Gå til innhold

Tips til billig spill-tastatur?


Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen vet om et relativt billig tastatur som det er mulig å spille med? Da mener jeg egentlig bare et der funksjonen ikke kobler ut når en tast holdes inne lenge, som ved bilkjøring etc. Trenger ikke være trådløs, men gjerne ergonomisk.

 

Har et tastatur nå som jeg er veldig fornøyd med (MS Wireless Comfort Keyboard 1.0A), men i det siste har det fått så hard medfart etter raserianfall over det nevnte fenomen, at den forventede levealderen ikke blir særlig lang hvis dette fortsetter. Så det var en tråd her som polemeriserte over årsaken til økende vold blant ungdom. Kan vel si at dette må være en av dem. ;)

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men i det siste har det fått så hard medfart etter raserianfall over det nevnte fenomen, at den forventede levealderen ikke blir særlig lang hvis dette fortsetter. Så det var en tråd her som polemeriserte over årsaken til økende vold blant ungdom. Kan vel si at dette må være en av dem.  ;) 

 

Mvh Jom-Jom

8162901[/snapback]

 

 

ikke du som er han her vel? :whistle:http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

 

 

 

:!:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
funksjonen ikke kobler ut når en tast holdes inne lenge

8162901[/snapback]

 

Kan du utdype denne litt mer?

8165356[/snapback]

Det spørs ;) Det betyr bare at når du holder knappen inne for å løpe eller kjøre i et spill, evt hvis du trykker på noen andre knapper samtidig(sving, venstre, høyre, bakover =>dvs A, S el D tasten i praksis), så slutter den å virke på det tastaturet jeg har nå etter en stund . Det blir uvanlig irriterendes etterhvert.

 

Forresten, noen som kjenner dette tastaturet : MS ergonomisk

Lenke til kommentar
saitek eclipse er bra til å spille med.

8165071[/snapback]

Ikke enig. Midt på treet, men ikke noe mer. Tastene tåler ikke for mye juling (les: sinne) heller :) Ellers kan du ta en titt på Microsoft Reclusa-tastaturet. Konstruert i samarbeid med Razer, men de bruker Micorsoft's tastemekanisme (bra om du liker MS-taster).

 

Er kun trådløse tastaturer som "kobler ut" når en holder en tast inne lenge. Et annet issue er det at man ikke kan holde inne emr enn 3 taster samtidig på vanlige "dødelige" tastaturer. Men disse "gaming"-tastaturene reklamerer nå med at man kan holde inne en 12-13 taster samtidig (vel, jeg har bare 10 fingre, så det kan jo bli litt vrient), i hvertfall en 7 eller fler vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Er kun trådløse tastaturer som "kobler ut" når en holder en tast inne lenge. Et annet issue er det at man ikke kan holde inne emr enn 3 taster samtidig på vanlige "dødelige" tastaturer.

8166077[/snapback]

 

Det var jo nyttig informasjon! Da er det bare kjøpe et tastatur med ledning til ca 70 kr. Holder med tre knapper på en gang for meg, skal klare å leve med det.

 

Tusen takk for svar.

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar

Hmm det MS tastaturet viste jeg ikke om :roll:

 

Men jeg har Saiteck Eclipse og det funke rhelt konge det, har aldri slått noe på det for det gjør man ikke om man bruk erså mye penger på et tastatur og blir du så sinna at du slår i stykker tastaturet går du til lege/psykopat og kjøper tastauterer til 50,- fordi du bare har det i maks en uke (en på skolen er sånn :hrm:)

Lenke til kommentar

Jeg har G15 gaming tastatur. og er veldig fornøyd med det. Det er jo ikke helt billig. kommer jo litt ann på hvor mye du vil legge i et nytt tastatur da.

men det er et bra tastatur å spille med.

eneste minuset er at det er et engelsk tastatur så det står ikke øæå på tastaturet, men det er bare en vane sak så tenker man ikke over det noe mer :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde som nevnt ikke tenkt å bruke så altfor mye penger på det, og siden problemet jeg skisserte opp tydeligvis bare eksisterer på trådløse tastatur, så ser det ikke ut som jeg trenger det heller.

 

Bare en liten kommentar til dette:

Men jeg har Saiteck Eclipse og det funke rhelt konge det, har aldri slått noe på det for det gjør man ikke om man bruk erså mye penger på et tastatur og blir du så sinna at du slår i stykker tastaturet går du til lege/psykopat og kjøper tastauterer til 50,- fordi du bare har det i maks en uke (en på skolen er sånn :hrm:)

8171380[/snapback]

Jeg er veldig enig, og har slettes ikke for vane å ramponere teknisk utstyr. Men i dette tilfellet var fenomenet så provoserende at ("til og med") jeg mistet besinnelsen noen øyeblikk. Får håpe det i hvertfall er mulig å forestille seg det scenariet, uten at det kvalifiserer som pleietrengende.

Ellers er ikke det tastaturet jeg har nå ødelagt. Mangler riktignok en F-lock tast, men den dukker nok opp snart.. ;)

 

Jom-Jom

Endret av Jom-Jom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...