Gå til innhold

Ok hjemme pc for spill og film?


Anbefalte innlegg

Er dette en ok maskin til litt spilling og for dvd-titting?

 

skal også kjøpe Samsung 22 LCD 226BW skjerm....

 

Prosessorer: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

Hovedkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX,

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3,

DDR2 minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB

Harddisk x2: Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2

Samsung SpinPoint P120 250GB SATA2

 

Kabinett: Cooler Master Mystique 632, Sort

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX 530W Sort,

Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE

USB2 multikortleser 3.5" sort/sølv,

Vista Home Premium

 

Pris: 12.552,-

 

Flott om noen har noen tilbakemeldinger :-)

 

ps: kan denne oppgraderes etter hvert? jeg har nemlig ikke peiling men har lest en del her inne og skjønt at oppsette da skal være ok... men fint om noen kan si om jeg er på tur eller ei :-)

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.. Jeg syntes oppsettet ditt ser meget bra ut men hvorfor skal du ha 2stk 250gb disker når du kan kjøpe 1 på 500gb? ellers ville jeg valgt Samsung sin Sata brenner siden du slipper den fæle ide kontakta! :)

 

Btw: Bestilte tidligere i dag en Samsung 226bw jeg og :)

Lenke til kommentar
Hei.. Jeg syntes oppsettet ditt ser meget bra ut men hvorfor skal du ha 2stk 250gb disker når du kan kjøpe 1 på 500gb? ellers ville jeg valgt Samsung sin Sata brenner siden du slipper den fæle ide kontakta! :)

 

Btw: Bestilte tidligere i dag en Samsung 226bw jeg og  :)

8154212[/snapback]

 

Det er jammen lurt spurt... hehe. var et lyst hode som sa det var bra med 2 skt.. men da tar vi en på 500 da :)

Ok, da bytter vi brenneren også!

 

Takk, takk! Godt noen vil hjelpe en ps2 idiot. hehe :D

 

Ps: Samsungen er knall fin. gleder meg :)

Endret av beachboy
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker faktisk to disker på 250 framfor én på 500. Overføringshastighetene blir faktisk raskere hvis du skal kopiere ei fil fra den ene disken til den andre enn å kopiere fra en partisjon til annen på samme fysiske disken. Sånn sett ville jeg kanskje valgt to på 250gb, med mindre du tenker økonomisk. Økonomisk vil du kanskje spare litt på én disk på 500gb.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker faktisk to disker på 250 framfor én på 500. Overføringshastighetene blir faktisk raskere hvis du skal kopiere ei fil fra den ene disken til den andre enn å kopiere fra en partisjon til annen på samme fysiske disken. Sånn sett ville jeg kanskje valgt to på 250gb, med mindre du tenker økonomisk. Økonomisk vil du kanskje spare litt på én disk på 500gb.

8155021[/snapback]

 

ok. søstern min som sa at jeg bør ta to, men sa ikke helt hvorfor.

økonomien spiller ingen rolle lenger. budsjettet er sprukket for noen lapper siden. hehe ;)

Da blir det 2 på 250.

 

Takk :)

 

er skjermkort og ram ok for litt spill og film?

bør jeg bytte hovedkort til Asus P5N-E SLI?

ser noen sier det andre steder.....

hva er forskjellen?

Endret av beachboy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Skal låve deg at skjermkortet og ram'en holder godt til spill og film. Så det skal du ikke bekymre deg over.

 

Hovedkortet med SLI gjør at du kan kjøre to av samme skjermkort sammen. SLI hjelper to skjermkort i samme PC til å kommunisere med hverandre, og samarbeide om jobben de har med å generere grafikken.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

ok, trenger ikke sli da.

 

Artig hvordan prisen svinger på komplett.no.

Nå bruker jeg http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10184 hvor jeg bygger som jeg vil. Ikke en eneste dag på rad er prisen lik... jaja

 

Lurer på hva som er forskjell på Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett og Microsoft Windows Vista Ultimate Norsk Komplett.

eller bør jeg rett og slett vente med vista? "vente på hva+" -på at bøggs ikke stopper en uerfaren fjomå som meg :D

Eller kan jeg først som sist bare hoppe på bølgen?

 

En annen ting. Ser mange snakker om DX10 på skjemkortet. Har mitt skjermkort det?? Er det ett must?

 

hjelp....... :blush:

Lenke til kommentar

Jada, ditt skjermkort støtter DX10(Direct X Version 10). Men da må du også ha Vista. Forskjellen på Vista Home Premium og Vista Ultimate er at Ultimate innholder flere business funskjoner enn Premium, i tillegg inneholder den alle multimedia funskjonene som Premium har, og ikke Vista Business har. Vista Ultimate er alstå Vista Premium og Vista Business i et og samme OperativSystem.

Lenke til kommentar
Jada, ditt skjermkort støtter DX10(Direct X Version 10). Men da må du også ha Vista. Forskjellen på Vista Home Premium og Vista Ultimate er at Ultimate innholder flere business funskjoner enn Premium, i tillegg inneholder den alle multimedia funskjonene som Premium har, og ikke Vista Business har. Vista Ultimate er alstå Vista Premium og Vista Business i et og samme OperativSystem.

8168836[/snapback]

 

Ok er det slik å forstå. ikke at jeg vet hva slags businessfunksjoner jeg trenger... hehe :D

Hva bør jeg da velge? er vel 500 kr forskjell....

Lenke til kommentar
To 250 Gb disker utvilkler mer varme og støy enn en 500 Gb  :thumbdown:

 

Ellers så var den en fet pc :thumbup:

8168981[/snapback]

 

ja det var ett godt poeng. støy er en uting i en liten leilighetm med pc i stua.

(dessuten ser jeg nå at 250 gb har 8MB og de andre er 16MB... det kan vel også ha noe å si?)

 

Har ellers forsøkt å velge ting folk sier er støysvakt, men vet ikke hvor godt jeg har lykkes med det. hehe :)

Lenke til kommentar
En fordel med to disker er at du har 1 igjen hvis den andre skulle ta kvelden, slik at du f.eks kan kjøre backup av de viktigste tingene på begge diskene.

8169026[/snapback]

 

Man kan sette den ene disken til å speile den andre, slik at du får 2 disker med likt innhold? har jeg rett? Selv ville jeg ha valgt 1stk på 500gb og tatt vare på bilder osv (viktig)på dvd plater..

 

Pcen din ser veldig bra ut! Har forresten endelig fått min 226bw! anbefales sterkt! :)

Lenke til kommentar
En fordel med to disker er at du har 1 igjen hvis den andre skulle ta kvelden, slik at du f.eks kan kjøre backup av de viktigste tingene på begge diskene.

8169026[/snapback]

 

Man kan sette den ene disken til å speile den andre, slik at du får 2 disker med likt innhold? har jeg rett? Selv ville jeg ha valgt 1stk på 500gb og tatt vare på bilder osv (viktig)på dvd plater..

 

Pcen din ser veldig bra ut! Har forresten endelig fått min 226bw! anbefales sterkt! :)

8169748[/snapback]

 

 

jeg tror jeg skal velge en 500gb og også kjøpe en Ekstern harddisk på 250. Da kan jeg ta backup på den og legge alle bilder osv der. Skjer det noe er det jo bare å slenge den under armen å løpe. sjipt å miste alle bilder osv.

 

Ja gleder med noe veldig til jeg får den skjermen. Misunner deg for at du har den allerede. hehe ;)

 

 

Da får jeg sette i gang å bestille. Jammen har jeg lært mye de siste dagene også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...