Gå til innhold

'Matpakke' som er sunn og lett å lage


Anbefalte innlegg

Hender det blir en del lange dager på skolen, og kostholdet er ikke alltid på topp. Hjemme spiser jeg bra, men når jeg er på skolen blir det grovbrødskive med kokt skinke og melk. Ikke så veldig spennende i lengden, så vil gjerne ha tips om enkle og sunne matpakker. Tenker vel helst på noe som ikke er brødbasert, og veldig positivt hvis det kan lages kvelden før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egg er godt å ha på brødskiva. Kan variere med stekt egg, kokt egg, omelett, muligens eggerøre, men det kan fort bli litt rotete på brødskiva. Andre ting du kan ha på er gulost/geitost, makrell i tomat, kremost/philadelphia, leverpoestei og andre kjøttpålegg. Ta også med deg litt frukt og en yoghurt, så blir det litt variert kost.

 

Hvis du vil ligge unna brødbasert matpakke, kan du alltids mekke deg en digg salat som du putter opp i en plastboks eller noe lignende. Gjelder bare å variere litt fra dag til dag/uke til uke - da får du litt variasjon til lunsj.

Lenke til kommentar

For mine lange dager på Lerkendalsbygget, tar jeg med en kilosklump med ferdiglaget mat fra kjøleskapet. På søndag kveld lager jeg for hele kommende uke:

 

750 g kjøttdeig (35 kroner)

1 kg makaroni (10 kr hvis FirstPrice)

2-3 glass pastasaus (20-30 kroner hvis FirstPrice)

 

=> Cirka 70 kroner for fem store porsjoner, eller 15 kroner dagen.

Lenke til kommentar
Har aldri klart å venne meg til den norske brødkosten. Dermed er Middagsrester[TM] blitt min trofaste utvei fra matbokskulturen ;)

 

Lag litt for mye mat, miks det med noe annet og vips. Smak til med svette gymklær eller tørre skolebøker.

8223381[/snapback]

Problemet kommer for oss som har samvittighet i matveien. Det skaper en dårlig følelse å la det ligge igjen mat, så lager jeg for mye ender detmed at jeg spiser alt for mye. Og med ei lita stekepanne klarer jeg nesten alltid å spise det jeg klarer å lage på én runde :(
Lenke til kommentar

Problemet er to ting.. for det første blir jeg kvalm og får vondt i magen fordi samvittigheten min presser meg til å spise opp, og for det andre får jeg aldri matrester til lunsj så jeg må spise brød. Har begynt å lage 3-4 kyllingfileter når jeg har kylling til middag nå, så da få jeg kyllingsalat til lunsj dagen etter også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...