Chester gjør godt etter å ha blitt pint gjennom i overkant av tre minutter med Shinoda. 3/6

 

12 - The Little Things Give You Away

Ikke særlig bra sang egentlig. Irriterende vokal på denne. I mangel på noe bedre ord vil jeg nøye meg med å si at dette er en utrolig kjedelig sang. Skjønner ikke hvorfor den må være så utrolig lang! 2/6

 

For å konkludere litt så kan jeg komme med følgende råd: Hør på de første 8 sangene (hopp over "Hands Held High") og slå av. Da vil du sitte igjen med et svært bra inntrykk av Minutes to Midnight. Dette albumet inneholder virkelig noen godbiter, spesielt "Given Up". Men på en annen så har vi en sang som "In Between" eller for ikke å nevne "Valentine's Day". Man kan si at albumet strekker seg fra fantastisk til forferdelig.

 

Vi får håpe at (alle) sangene på Linkin Parks neste album blir i samme stil some "Given Up", "No More Sorrow",  og "Bleed It Out, selv om det ikke skader med litt roligere sanger når de er i samme kvalitet som "Leave Out All the Rest".

 

Jeg ga albumet terningkast 3 for noen timer siden, men jeg ser nå at jeg er nødt til å løfte denne ett hakk så det blir en 4'er fra meg. Et par hakk under fantastiske Hybrid Theory og et hakk under Meteora altså.

 

Så, er dere enige eller uenige?

8642491[/snapback]

 

 

Leave Out All The Rest synes jeg er den beste på albumet. Blir aldri lei av den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Såvidt meg bekjent har aldri Linkin Park prestert noe. Men jeg bør egentlig ikke komme i en Linkin Park-tråd og prate skit om LP. Det tar vi et annet sted.

 

Det LP gjør er å lage noe som er "lett å like" for, unnskyld uttrykket, ikke de helt musikalsk gjennomtenkte (beklager hvis jeg sårer noen, fant ingen bedre formulering på det), og treffer derfor et relativt stort publikum.

 

Dere får kose dere, jeg holder meg til mitt. :)

 

Edit: Ang. Nickleback. Derfor.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...